  • 1. Data: 2010-08-15 18:49:48
    Temat: Vivat Google & Android ;->
    Od: ALEX <a...@x...pl>

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=19067

    "Oracle pozywa Google o naruszenie dóbr intelektualnych i świadome
    wykorzystywanie należącej do niego technologii w swoim mobilnym systemie
    operacyjnym Google Android. "

    --
    ALEX Alpha

  • 2. Data: 2010-08-15 19:25:51
    Temat: Re: Vivat Google & Android ;->
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 15 Aug 2010 20:49:48 +0200, ALEX napisał(a):

    > http://www.telepolis.pl/news.php?id=19067
    >
    > "Oracle pozywa Google o naruszenie dóbr intelektualnych i świadome
    > wykorzystywanie należącej do niego technologii w swoim mobilnym systemie
    > operacyjnym Google Android. "

    Tak tak Aleksik, Android kaputt, Nokia opanuje rynek.

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 3. Data: 2010-08-15 20:13:37
    Od: ALEX <a...@x...pl>

    W dniu 15-08-10 21:25, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Tak tak Aleksik, Android kaputt, Nokia opanuje rynek.

    Skoro tak twierdzisz iLibiś. Ja to tylko truskawki cukrem.

    --
    ALEX Alpha

  • 4. Data: 2010-08-16 10:04:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 Aug 2010 21:25:51 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Tak tak Aleksik, Android kaputt, Nokia opanuje rynek.

    tak, żeby było śmieszniej - istnieje takie ryzyko, choć małe
    Gdyby Google się postawiło okoniem, a Oracle wygrało, może to skutkować
    zakazem dystrybucji.
    Tyle, że Google stać na zapłacenie ugody w razie czego, jak się będzie
    chyliło ku racji Oracle.

    Przy okazji dobrze widać ile mieli racji ci, co niedawno tutaj się pienili,
    że Dalvik to nie jest maszyna Javy....

    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
    racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 5. Data: 2010-08-16 10:36:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 11:04:12 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > tak, żeby było śmieszniej - istnieje takie ryzyko, choć małe

    Żadnego ryzyka nie ma...

    > Gdyby Google się postawiło okoniem, a Oracle wygrało, może to skutkować
    > zakazem dystrybucji.

    ...bo nie o wygraną chodzi, a o wyciągnięcie kasy z jakiegoś wymuszonego
    porozumienia.

    > Tyle, że Google stać na zapłacenie ugody w razie czego, jak się będzie
    > chyliło ku racji Oracle.

    I dlatego myślę, że Google może pozwolić sobie na ryzyko procesu, nie
    szukając na siłę porozumienia już teraz.

    > Przy okazji dobrze widać ile mieli racji ci, co niedawno tutaj się pienili,
    > że Dalvik to nie jest maszyna Javy....

    Nie jest zgodna z maszyną wirtualną Suna, więc coś w tym z prawdy jest,
    choć to w sumie najmniej ważne. Inna rzecz, że zastanawiam się jak to z tym
    procesem będzie, skoro Java od 2007 roku jest dostępna na GPL.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 6. Data: 2010-08-16 10:45:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 12:36:07 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Nie jest zgodna z maszyną wirtualną Suna, więc coś w tym z prawdy jest,
    > choć to w sumie najmniej ważne. Inna rzecz, że zastanawiam się jak to z tym
    > procesem będzie, skoro Java od 2007 roku jest dostępna na GPL.

    no i? twierdzisz, że licencji GPL nie da się naruszyć?

    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta
    czemu nie zacytowales stanowiska Apple ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 7. Data: 2010-08-16 10:47:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2010 11:04:12 +0100, Waldek Godel wrote:
    >tak, żeby było śmieszniej - istnieje takie ryzyko, choć małe
    >Gdyby Google się postawiło okoniem, a Oracle wygrało, może to skutkować
    >zakazem dystrybucji.

    W USA. I moze w paru innych krajach gdzie element sporu jest prawnie
    chroniony.

    >Tyle, że Google stać na zapłacenie ugody w razie czego, jak się będzie
    >chyliło ku racji Oracle.

    Bo tu tylko o pieniadze chodzi - Oracle przeciez nie chce tego
    blokowac, tylko na tym zarobic.
    A jak bedzie chcialo za duzo, to Google przejdzie na C#.
    Albo na Delphi. Albo sami cos opracuja.

    >Przy okazji dobrze widać ile mieli racji ci, co niedawno tutaj się pienili,
    >że Dalvik to nie jest maszyna Javy....

    Czekaj czekaj - nie znasz sprawy, nie wiadomo czego sie czepili.
    Akurat to moze byc punkt dla Google - zrobione calkiem inaczej niz Sun
    to robil.

    A VM .. nie tylko Jave moze wykonywac.

    J.

  • 8. Data: 2010-08-16 11:11:34
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 11:45:14 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > no i? twierdzisz, że licencji GPL nie da się naruszyć?

    Oczywiście, że można ją naruszyć, ale pozew wtedy nie będzie się nazywał
    pozwem o naruszenie praw patentowych. Nikt też wtedy nie będzie żądał
    konfiskaty urządzeń, zablokowania reklam i tak dalej.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 9. Data: 2010-08-16 11:43:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 13:11:34 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Oczywiście, że można ją naruszyć, ale pozew wtedy nie będzie się nazywał
    > pozwem o naruszenie praw patentowych. Nikt też wtedy nie będzie żądał
    > konfiskaty urządzeń, zablokowania reklam i tak dalej.

    a kto mówi o konfiskacie? Sądy w takim przypadku mogą tylko orzec zakaz
    dystrybucji i sprzedaży, to nie dotyczy urządzeń już sprzedanych a nawet
    będących już w sklepach.

    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński
    aka Jan Strybyszewski

  • 10. Data: 2010-08-16 11:48:56
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 12:43:11 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > a kto mówi o konfiskacie?

    Tego między innymi domaga się (jak się zdaje) Oracle. Przynajmniej według
    polskich źródeł.

    > Sądy w takim przypadku mogą tylko orzec zakaz
    > dystrybucji i sprzedaży, to nie dotyczy urządzeń już sprzedanych a nawet
    > będących już w sklepach.

    Tyle że to dotyczyć może tylko stanów.