-
11. Data: 2018-01-21 21:43:39
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: Grzexs <g...@u...pl>
>>>>>> W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to taki horyzont
>>>>>> czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego wyzNania
>
>>> Laska za każdym razem jak sprzedają jej firmę to szuka nowego
>>> wyzNania. Nie ma ich aż tak wiele, a twierdziła w artykule, że nie
>>> lubi długo siedzieć w jednej robocie.
>
>> Teraz może nie mieć wyboru.
>
> Naprawdę nikt nie załapał? :(
A co tu łapać, skoro dyskusję rozpoczęła znana z nietuzinkowych poglądów
oraz odkrywczych osądów spraw różnych, weteranka niniejszej grupy
dyskusyjnej, sza(c/n)owna koleżanka Animka...
--
Grzexs
-
12. Data: 2018-01-21 23:50:02
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: PlaMa <b...@w...pl>
W dniu 2018-01-21 o 21:43, Grzexs pisze:
> A co tu łapać, skoro dyskusję rozpoczęła znana z nietuzinkowych poglądów
> oraz odkrywczych osądów spraw różnych, weteranka niniejszej grupy
> dyskusyjnej, sza(c/n)owna koleżanka Animka...
Akurat gafę strzeliła autorka i korekt Business Insider Polska :)
-
13. Data: 2018-01-22 00:36:50
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
W dniu 2018-01-21 o 21:43, Grzexs pisze:
>>>>>>> W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to taki horyzont
>>>>>>> czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego wyzNania
>>
>>>> Laska za każdym razem jak sprzedają jej firmę to szuka nowego
>>>> wyzNania. Nie ma ich aż tak wiele, a twierdziła w artykule, że nie
>>>> lubi długo siedzieć w jednej robocie.
>>
>>> Teraz może nie mieć wyboru.
>>
>> Naprawdę nikt nie załapał? :(
>
> A co tu łapać, skoro dyskusję rozpoczęła znana z nietuzinkowych poglądów
> oraz odkrywczych osądów spraw różnych, weteranka niniejszej grupy
> dyskusyjnej, sza(c/n)owna koleżanka Animka...
Przeczytaj oryginał, a nie to co ktoś okaleczył.
Virgin Mobile Polska zakłada 120 mln zł przychodów w 2018 r.
Play na zakupach. Chce przejąć rywala
- Inwestuje się po to, by zbudować biznes i potem go sprzedać - mówi w
rozmowie z Business Insider Polska o przyczynach sprzedaży operatora
Virgin Mobile Polska, jego prezes Grażyna Piotrowska-Oliwa. Sama
przyznaje, że odejdzie z firmy po zakończeniu transakcji, której data
zaplanowana jest na 2020 r. Jednak zanim to się stanie, firma zmieni
strategię działania. A to oznacza zmiany dla klientów.
Virgin Moblie Polska (MPV) obecnie jest największym operatorem
wirtualnym (korzystającym z infrastruktury innego, tradycyjnego
operatora; w przypadku VMP to Play) w Polsce. Na koniec 2017 roku
obsługiwał 430 tysięcy klientów. Firma jest częścią międzynarodowej
grupy inwestycyjnej Virgin należącej do miliardera Richarda Bransona.
Udziały w niej posiadają inwestorzy finansowi, w tym Dirlango Łukasza
Wejcherta.
Kilka dni temu ogłoszono, że VMP ma zostać sprzedane Play
Communications. Firmy podpisały umowę, która przyznaje Play opcję
nabycia wszystkich udziałów do 2020 roku. Dlaczego zdecydowano się na
sprzedaż?
Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska tłumaczy, że
sprzedaż firmy to naturalna kolej rzeczy. - Inwestuje się po to, by
zbudować biznes i potem go sprzedać. To proste - wyjaśnia w rozmowie z
Business Insider Polska Grażyna Piotrowska-Oliwa.
A dlaczego Play? - Tu wybór też był naturalny. Play jest naszym
partnerem infrastrukturalnym. Pamiętajmy jednak, że w tym momencie Play
ma "tylko" opcję na kupno VMP, równie dobrze może kupić nas ktoś inny.
Opcja to jeszcze nie końcowa transakcja - odpowiada.
Co dalej z klientami Virgin Mobile i czy marka Virgin Mobile będzie w
Polsce w ogóle istniała, czy może zostanie wchłonięta przez Play, nie
wiadomo. - Jaki będzie dalszy kierunek rozwoju, wykorzystanie brandu -
wszystko to zawsze zależy od kupującego. Decyzje w tej sprawie będą
zapadać w trakcie procesu sprzedaży, czyli nie wcześniej niż za dwa lata
- tłumaczy szefowa VMP.
Grażyna Piotrowska Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska
Foto: Virgin Mobile Polska Grażyna Piotrowska Oliwa, prezes Virgin
Mobile Polska
Wiadomo jednak, co dalej z samą Grażyną Piotrowską-Oliwą. - Już
przychodząc do Virgin w połowie 2015 umówiłam się z udziałowcami, że
zostanę do zakończenia transakcji. Potem odchodzę. Zapewne będę już
chciała robić coś innego - przyznaje. - Nie lubię siedzieć za długo w
jednym miejscu. W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to
taki horyzont czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego
wyznania - dodaje.
Opóźniona sprzedaż
W sektorze telekomunikacyjnym dla inwestorów prywatnych termin od
wejścia do wyjścia z biznesu to, jak sama przyznaje Piotrowska-Oliwa, z
reguły pięciu do siedmiu lat. W przypadku Virgin Mobile Polska będzie to
więcej, bo osiem lat - firma zaczęła działać w Polsce w 2012 roku. Skąd
opóźnienie?
- Wszystko szło fantastycznie do momentu, kiedy nie wprowadzono
przymusowej rejestracji kart prepaid, co wpłynęło na znaczne
zmniejszenie liczby punktów sprzedaży, a więc i samą sprzedaż kart
prepaid. To z kolei musiało mieć wpływ na liczbę pozyskiwanych klientów,
a więc i wielkość naszej bazy. Stąd konieczność weryfikacji celu
założonego tuż po moim przyjściu do firmy w 2015 roku. Co prawda
zarejestrowaliśmy 93 proc. naszej bazy, nie mieliśmy tzw. martwych dusz,
ale o połowę spadła liczba punktów, gdzie można było kupić nasze karty -
z 60 to 30 tysięcy. Od tamtego momentu nie mamy tak szybkiego przyrostu
liczby klientów, jak to miało miejsce we wcześniejszym okresie -
przekonuje prezes VMP.
Nie bez znaczenia było też zniesienie opłat za roaming w Unii
Europejskiej. - Wpłynęło to na ponoszone przez nas koszty. Klient za
pakiet usług typu "bez limitu", zawierający nawet 10 GB transmisji
danych, płacił nam średnio równowartość 7 euro, a my 7,7 euro płaciliśmy
za 1 GB internetu wykorzystanego za granicą. Nie trzeba więcej dodawać -
tłumaczy Piotrowska-Oliwa.
Od listopada Virgin Mobile Polska za zgodą Urzędu Komunikacji
Elektronicznej na klientów nakłada dodatkowe opłaty za połączenia w
ramach roamingu. Połączenia wychodzące to 21 groszy zł za minutę rozmowy
oraz niecałe 4 grosze za jeden MB.
Klientów czekają zmiany
Firma w 2017 roku odnotowała 100 mln zł przychodu i liczbę klientów na
poziomie 430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku finansowego, bo
taki był nasz cel. Nie jestem do końca zadowolona z liczby klientów -
myślałam, że pozyskamy ich więcej - przyznaje Piotrowska-Oliwa.
Między innymi z tego powodu spółka zamierza zmienić strategię działania.
Szykują się więc zmiany dla klientów.
Po pierwsze Virgin Mobile chce do połowy roku przeprowadzić migrację
wszystkich klientów na własną platformę IT, co ma pozwolić na szybsze
działanie i większą niezależność.
- Planujemy też wprowadzić nowe rozwiązania dla klientów korzystających
z kart prepaid, takich, których jeszcze nie ma na polskim rynku. Na ten
moment szczegółów jednak zdradzić nie mogę. Natomiast, generalnie, nasz
kierunek to uproszczenie, góra pięć ofert w każdym segmencie. Trochę za
bardzo się rozrośliśmy - ocenia prezes VMP.
WARTO WIEDZIEĆ:
Tagi: Virgin mobile telekomunikacja Play
--
animka
-
14. Data: 2018-01-22 08:44:53
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 09:15:18 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> > poziomie 430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku
> 430 tys użytkowników w Polsce - ale ilu korzysta z opcji Freemium, czyli
> nie płaci za użytkowanie ani złotówki?
Jakiś promil pewnie
To Freemium fajnie brzmi reklamowo i pewnie dlatego to ciągle utrzymuja. Taryfa dobra
dla jakiś bardzo specyficznych zastosowań typu*- babcia nie potrafiąca dzwonić a
potrafiąca odbierać tel
Ale to sporadyczne przypadki
3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)
-
15. Data: 2018-01-22 08:51:01
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2018-01-22 o 08:44, Kris pisze:
> W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 09:15:18 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
>
>>> poziomie 430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku
>> 430 tys użytkowników w Polsce - ale ilu korzysta z opcji Freemium, czyli
>> nie płaci za użytkowanie ani złotówki?
> Jakiś promil pewnie
> To Freemium fajnie brzmi reklamowo i pewnie dlatego to ciągle utrzymuja. Taryfa
dobra dla jakiś bardzo specyficznych zastosowań typu*- babcia nie potrafiąca dzwonić
a potrafiąca odbierać tel
> Ale to sporadyczne przypadki
> 3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
> 3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)
To są dowody anegdotyczne - żaden argument.
--
Liwiusz
-
16. Data: 2018-01-22 09:15:15
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 08:51:04 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> > Ale to sporadyczne przypadki
> > 3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
> > 3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)
>
> To są dowody anegdotyczne - żaden argument.
A czemu traktujesz to jak dowody
To są fakty- babcia emerytka wygaduje 3tys minut miesięcznie
Pozostali dwaj emeryci których numery utrzymuje troche mniej ale niewiele
A w temacie dyskusji- masz może dane ile osób korzysta z Fremium?
Ja danych nie mam ale podejrzewam ze niewiele bo to taryfa fajna w przekazach
reklamowych i pewnie w tym celu ją utrzymują
-
17. Data: 2018-01-22 10:01:06
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2018-01-22 o 09:15, Kris pisze:
> W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 08:51:04 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
>
>>> Ale to sporadyczne przypadki
>>> 3 abonamenty w nju opłacam dla emerytów w rodzinie
>>> 3000 minut potrafią wygadać miesięcznie. 3 tysiące na osobę nie razem;)
>>
>> To są dowody anegdotyczne - żaden argument.
> A czemu traktujesz to jak dowody
> To są fakty- babcia emerytka wygaduje 3tys minut miesięcznie
Ten fakt podałeś jako podstawę do twierdzenia, że freemiuma jest "kilka
promili".
> Pozostali dwaj emeryci których numery utrzymuje troche mniej ale niewiele
> A w temacie dyskusji- masz może dane ile osób korzysta z Fremium?
> Ja danych nie mam ale podejrzewam ze niewiele bo to taryfa fajna w przekazach
reklamowych i pewnie w tym celu ją utrzymują
Nie mam. Ale obiektywnie widzę, że taryfa jest dobra, a tych co mało
korzystają z telefonu jest sporo. W dobie nolimitów mają do wyboru tylko
dwie opcje - freemium i Play Odnowa. Jako że połowa osób w mojej
rodzinie 50+ ma Play Odnowę, może sugerować, że i freemium może mieć
sporo klienteli (choćby wśród osób, które używają danego numeru tylko do
dobierania - wszelkiej maści usługi itp.).
--
Liwiusz
-
18. Data: 2018-01-22 10:13:14
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 10:01:09 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> Ten fakt podałeś jako podstawę do twierdzenia, że freemiuma jest "kilka
> promili".
Napisałem "...pewnie"
> Nie mam. Ale obiektywnie widzę, że taryfa jest dobra, a tych co mało
> korzystają z telefonu jest sporo. W dobie nolimitów mają do wyboru tylko
> dwie opcje - freemium i Play Odnowa.
Ew zapłacić 20zł za noliit
>Jako że połowa osób w mojej
> rodzinie 50+ ma Play Odnowę, może sugerować, że i freemium może mieć
> sporo klienteli (choćby wśród osób, które używają danego numeru tylko do
> dobierania - wszelkiej maści usługi itp.).
No i ok
U mnie jest trochę inaczej. 50+ wśród mojej rodziny więcej wygadują miesięcznie minut
jak ja, moja żona czy córka. Dzieciaki z tego co obserwuję to w ogóle mało minut
wygadują. Za to dużo sms i danych zużywają
Dlatego 50+ pozakładałem nju abonamentowe i gadają do woli.
-
19. Data: 2018-01-22 10:23:14
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2018-01-22 o 10:13, Kris pisze:
> W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 10:01:09 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
>
>> Ten fakt podałeś jako podstawę do twierdzenia, że freemiuma jest "kilka
>> promili".
>
> Napisałem "...pewnie"
>
>> Nie mam. Ale obiektywnie widzę, że taryfa jest dobra, a tych co mało
>> korzystają z telefonu jest sporo. W dobie nolimitów mają do wyboru tylko
>> dwie opcje - freemium i Play Odnowa.
>
> Ew zapłacić 20zł za noliit
To żadna alternatywa. Moja mam mało korzysta, bardzo trudno jest, aby
musiała ładować za 5zł na miesiąc. Ostatnio tyle ładowała w
październiku. Z kolei teściowa i jej mama - dzwonią bardzo dużo, ale w
sieci, pieniężnie na obce połączenia wygadują może złotówkę w miesiącu.
Moja 5-letnia córka jak rozmawia, to też tylko w sieci, bo wszyscy
bliscy w Play, więc znów za darmo.
Generalnie nolimity są teraz takie wszędobylskie, a jak się pomyśli, to
się okaże, że połowa ludzi (to liczby rzędu 15 milionów) tego nie
potrzebuje. I to nie jest alternatywa z niewielką różnicą, tylko różnica
jak między 5 a 30zł (umówmy się, że nolimit za 20zł ma tylko ten, co
poszuka, a jak ktoś już potrafi szukać, a mało dzwoni, to nie trafi do
nolimitu za 20zł, tylko do jakiegoś freemium/odnowa).
--
Liwiusz
-
20. Data: 2018-01-22 10:36:45
Temat: Re: Virgin sie sprzeda.
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Trybun" 5a644c14$0$585$6...@n...neostrada.pl
>> Firma w 2017 roku odnotowała 100 mln zł przychodu i liczbę klientów na poziomie
430 tys. - Jestem zadowolona z takiego wyniku
>> finansowego, bo taki był nasz cel. Nie jestem do końca zadowolona z liczby
klientów - myślałam, że pozyskamy ich więcej -
>> przyznaje Piotrowska-Oliwa.
> 430 tys użytkowników w Polsce - ale ilu korzysta z opcji Freemium, czyli nie płaci
za użytkowanie ani złotówki?
Firma w 2017 roku odnotowała 100 mln zł przychodu
i liczbę klientów na poziomie 430 tys
100 na pół to 200, czyli miesięcznie niemal 2 dychy
na klienta, czyli #F to nic groźnego.
100/.43/12=19,3798449612403
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://eneuel.w.duna.pl '.O_'
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......