-
11. Data: 2016-09-29 15:01:05
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu czwartek, 29 września 2016 13:12:01 UTC+2 użytkownik p...@g...com
napisał:
> --I żeby nie było, nie tylko VW oszukiwał więc to nie tak że VW jest gupi i se rady
nie dawał...
>
> ale tylko VW byl na tyle glupi zeby oszukiwac w USA swoim "Clean Diesel" ...
cwaniaki wykosili konkurencje swoim cudownym wynalazkiem a jak sprawdzono to okazalo
sie ze to Das Schwindel a nie Das Auto :-) wpadli tylko i wylacznie przez wlasna
chciwosc i arogancje bo w Europie mieli wszystko poustawiane i nadal maja widzac co
dzieje sie w sprawie odszkodowan dla Europejczykow
Polak czy mieszka w Pcimiu Dolnym czy Chicago kombinuje i lubi osczedzać.
I dlatego np w Polsce tak popularne jest LPG.
Natomiast w USA a przynajmniej w Chicago cena benzyny (chyba prawie)
zawsze była tańsza od ropy.
Z ciekawości wszedłem na ebay-a
Diesel 3 tys
Gasoline 30 tys
Not Specified 25tys
Czyli dla 25 tys amerykanów do auta leje paliwo.
Moge się założyć o 100$ że dla nich paliwo= benzyna
-
12. Data: 2016-09-29 18:30:08
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6a15d098-2081-45ba-bac5-d27b2bb656ef@go
oglegroups.com...
>Polak czy mieszka w Pcimiu Dolnym czy Chicago kombinuje i lubi
>osczedzać.
>I dlatego np w Polsce tak popularne jest LPG.
>Natomiast w USA a przynajmniej w Chicago cena benzyny (chyba prawie)
>zawsze była tańsza od ropy.
Przede wszystkim tania byla. Co zniecheca do kombinowania.
Ale juz w UK pytania o gazowanie beznyniakow i diesli sie pojawialy.
>Z ciekawości wszedłem na ebay-a
>Diesel 3 tys
>Gasoline 30 tys
>Not Specified 25tys
>Czyli dla 25 tys amerykanów do auta leje paliwo.
>Moge się założyć o 100$ że dla nich paliwo= benzyna
Zapewne masz racje, ale i tak spora ilosc diesli.
Dostawczaki jakies, ciezarowki, czy i tam juz sie rozpowszechnilo.
Bo kiedys bylo prosto - ciezarowki jezdza na rope, osobowe na benzyne.
Co przy okazji pozwala panstwu roznicowac podatki, i np nie trzeba
winietek, viatolli - ciezki transport placi przez podatek w ON.
Tylko jak widac - w wielu panstwach to osobowki doplacaly do ciezkich
ciezarowek, a moze bardziej do gornikow, lekarzy i emerytow :-)
Czasy sie zmienily ... no i ciekaw jestem jak wyglada kwestia nagonki
na VW i osobowe diesle, jesli obok jedzie tir i emituje brudniejsze
spaliny i wiekszej ilosci.
Choc i one coraz czystsze, no i maja zakaz wjazdu do centrow miast ...
J.
-
13. Data: 2016-09-29 19:56:35
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: s...@g...com
W dniu czwartek, 29 września 2016 13:12:01 UTC+2 użytkownik p...@g...com
napisał:
> --I żeby nie było, nie tylko VW oszukiwał więc to nie tak że VW jest gupi i se rady
nie dawał...
>
> ale tylko VW byl na tyle glupi zeby oszukiwac w USA swoim "Clean Diesel" ...
cwaniaki wykosili konkurencje swoim cudownym wynalazkiem a jak sprawdzono to okazalo
sie ze to Das Schwindel a nie Das Auto :-) wpadli tylko i wylacznie przez wlasna
chciwosc i arogancje bo w Europie mieli wszystko poustawiane i nadal maja widzac co
dzieje sie w sprawie odszkodowan dla Europejczykow
>
A cholera ich tam wie...
https://www.theguardian.com/environment/2015/oct/09/
mercedes-honda-mazda-mitsubishi-diesel-emissions-row
Obaczymy czy w usa inni też oszukiwali.
Sie poczeka sie okaże czy jest jak piszesz czy poza VW ktos w czape za oceanem
dostanie...
A może po prostu VW jest chłopcem do bicia w niesnaskach usa-eu...
-
14. Data: 2016-09-29 21:24:30
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-09-29 o 13:41, p...@g...com pisze:
> --Ale doniesienia prasowe sa jakies inne - wiele firm diesle sprzedaje
>
> aha to poczytaj co dzieje sie w Paryzu :-) Francuzi tez sa umoczeni i maja wiecej
starych aut na drogach
>
> -- A dopiero ostatnio cos slychac, ze nie tylko VW norm nie spelnia.
>
> jasne, ktos ale nie wiadomo kto ma czystego diesla i nie sprzedaje go w USA ?
litosci :-)
>
> --Moze inni az tak bezczelni jak VW nie byli ?
>
> nie byli na tyle durni zeby pchac sie do USA wiec teraz maja czas zeby przemyslec
swoje grzechy :-) teoretycznie VW moze zatopic diesla ale wtedy pociagnie ze soba
caly niemiecki przemysl samochodowy wiec raczej wybiora ucieczke do przodu w
elektryki i stopniowe wygaszanie produkcji ... nierozwiazanym problemem pozostaja
auta dostawcze skoro VW truje w osobowkach to latwo sie domyslic ze i w innym
segmencie maja trupa w szafie
>
W stanach restrykcyjne przepisy dotyczą tylko osobówek.
Jest to jeden z powodów popularności pikapów, wedle prawa to
ciężarówki.
Pozdrawiam
-
15. Data: 2016-09-30 07:52:03
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: p...@g...com
--W stanach restrykcyjne przepisy dotyczą tylko osobówek.
UE tez musi cos wymyslic bo jesli cyrk z AdBlue byl na darmo to tylko kwestia czasu
kiedy zieloni ich dopadna
P.
-
16. Data: 2016-09-30 07:59:45
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: p...@g...com
Molden said Emissions Analytics had analysed about 50 Euro 6 diesels and 150 Euro 5
diesels, with only five having real-world NOx levels that matched the regulatory
test.
komus niby sie udalo (5 z 200) ale ogolnie rzecz biorac wszyscy sa umoczeni ...
ten fragment jest szczegolnie zabawny:
The NEDC was never intended to represent real-world driving," said a spokesman for
Mitsubishi.
czyli sprzedajni urzednicy UE pod naciskiem lobbystow wymyslili test ktory w zadnym
wypadku nie jest miarodajny ? niezle nasuwa sie pytanie czy mozna sie bardziej
skompromitowac ?
P.
-
17. Data: 2016-09-30 08:32:05
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 30 września 2016 07:59:47 UTC+2 użytkownik p...@g...com
napisał:
> Molden said Emissions Analytics had analysed about 50 Euro 6 diesels and 150 Euro 5
diesels, with only five having real-world NOx levels that matched the regulatory
test.
>
> komus niby sie udalo (5 z 200) ale ogolnie rzecz biorac wszyscy sa umoczeni ...
>
> ten fragment jest szczegolnie zabawny:
>
> The NEDC was never intended to represent real-world driving," said a spokesman for
Mitsubishi.
>
> czyli sprzedajni urzednicy UE pod naciskiem lobbystow wymyslili test ktory w zadnym
wypadku nie jest miarodajny ? niezle nasuwa sie pytanie czy mozna sie bardziej
skompromitowac ?
>
> P.
Jak sie nie rozumie co robi test to potem takie cyrki sie dzieją.
To jak z zusem, jak umiesz utrzymać sie ze swojej pracy i nawet będąc starym
zarabiasz "za dużo" to zus ci emeryture zawiesi. Bo zus to nie polisa. I placa tylko
tym co pracować nie moga.
Tu mamy sytuacje gdzie testy są po to aby jakis wspólny mianownik mieć a nie
modelować rzeczywiste spalanie.
Jakby chcieli testowac spalanie realne to test bylby opisany tak:
Przejechać pierwsze 2 okrążeńia toru testowego pod berlinem z predkoscia 20km/h i
zatrzymaniem co 300m.
Potem 30okrążeń z prędkością 40km/h. Potem kolejne okrążenia szybciej itd.
I te dane by pokazaly ile to auto spali i zanieczysci normalnie na drodze.
No i auto bylo by brane do testów przypadkowo z tego co przed fabryka stoi...
Tyle że te testy nie mialy pokazywać realnych wartosci. Mialy byc tylko wspolnym
mianownikiem dla testowanych aut...
-
18. Data: 2016-09-30 09:08:12
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: p...@g...com
--Tu mamy sytuacje gdzie testy są po to aby jakis wspólny mianownik mieć a nie
modelować rzeczywiste spalanie
nie mowimy tu o spalaniu tylko o emisji szkodliwych czynnikow to raz
wyniki testow nie sa jakims wydumanym mianownikiem tylko brane sa m.in do przyznania
silnikowi odpowiedniej normy 5 lub 6 co z kolei przeklada sie na konkretne pieniadze
dla producenta
EU juz zaczela prace nad urealnieniem procedury testowej (z odpowiednim okresem
przejsciowym) ale wynik jest przesadzony diesel w osobowkach idzie do odstrzalu
P.
-
19. Data: 2016-09-30 11:04:13
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 30 września 2016 09:08:13 UTC+2 użytkownik p...@g...com
napisał:
> --Tu mamy sytuacje gdzie testy są po to aby jakis wspólny mianownik mieć a nie
modelować rzeczywiste spalanie
>
> nie mowimy tu o spalaniu tylko o emisji szkodliwych czynnikow to raz
Ale test jest dokładnie do tego. Do oceny wyników w jednakowych warunkach dla wielu
modeli/producentów.
A nie do modelowania ile dany silnik kopci w realu.
> wyniki testow nie sa jakims wydumanym mianownikiem tylko brane sa m.in do
przyznania silnikowi odpowiedniej normy 5 lub 6 co z kolei przeklada sie na konkretne
pieniadze dla producenta
> EU juz zaczela prace nad urealnieniem procedury testowej (z odpowiednim okresem
przejsciowym) ale wynik jest przesadzony diesel w osobowkach idzie do odstrzalu
>
Obstawiam ze chodzi o podatki/akcyzy a nie o środowisko.
Ale mi tam rybka.
Co smieszne to w usa narzut fiskalny na ceny paliw jest sporo mniejszy niz w EU.
Zuzycie z grubsza podobne.
A oni sie nie "męczą" z dizlami w osobówkach.
I dlatego ich decyzje sa mniej niewiarygodne niż te europejskie.
-
20. Data: 2016-09-30 11:07:53
Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik przemek napisał w wiadomości
>Molden said Emissions Analytics had analysed about 50 Euro 6 diesels
>and 150 Euro 5 diesels, with only five having real-world NOx levels
>that matched the regulatory test.
>komus niby sie udalo (5 z 200) ale ogolnie rzecz biorac wszyscy sa
>umoczeni ...
Tylko wiesz - ci z USA, ktorzy zaczeli cala sprawe, zdawali sobie
sprawe, ze rzeczywisty przejazd bedzie sie roznil od warunkow
testowych, tylko byli ciekawi ile.
Dwa razy pewni by ich nie zdziwilo, i nikt by sprawy nie ciagnal, ale
wyszlo 50 razy wiecej.
Wiec moze tych 195 z 200 przekracza niewiele.
>ten fragment jest szczegolnie zabawny:
>The NEDC was never intended to represent real-world driving," said a
>spokesman for Mitsubishi.
>czyli sprzedajni urzednicy UE pod naciskiem lobbystow wymyslili test
>ktory w zadnym wypadku nie jest miarodajny ?
>niezle nasuwa sie pytanie czy mozna sie bardziej skompromitowac ?
No wiesz ... czy wypada zalozyc w tescie, ze jazda miejska to jest
0-80-0-80-0-80 ?
No dobra, na zachodzie wiecej kamer, to moze lepiej pilnuja tych 50
:-)
J.