  • 21. Data: 2004-02-21 11:51:24
    Temat: Re: VAT na Internet
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Kupujesz router z 22% VAT. Ale klientowi wystawiasz za internet fakture
    > zwolniona, czyli bez VAT. Nie masz VAT, wiec nie masz zwrotu VAT.
    > Dlatego dla ciebie router podrozal faktycznie o 22% ;-)))))))))))
    > Czyli koszt routera trzeba wrzucic w koszty klientowi. Dlatego trzeba mu
    > podniesc cene ...

    aa, jeszcze jedno mi przyszło do głowy,
    jezeli ten sam router służy do prowadzenia działalności obłożonej VAT'em
    czyli np hostingu to co ? teoretycznie przysługuje Ci zwrot podatku.
    Pozatem, jest jeszcze instalacja, usługa za którą możesz pobierać opłaty z
    22% vat - i co ?

    Jeden wielki syf, jakby ktoś dysponował treścią poprawki było by miło.

    Marcin

  • 22. Data: 2004-02-21 12:01:44
    Od: Michał (traq) Żuchowski <t...@f...digimer.pl>

    > Bzdura. Co znaczy zwolnienie zapytajcie np. Uczelnie i Szkoly, ktorych
    > zakupy komputerow od 01.01.2004 do 30.04.2004 zwolniono z VAT.
    >
    > Zwolnienie i 0% dla posla to to samo - nie ma VAT-u.
    > Dla sprzedajacych i kupujacych ma natomiast skutek taki, ze
    > jest drozej niz 22%VAT - szczegoly wyjasni kazdy srednio
    > zaawansowany wlasciciel dowolnego geszeftu - platnika VAT.

    To zalezy od sytacji firmy.
    Ja prowadze firme it od 3 lat o zwolnienie z vat tylko mi pomoże.

    Michał (traq) Żuchowski

  • 23. Data: 2004-02-21 16:12:03
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    R wrote:

    > 1. Nie 22% tylko stawka podstawowa, to ze mamy akurat 22% to nasza wina -
    > jest to jedna z wyzszych stawek w Europie.
    Stawka podstawowa wynosi w naszym kraju 22% i obłożenia usług dostępu do
    interentu taką stawką podatku VAT zażądała Unia, na co zgodzili się nasi
    negocjatorzy.

    > 2. Rzad gdyby chcial moglby ustalic stawke preferencyjna i byloby mniej. A
    > to ze nie chce, to nie wina Unii.
    Nie może - takie są ustalenia w negocjacjach z Unią - internet ma być
    objęty stawką podstawową a nie preferencyjną jak do tej pory. Było to
    przedmiotem negocjacji z Unią i tak zostało ustalone.

    --
    Michał

  • 24. Data: 2004-02-21 16:35:10
    Od: f...@i...pl

    On Sat, 21 Feb 2004, M. Tankard wrote:

    > Stawka podstawowa wynosi w naszym kraju 22% i obłożenia usług dostępu do
    > interentu taką stawką podatku VAT zażądała Unia, na co zgodzili się nasi
    > negocjatorzy.

    bla bla bla. Kolejny ktory w to wierzy. Podaj mi prosze
    konkretny dokument i miejsce w ktorym jest taki zapis.
    Nie mozesz znalezc ? To dlatego, ze nie ma czegos takiego jak
    "zazadala Unia".

    > Nie może - takie są ustalenia w negocjacjach z Unią - internet ma być
    > objęty stawką podstawową a nie preferencyjną jak do tej pory. Było to
    > przedmiotem negocjacji z Unią i tak zostało ustalone.

    Bzdura.
    Nic takowego nie bylo przedmiotem negocjacji.

    Wojtek

  • 25. Data: 2004-02-21 17:20:00
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    f...@i...pl wrote:

    > bla bla bla. Kolejny ktory w to wierzy. Podaj mi prosze
    > konkretny dokument i miejsce w ktorym jest taki zapis.
    > Nie mozesz znalezc ? To dlatego, ze nie ma czegos takiego jak
    > "zazadala Unia".

    Coś zabolało ? - zajrzyj sobie np. tutaj :
    http://www.infoeuropa.gov.pl/html/publikacje124_11.h
    tml, poczytaj i
    przestań opowiadac bajki.

    --
    Michał

  • 26. Data: 2004-02-21 17:24:20
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Jakub "Venom" Żukowski wrote:
    > nie moze byc 0% VATu gdyz w UE jest tylko jeden podatek VAT taki jak
    > na wszystkie inne produkty czyli: aby na internet byl 0% to i np na
    > lodowke, samochod, komputer, ceresit itp tez musial by byc 0% podatek.

    Bredzicie kolego, jest w Polsce na wiele towarow 0% VAT i tak zostaje, po 1
    maja tez. Chocby ksiazki.

    --
    ./ premax
    ./ p...@h...pl

  • 27. Data: 2004-02-21 18:00:15
    Od: f...@i...pl

    > Coś zabolało ? - zajrzyj sobie np. tutaj :
    > http://www.infoeuropa.gov.pl/html/publikacje124_11.h
    tml, poczytaj i
    > przestań opowiadac bajki.

    Prosilem Cie o podanie konkretnego dokumentu n aten temat
    a nie kolejnej wersji rzadowych bajek na ten temat.

    Ostatnio bardzo modne stalo sie tlumaczenie wszelkich podwyzek
    t.zw. "wymaganiami Unii".

    Wojtek

  • 28. Data: 2004-02-21 18:26:21
    Od: f...@i...pl

    > Coś zabolało ? - zajrzyj sobie np. tutaj :
    > http://www.infoeuropa.gov.pl/html/publikacje124_11.h
    tml, poczytaj i
    > przestań opowiadac bajki.

    I jeszcze jedno - gdzie w powyzszym jest napisane cokolwiek o Internecie ?
    Ja znazalem natomiast cos co dokladnie potwoerdza moja wiedze:

    "
    Wysokość stawki podatkowej i stawek obniżonych (stosowanych w odniesieniu
    do określonych kategorii towarów i usług - np. artykuły spożywcze, dostawy
    wody, transport pasażerski) może być kształtowane z pewną swobodą przez
    państwa członkowskie, pod warunkiem, że stawka podstawowa nie będzie
    niższa od 15%, a stawki zredukowane mniejsze niż 5%.
    "

    A zatem swoboda a nie nakaz.

    Wojtek

  • 29. Data: 2004-02-21 19:02:30
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    f...@i...pl wrote:

> [...]
    > państwa członkowskie, pod warunkiem, że stawka podstawowa nie będzie
    > niższa od 15%, a stawki zredukowane mniejsze niż 5%.

    Żadna tam swoboda - jeżeli materiały rządowe są niewiarygodne, to może
    E&Y ?
    http://webapp01.ey.com.pl/EYP/WEB/newsletters.nsf/b8
    0dbdb790cb0022c1256cd000611fec/a80378c594974511c1256
    dba0049f3a6?OpenDocument
    Mamy wynegocjowane okresy przjesciowe na obniżone stawki na niektóre
    artykuły, reszta - w tym internet ma być opodatkowywana stawką
    podstawową, to się nazywa harmonizacja systemów podatkowych w UE ....

    --
    Michał

  • 30. Data: 2004-02-21 19:06:56
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    f...@i...pl wrote:

    > Prosilem Cie o podanie konkretnego dokumentu n aten temat
    > a nie kolejnej wersji rzadowych bajek na ten temat.
    >
    > Ostatnio bardzo modne stalo sie tlumaczenie wszelkich podwyzek
    > t.zw. "wymaganiami Unii".

    Jeszcze raz wrzucę to E&Y -
    http://webapp01.ey.com.pl/EYP/WEB/newsletters.nsf/b8
    0dbdb790cb0022c1256cd000611fec/a80378c594974511c1256
    dba0049f3a6?OpenDocument
    Natomiast co do tłumaczenia wymogami UE - ten rząd wynegocjował takie a
    nie inne warunki i teraz nie ma specjalnej mozliwości na wycofanie się a
    opowiadanie, że wcale nie musimy wprowadzać podwyżek i Unia nie ma nic
    do rzeczy to typowe zagrywki polityczne, ale powoli nam się NTG robi ...

    --
    Michał