  • 61. Data: 2004-02-23 12:33:01
    Temat: Re: VAT na Internet
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    > E tam.

    Chcesz powiedzieć że w weekendy nie masz ciekawszych zajęć niż
    moderowanie postów? ;-)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 62. Data: 2004-02-23 17:09:01
    Od: f...@i...pl

    On Mon, 23 Feb 2004, M. Tankard wrote:

    > A jakaś konkluzja z Twojej strony ? chyba nie do końca rozumiem o co Ci
    > chodzi .

    Jezeli nie rozumiesz tego co tam jest napisane, to nasza dlasza dyskusja
    mija sie z celem.

    Wojtek

  • 63. Data: 2004-02-23 19:55:31
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    f...@i...pl wrote:

    > Jezeli nie rozumiesz tego co tam jest napisane, to nasza dlasza dyskusja
    > mija sie z celem.

    Akurat rozumiem to co tam jest napisane i to dośc dobrze, ale nie wiem
    co miałeś na myśli, jeżeli raczysz sprecyzować to oczywiście bedę
    widział sens jakiejkolwiek dalszej dyskusji.

    --
    Michał

  • 64. Data: 2004-02-23 22:10:49
    Od: tommy <T...@p...poznan.pl>

    2004-02-21 13:01, Michał (traq) Żuchowski napisał :

    > To zalezy od sytacji firmy.
    > Ja prowadze firme it od 3 lat o zwolnienie z vat tylko mi pomoże.

    A to zycze powodzenie i szybkich odwiedzin Skarbowki.
    Dla klienta zwolnienie oznacza podwyzke ceny o wiecej
    niz tylko "ubruttowienie" o 22% (czyli VAT przerzucony na
    klienta). Nie wierze, zeby jakakolwiek firma sprzedajaca
    mi internet zwolniony z VAT nie ulokowala w kosztach ceny
    tegoz Internetu tej czesci swojej pracy, ktora jest konieczna
    do dostarczenia tej uslugi wlasnie. Przepisy mowia wyraznie, ze
    jesli jest towar zwolniony to trzeba te czesc kosztow firmy
    wyodrebnic bo jest inaczej rozliczana. W praktyce daje to
    jakies 23,5-24% do dawnej ceny netto. Oczywiscie firma nie musi
    naliczac VAT i nie musi przerzucac kosztu zwolnionego VAT
    na klienta. Dzialalnosc charytatywna to zypelnie inny sektor
    i inaczej sie ja rozlicza.

    tommy

  • 65. Data: 2004-02-24 00:18:11
    Od: "Mr.FX" <m...@s...clan.pl>

    [...]
    > Przepisy mowia wyraznie, ze
    > jesli jest towar zwolniony to trzeba te czesc kosztow firmy
    > wyodrebnic bo jest inaczej rozliczana. W praktyce daje to
    [...]

    To teraz napisz pytanie do Min. Finansow jak wyodrebnic
    koszty zwiazane z utrzymaniem routera i administatora
    tego routera, ktory jednoczesnie rutuje ruch od abonentow
    oraz dostawcow tresci ;-)

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 66. Data: 2004-02-24 21:55:38
    Od: tommy <T...@p...poznan.pl>

    2004-02-24 01:18, Mr.FX napisał :
> [...]
    > koszty zwiazane z utrzymaniem routera i administatora
    > tego routera, ktory jednoczesnie rutuje ruch od abonentow

    Juz to przerabialem w sprawie "zwolnienia" z VAT na zakup komputerow
    dla Uczelni. 7 stycznia obdzwonilem MENiS i MF. O sprawie dowidzieli
    sie ode mnie. Szum robilo rowniez kilka firm, ktore wlasnie
    wygraly zamowienia publiczne po 1 stycznia, ale
    wedlug SIWZ robionych na stan polowy grudnia ub.r. czyli
    na VAT 3%. Troche "przenikliwe" media poszalaly, troche
    podzwonili po urzedach i cisza... Wszyscy cichusko czekaja
    na 1 maja. Efekt byl taki, ze tylko dzieki przytomnemu
    zapisowi (wypracowanemy z reszta pare lat temu) w umowach
    "... cena xxxx zl (slownie : xxxx zlotych i odpowiedniem
    podatkiem VAT...) mozna bylo sprawe zalatwic (tj. doprowadzic
    zamowienie do konca) bez wiekszych ceregieli - po prostu
    wzielismy wszystko z 22% VAT.

    Dla Posla bez VAT oznacza to samo w przypadku 0% i
    zwolnienia. Perfidia MF polegala na tym, ze opnia
    w sprawie rozwiazan dotyczacych "bez VAT" zostala
    totalnie olana i tnac glupa oczywiscie pozytywnie
    opiniowalo zwolnienie miast 0% - wiadomo dlaczego.
    Gizik ich obchodza firmy, ktore na sam sluch zwolnienia
    dostaja wysokiej goraczki, zeby nie powiedziec
    jasnej ch....y.

    tommy

  • 67. Data: 2004-03-10 08:40:37
    Od: VoMi7 <v...@N...eu.org>

    M. Tankard wrote:

    > Coś zabolało ? - zajrzyj sobie np. tutaj :
    > http://www.infoeuropa.gov.pl/html/publikacje124_11.h
    tml, poczytaj i
    > przestań opowiadac bajki.

    no dobra to ja powiem tak

    mam swoja firme ktora podpisala kontrakt z developerem na budowe
    strukturalnej sieci komputerowej na swiezo budujacym sie osiedlu w
    gdansku i wg tej strony na uslugi budowlane jest 7%

    tzn ze moge sobie odliczyc ?

    buehehe

    VoMi7

  • 68. Data: 2004-03-10 10:18:01
    Od: "M.Tankard" <t...@g...pl>

    Wed, 10 Mar 2004 09:40:37 +0100, na pl.internet.polip, VoMi7 napisał(a):

> [...]
    > strukturalnej sieci komputerowej na swiezo budujacym sie osiedlu w
    > gdansku i wg tej strony na uslugi budowlane jest 7%

    NTG

    --
    Michał

  • 69. Data: 2004-03-11 00:59:17
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    Użytkownik "M. Tankard" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Stawka podstawowa wynosi w naszym kraju 22% i obłożenia usług dostępu do
    > interentu taką stawką podatku VAT zażądała Unia, na co zgodzili się nasi
    > negocjatorzy.

    > Nie może - takie są ustalenia w negocjacjach z Unią - internet ma być
    > objęty stawką podstawową a nie preferencyjną jak do tej pory. Było to
    > przedmiotem negocjacji z Unią i tak zostało ustalone.

    Trzeba przed 1 maja zmienić stawkę podstawową na 15% i problem z głowy.