  • 11. Data: 2017-04-13 17:13:55
    Temat: Re: Utrata zniżek - pytanko
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "AL"

    > Żona puknęła na parkingu gościowi autko i teraz trzeba naprawiać z AC :-(
    > Mam pytanko: jeżeli żona ma na siebie zarejestrowane 2 auta, to traci
    > zniżkę na oba, czy tylko na jedno?
    > Jacek

    na oba - nawet jeśli jest współwłasność.
    Przykład: mama zrobiła kuku na swoim aucie, którego jestem
    współwłaścicielem.
    Przy ubezpieczaniu mojego auta (którego włąścicielem jestem tylko ja),
    podniesiono mi składkę właśnie ze wzgl. na przygodę mamy (mimo, że ze
    mną nie ma to nic wspólnego, prócz współwłasności).
    Idiotyzm, ale nic nie mogłem poradzić.
    ---
    To jest postulat za ubezpieczaniem się kierowców (a nie właścicieli).

  • 12. Data: 2017-04-13 23:11:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-13 o 15:03, AL pisze:
> [...]
    > podniesiono mi składkę właśnie ze wzgl. na przygodę mamy (mimo, że ze
    > mną nie ma to nic wspólnego, prócz współwłasności).

    Nie idiotyzm, tylko twój wybór. Za to jak mama nie zrobi żadnej szkody,
    to tej rok liczyć się ci będzie także na twoje samochody.

    Aby daleko nie szukać, na pewnym samochodzie:

    - oferta dla 18-latka - 4500zł
    - dla jego mamy - 900zł
    - dla nich przy współwłasności - 1500zł.

    Zatem biorąc samochód we współwłasność z mamą i płacąc 1500zł zamiast
    4500zł tylko na siebie, młody może już zbierać zniżki, które wykorzysta
    za kilka lat, jak już miałby swój samodzielnie własny samochód.

    Oczywiście jak nie narobi szkód, bo jak tak, to i mama, i on beknie.

    Ale to już jest ich wybór i ich strategia.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-04-14 16:15:42
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 12.04.2017 o 20:01, J.F. pisze:
    > A z drugiej strony reklama Link4 leci i "klient po jednej malej stluczce
    > nie traci znizek na AC".

    O ile taka opcje wykupi ;) W PZU od lat jest, nazywa sie ochrona znizek
    i pierwszy raz jest za friko :), znaczy nie tracisz znizek. Z L4 to juz
    PZU :)

    --

    e-Shrek

  • 14. Data: 2017-04-14 16:25:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2017 o 16:15, e-Shrek pisze:

    > O ile taka opcje wykupi ;) W PZU od lat jest, nazywa sie ochrona znizek
    > i pierwszy raz jest za friko :), znaczy nie tracisz znizek.

    Z tym, że HGW jak te zniżki mają się do ceny finalnej - teoretycznie
    podstawa*zniżki. A w praktyce mogą ci na przyszło rok dowalić +30% i
    powiedzieć, że zniżki zostały, tylko po prostu podrożało.

    > Z L4 to juz PZU :)

    Na szczęście nie - L4 wycenił mi w zeszłym roku na 700, PZU na 1400.

    Shrek

  • 15. Data: 2017-04-14 16:39:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jego z OC, zony z AC.
    > Wiec znizki sie straci na OC i na AC :-(

    A gdyby tak oba auta rejestrować na obu małżonków? Z odpowiednim stażem,
    o ile oboje nie będą szkodowi, to ten drugi by dawał zniżki nawet wtedy
    kiedy pierwsze miało by stłuczkę. Chytry plan zadziała? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2017-04-14 18:08:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >stażem, o ile oboje nie będą szkodowi, to ten drugi by dawał zniżki
    >nawet wtedy kiedy pierwsze miało by stłuczkę. Chytry plan zadziała?

    Zadziala, ale raczej odwrotnie.
    Wrzuca w komputer pesel jednego malzonka, i wyskocza wszystkie szkody
    na wspolnie posiadanych autach.

    Wiec raczej odwrotnie - zarejestrowac kazde auto tylko na jednego, a
    potem zona wypowie polise a maz pojdzie do swojego/nowego ubezpieczyc
    wspolne auto.
    I grzecznie zezna, ze on nijakich szkod przez 5 lat nie mial. A 60%
    znizki ma.

    A ubezpieczyciel wklepie nr rejestracyjny i wyjdzie, ze jednak byly
    :-P

    J.

  • 17. Data: 2017-04-14 21:19:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 16:25:51 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Z tym, że HGW jak te zniżki mają się do ceny finalnej - teoretycznie
    > podstawa*zniżki.

    Ot to
    Nie OC ale mieszkanie jesienią ubezpieczałem
    Kod na "zniżkę marketingową" miałem
    Kod w aplikacji liczącej składki trzeba było podać przed uzyskaniem ostatecznej ceny.
    Czyli podałem dane mieszkanie, moje dane itp, podałem kod i wyskoczyła cena 175zł
    Z ciekawości poprosiłem o ponowną kalkulację- podałem wszystko co wyżej tylko że kodu
    nie mam
    Wyszło 180zł
    Wydruki z tych kalkulacji chyba gdzieś jeszcze mam