    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Uszkodzenie w długo lezakowanym TV LCD
    Date: Thu, 1 Oct 2009 11:55:18 +0200

    Witam!
    Kiedys ( w pierwszej połowie lat 90-tych ubiegłego wieku) kupiłem
    kieszonkowy telewizor CD Casio TV-470. Przestroiłem w nim fonie i
    telewizorek działał prawidłowo. Strojenie tego telewizora polega na
    przeszukiwaniu podpasma (UHF /VHF) co sie objawia kolorowym pionowym paskiem
    na ekranie. Czyli nie ma tam ustwiania kanałow na stałe. Pasma kanałów sa
    przełanczane za pomoca trójpozycyjnego włacznika.
    Pozycia 1 - wyłącz/włacz
    Pozycja 2 - VHS
    Pozycja 3 - UHF
    W innym miejscu sa klawisze przeszukiwania pasma.
    -
    Telewizor był bardzo rzadko używany. Ostanio włączony chyba na poczatku
    wieku.
    Telewizor sobie polezał w metalowej kasie pancernej, która jest rodzajem
    szafki. Temeperatura raczej stała na poziomie pokojowej latem i zimą. Brak
    wstrząsów, pól magnetycznych, elektrostatycznych, przepieć itp.
    Dziś wyciagnałem ten TV ponieważ chcałem go zacząć wozic w samochodzie
    (wczoraj nie mogłem ogladać naszych siatkarek ) a tu TV przestało działać.
    Podłaczyłem go prawidłowo pod zasilacz, a tu rózne dziwne rzeczy na ekranie.
    Podłaczyłem go na jakis czas i zauwazyłem, ze TV zaczyna przeszukiwac pasma
    fal prawidłowo, ale nie moze sie do niczego dostroic, robi to na okragło na
    obu pasmach.
    Pytanie co sie mogło stac przez te lata nieuzytkowania? Gdzie szukac
    uszkodzenia? Czy kondensatory, moze jakis zimny lut czy raczej elementy
    krzemowe?
    Szkoda go tak wywalic bez walki!

    pozdrawiam - Janusz