  • 11. Data: 2010-10-25 21:46:29
    Temat: Re: Ubywa mi płynu chlodniczego 1l na tydzien Co robić?
    Od: "Maciej" <m...@s...pl>

    > Temperatura cały czas była ok. Przed jazda uzupełniłem płyn chłodniczy i
    > dolałem trochę oleju (na jakas 1/3 odległosci kresek bagnetu do oleju)
    > Po zatrzymaniu zobaczyłem czy jest płyn chłodniczy i było go troche wiecej
    > (1 cm) niz nalałem.
    > Kontrolka silnika tez sie nie zapalała na stałe. Tylko jak mi gasł lub
    > przy uruchomianiu.
    > Czy jest mozliwe aby z powodu braku wlasciwej cyrkulacji płynu chłodzacego
    > wskaznik temperatury podawał błedne wskazanie?

    a moze poprostu uszczelka pod glowica i leje do cylindrow plyn, dlatego nie
    mozesz odpalic
    podejrzewam ze rozrosznikiem mozesz krecic silnik, tlyko nie odpala

    jak by zatarl silnik to rozrusznik by nie zrobil zadnego obrotu

  • 12. Data: 2010-10-25 22:26:08
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Mam nadzieję że nie załatwiłem silnika na amen.
    Okaże się po:
    1) odkręceniu świec,
    2) odkręceniu głowicy.
    I taką kolejność proponuję.
    Najczęsciej widać już po wykręceniu wszystkich świec, która jest nieciekawa.
    Wtedy sprawdzić czy jest iskra. (zakładam, że to benzyna).
    Jeśli jest poprawna, no to ściągamy głowicę.
    Wtedy już będzie wiadomo na 90%
    S.

  • 13. Data: 2010-10-26 01:20:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-25 21:46, Maciej pisze:

    > jak by zatarl silnik to rozrusznik by nie zrobil zadnego obrotu

    Zazwyczaj zatarty silnik jak trochę przestygnie odpala jak nowy i chodzi
    bez problemu aż się znowu rozgrzeje.
    Wtedy znowu trzeba poczekać aż przestygnie i znowu się go da uruchomić
    na jakiś czas.
    Tyle że za każdym razem czas działania jest coraz krótszy, aż faktycznie
    za którymś razem się tam wszystko poskleja na amen i już się nie przekręci.

    Oczywiście pewnie zależy co i jak mocno się już zatarło, pewnie da się
    silnik i tak zatrzeć żeby od razu stanął na amen.

  • 14. Data: 2010-10-26 03:07:54
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    czeslaw <b...@l...com> napisał(a):

    > I co to moze być? Samochod Opel Astra F

    Ja ostatnio miałem podobnie, z tym że mniej więcej wiedziałem co się stanie
    (nie pierwszy raz ;) , wcześniej mi 2 paski poszły w innym) .

    W końcu w Safrane się coś stało i się przegrzał, jako że skrzynie (czy
    sprzęgło mam uszkodzone) to myślę - o koniec auta, samo się wykończyło.

    Jak że było zimno byłem chory a tu cały Kraków do przejechania w korku
    szybka decyzja - ja chory - czy silnik zarżnąć.

    Padło na: zarzynamy silnik i jedziemy bez chłodzenia.

    Metoda, przerabiamy auto na chłodzenie powietrzem:

    -wsadzamy kubek po coli pomiędzy make a silnik - tak żeby była podniesiona
    -nalewamy cokolwiek tam gdzie płyn tak zeby coś było
    -odkręcamy korek - chodzenie przez wrzenie wody

    -kubek po Coli znalazłem, wsadziłem
    -szybkość gotowania/parowania wynosi 4litry/20 minut
    -temperatura silnika blisko maxa, raz się świeci żeby nie jechać raz nie
    -łącznie wlałem 3 butelki wody mineralnej ta największa marki "kropla coś
    tam;)"

    Generalnie na takim chłodzeniu dało się jechać,
    dojechałem do mechanika - okazało się "termostat padł" a mi się
    udało nie rozchorować :)

    Auto jeszcze żyje, uszczelki nie wyrąbało

    pozdrawiam.

  • 15. Data: 2010-10-26 05:41:14
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    żytkownik " Michał" >
> [...]
    > Generalnie na takim chłodzeniu dało się jechać,
    > dojechałem do mechanika - okazało się "termostat padł" a mi się

    Ale u mnie temperatura nie dochodziła do czerwonego pola i tylko na krotko
    przekraczała 95 st (kreskę wczesniej przed czerwonym polem) i płyn
    chłodniczy w zbiorniku wyrownawczym był.
    Moze olej silnikowy był za bardzo rozrzedzony. No i czy ewentualnie
    nieszczelna uszczelka pod głowicą może powodować trudności z uzyskaniem
    odpowiedniego cisnienia i niemoznosc nawet uruchomienia silnika?

  • 16. Data: 2010-10-26 09:53:12
    Temat: Re: Ubywa mi p?ynu chlodniczego 1l na tydzien Co robi??
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2010-10-25 20:39, czeslaw pisze:
    > Niestety nastapi? ciag dalszy. Samoch?d mi pad?. Na poczatku zacz? traci?
    > moc. Potem mi zgas? na skrzy?owaniu. Potem z trudem odpali?em i podczas
    > jazdy mia?em wibracje. A potem mi zgas? na dobre i rozrusznik nie m?g?
    > za?apa?. Musia?em docha? go na pobocze.
    > Mam nadziej? ?e nie za?atwi?em silnika na amen.

    Objawy jakby już nie było uszczelki pod głowicą. Miałem dokładnie tak samo.
    Pozdrawiam
    PJ

  • 17. Data: 2010-10-26 10:24:13
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 21:21, czeslaw pisze:

    > Czy jest mozliwe aby z powodu braku wlasciwej cyrkulacji p?ynu ch?odzacego
    > wskaznik temperatury podawa? b?edne wskazanie?

    Jest mozliwe, ba temperatura moze na wskazniku nawet spadac.
    Jak juz inni napisali, wykrec swiece zobacz jak wygladaja (jezeli
    benzyna), mozesz zmierzyc cisnienie w cylindrach, a potem zwal glowice i
    bedziesz wszystko wiedzial.

    --
    Karolek

  • 18. Data: 2010-10-26 10:43:25
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    czeslaw <b...@l...com> napisał(a):

> [...]
    > nieszczelna uszczelka pod głowicą może powodować trudności z uzyskaniem
    > odpowiedniego cisnienia i niemoznosc nawet uruchomienia silnika?

    w poprzednim aucie rozwaliłem uszczelkę pod głowicą efekt taki:

    Jak jedzie to jedzie nic się złego nie dzieje.
    (poza tym ze palił wodę z litr na 400km).

    Ale jak zatrzymasz to się cylinder (jeden) napełniał wodą i w zależności
    w jakiej pozycji się zatrzymało tyle tej wody było.

    efekt: pierwsze przekręcenie to było wypchnięcie wody, które trwało ze
    2 sekundy (albo i 4) przez ten czas wydawało się że się silnik nie kręci, bo
    wypychało wodę poooowoli, ale potem odpalał bez problemu, tylko trzeba było
    poczekać aż wypchnie.

    moje pierwsze wrażenie było - zatarło się! jak ja wrócę z pod sklepu do domu ?

    rozrusznik tam był dość mocny (był w stanie ruszyć 1.65 tonowe auto
    na 1 i 2 biegu), to się nie palił.

    proponuje potrzymać na rozruszniku z pięć-dziesięć razy po 2.5 sekundy,
    może to to (ale tu mnie poprawcie, bo może i się zjara coś?)

    pozdrawiam.

  • 19. Data: 2010-10-26 13:16:02
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Użytkownik " Michał" <>
> [...]
    > bo
    > wypychało wodę poooowoli, ale potem odpalał bez problemu, tylko trzeba

    Nie bedę próbował bo sie boję. Ale z tego co piszesz jest nadzieja że to
    'tylko' ta uszczelka pod głowicą.

  • 20. Data: 2010-10-26 13:47:55
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-10-25 20:39, czeslaw wrote:
    > Niestety nastapił ciag dalszy. Samochód mi padł. Na poczatku zaczą tracić
    > moc. Potem mi zgasł na skrzyżowaniu. Potem z trudem odpaliłem i podczas
    > jazdy miałem wibracje. A potem mi zgasł na dobre i rozrusznik nie mógł
    > załapać. Musiałem dochać go na pobocze.
    > Mam nadzieję że nie załatwiłem silnika na amen.

    albo zatarłeś silnik z powodu braku chłodzenia (wyciekł płyn), albo
    uszczelka pod głowicą.

    Tak btw - załatwiłeś :)