  • 1. Data: 2016-10-23 18:59:18
    Temat: USBasp + AVR Dude - coś się wysypało
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Po przepięciu programatora USBasp do innego portu, Windows XP wykrył na
    nowo urządzenie i chciał do niego sterowników. Z braku tych, które
    wykorzystałem w trakcie pierwszego podłączenia do komputera,
    skorzystałem z linka na stronie twórcy tegoż programatora. Operacja się
    udała, ale chyba nie wszystko poszło tak, jak trzeba. Windows nie
    zgłasza problemów, widzi urządzenie normalnie, ale AVR Dude GUI pluje
    się, że "avrdude.exe: error: could not find USB device with vid=0x16c0
    pid=0x5dc vendor='www.fischl.de' product='USBasp' avrdude.exe done.
    Thank you.". Kombinowałem z różnymi sterownikami z sieci, na drugim
    komputerze z Win 7 efekt dokładnie ten sam. Coś się stało procesorowi w
    programatorze, czy to jednak wina raczej po stronie Windows?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2016-10-23 19:22:55
    Temat: Re: USBasp + AVR Dude - coś się wysypało
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-23 18:59, badworm wrote:
> [...]
    > zgłasza problemów, widzi urządzenie normalnie, ale AVR Dude GUI pluje
    > się, że "avrdude.exe: error: could not find USB device with vid=0x16c0

    Być może masz za starą wersję avrdude. Jakiś czas temu zmienili USB ID i
    stare avedude przestały widzieć usbasp w nowych wersjach firmware i
    sterowników.

  • 3. Data: 2016-10-23 19:28:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    badworm <n...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > komputerze z Win 7 efekt dokładnie ten sam. Coś się stało procesorowi w
    > programatorze, czy to jednak wina raczej po stronie Windows?

    Ale skoro już miałeś programator na innym porcie, to znaczy że sterowniki są
    w systemie. Skorzystaj z opcji wyboru istniejącego sterownika. Zobacz też w
    menedżerze urządzeń jaki jest faktyczny VID i PID urządzenia.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2016-10-23 21:06:10
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 23 Oct 2016 19:22:55 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Być może masz za starą wersję avrdude. Jakiś czas temu zmienili USB ID i
    > stare avedude przestały widzieć usbasp w nowych wersjach firmware i
    > sterowników.

    Rzecz w tym, że poza sterownikiem w systemie to nic się nie zmieniło -
    ta sama wersja AVR Dude, ten sam firmware w programatorze...
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 5. Data: 2016-10-23 21:08:53
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 23 Oct 2016 19:28:58 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Ale skoro już miałeś programator na innym porcie, to znaczy że sterowniki są
    > w systemie. Skorzystaj z opcji wyboru istniejącego sterownika. Zobacz też w
    > menedżerze urządzeń jaki jest faktyczny VID i PID urządzenia.

    PID i VID podawane we właściwościach urządzenia są takie, jak trzeba.
    Nie wiem jak sprawdzić faktyczną (albo tę zgłaszaną przez sterownik)
    wartość 'Vendor' i 'Product'. XP po wybraniu aktualizacji sterownika nic
    lepszego nie znajduje.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 6. Data: 2016-10-23 21:37:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-23 21:06, badworm wrote:
    > Rzecz w tym, że poza sterownikiem w systemie to nic się nie zmieniło -
    > ta sama wersja AVR Dude, ten sam firmware w programatorze...

    Ale sterownik inny. Ściągnij sobie Arduino i tam dostaniesz przy okazji
    nowego avrdude.

  • 7. Data: 2016-10-23 22:01:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-23 o 21:08, badworm pisze:

> [...]
    > Nie wiem jak sprawdzić faktyczną (albo tę zgłaszaną przez sterownik)
    > wartość 'Vendor' i 'Product'. XP po wybraniu aktualizacji sterownika nic

    Wchodzisz w panel sterowania,system, menedżer urządzeń, u mnie dla
    avrisp zgłasza się jungo tam w tyej gałęzi mam avrisp, klikasz i
    własciwości, z listy
    wybierasz identyfikatory sprzętu.
    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2016-10-23 23:33:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    badworm <n...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > Nie wiem jak sprawdzić faktyczną (albo tę zgłaszaną przez sterownik)
    > wartość 'Vendor' i 'Product'. XP po wybraniu aktualizacji sterownika nic

    Ale nie ma szukać lepszego, tylko trzeba wskazać z listy.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2016-10-24 18:28:37
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 23 Oct 2016 21:37:20 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Ale sterownik inny. Ściągnij sobie Arduino i tam dostaniesz przy okazji
    > nowego avrdude.

    Z tego, co widzę to mam najnowszą wersję AVRdude (6.3) i chyba jedną z
    ostatnich wersji GUI (1.0.5).
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 10. Data: 2016-10-24 18:39:52
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 23 Oct 2016 23:33:06 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Ale nie ma szukać lepszego, tylko trzeba wskazać z listy.

    Wygląda na to, że miałem za nowy sterownik. Pomogło dopiero
    zainstalowanie programu "Extreme burner - AVR", który podczas instalacji
    ładuje też do systemu driver (libusb0) do USBasp. Okazało się, że
    wersja, którą chce wgrać, jest starsza niż ta, którą już miałem w
    systemie. AVRdude ruszył :)
    GG#2400455 ICQ#320399066