  • Data: 2011-04-08 12:12:54
    Temat: USART w atmega - pytanie
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dataschicie wyczytałem:
    UDRE: USART Data Register Empty
    TXC: USART Transmit Complete

    oraz uchwyty przerwań
    UDR Empty Handler
    USART TX Complete Handler

    Czym się tak naprawdę róznią?
    Pierwsze przerwanie jest skutkiem bitu UDRE: USART Data Register Empty czyli
    wtedy kiedy data register staje się pusty a drugie przerwanie to skutek
    bitu TXC: USART Transmit Complete czyli gdy transmisja jest kompletna.
    Mam rozumieć że pierwsze przerwanie UDRE wystąpi wczesniej niż przerwanie
    TXC gdyż opróznienie bufora występuje wcześniej niż wysłanie kompletnej
    ramki z bitem stopu i parzystości co ma miejsce w drugim przerwwaniu?
    Czy jest jakieś uzasadnione za i przeciw w stosowaniu pierwszego lub
    drugiego? Wydaje mi się że pierwszy przypadek daje nam ciut lepszą ciągłość
    w wysyłaniu strumienia większej ilości bajtów.

    ???

    Marek