    Date: Tue, 28 Sep 2010 11:50:39 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: UL1496 - napięcie zasilania

    Korzystając z powrotu PR1 na długie skleciłem z nudów kolejną
    radioamatorską konstrukcję, tym razem nic szczególnego. Kilka
    tranzystorów, antena ferrytowa, dwie diody DOG-53.
    http://www.mt.com.pl/archiwum/87-Nw-11-Odbiornik_tra
    zystorowy_AM.pdf
    Do wyjścia podłączony wzmacniacz głośnikowy na UL1496. Zacząłem od
    podania napięcia zasilania nieco powyżej 9V (dwie baterie płaskie).
    Zagrało ładnie, chociaż nieco cicho. Dodałem więc jeszcze jedną baterię
    w szereg i teraz z głośnika poszła głośna, czysta muzyka.

    Zajrzałem jednak dla pewności do karty katalogowej ULL149x i widzę, że
    tylko 1497 ma maksymalne napięcie zasilania wynoszące 15V. W przypadku
    pozostałych wartość ta wynosi 12V. Czy te ~1,5V więcej może faktycznie
    zaszkodzić scalakowi? Jest to również dosyć blisko napięcia elektrolitów
    (16V). Może tak zostać, czy powinienem coś pozmieniać?