  • 41. Data: 2016-08-06 06:04:37
    Temat: Re: UKE odpowiada na oytsnia dot. rej. sim
    Od: masti <g...@t...hell>

    Robert Tomasik wrote:

    > Po pierwsze podnajęcie bezdomniaka nie jest takie anonimowe,

    naprawdę? powiedz to skarbówce, która gania tysiące firm załozonych na
    bezdomnych i nie może znaleźć :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 42. Data: 2016-08-06 10:19:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-08-16 o 01:22, PlaMa pisze:

    > To zdanie jest tak rakotwórcze jak stwierdzenie, że co tygodniowe
    > odwiedziny policji 0 6 rano w poniedziałek, nie przeszkadzają, bo
    > mógłbyś właśnie bić żonę i dzieci.

    Ależ tylko raz to rejestrujesz.

    > Ja się na terroryzmie nie znam a potrafię zadzwonić tak, by nikt się nie
    > połapał co i jak. Służby jednak posługują się innymi metodami niż "na
    > kogo zarejestrowany jest ten numer", lub przynajmniej powinny posługiwać
    > się.

    Ale rejestracja kart to po prostu ułatwi, a w takich sytuacjach czasem
    mogą mieć znaczenie minuty.

    > A kierowcy BMW częściej łamią przepisy - zabrońmy BMW. Wyrzuciłeś
    > totalnie z dupy argument.

    > Taaaaaa... Niby jak chcesz monitorować Pania Henia co zarejestrował 4
    > numery? Po ilości? Imieniu? Wysokości podatków?

    > Sęk w tym, ze dla przestępców to żadna przeszkoda a dla normalnych
    > użytkowników to utrudnienie, domniemana wina i gwałcenie prywatności.

    Jakie utrudnienie? Raz przejść się do operatora?

    > Ot, typowy wymysł ludzi o aspiracjach totalitarnych i gwałcenie praw
    > obywateli. Niczego więcej po NadPrezesie się nie spodziewałem.

    Ależ większość krajów chyba tak ma. Gdzieś widziałem zestawienie w necie
    i jedynie kilka krajów nie ma rejestracji tych kart.

  • 43. Data: 2016-08-06 10:22:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-08-16 o 01:26, PlaMa pisze:

    > W sensie wysyłając sms z nierejestrowanego nr wyłudzisz kredyt? Oby bo
    > mogę mieć dowolną ilość SIM z Czech a mam potrzeby finansowe :D
    > Dwój się i trój ale nie obronisz tego anty-obywatelskiego pomysłu.

    W sensie logując się do Internetu i wyłudzając kredyty z tych wszystkich
    platform. Z zagranicznej karty tego nie zrobisz.

  • 44. Data: 2016-08-06 10:26:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-08-16 o 01:26, nadir pisze:

    > Ja mam na myśli monitorowanie miliona numerów.

    Przecież tego nikt ręcznie nie robi.

    > W żaden sposób nie przybliża, to poznania personaliów zamachowców.

    Po pierwsze przybliża, bo ten sam bezdomniak będzie na kilku kartach. Po
    drugie pozwala na łączenie tego w grupy. Po trzecie, jak się ustali,ze
    to bezdomniak, to się wszystkie jego numery wyłączy jednym ruchem i
    uratuje wiele osób.

    > Jakieś głąby pewnie tak. Ale kumaci terroryści też się zdarzają.

    > A co to da? Za tydzień będzie kolejny tysiąc.
    > Po trzech akcjach z blokowaniem terroryści się wqórwią i wrócą do domu?
    > Prędzej kupią PS4 i skorzystają z ich komunikatora lub innych dostępnych
    > na PC.

    Po zmianie ustawy śledzi się wszystkie komunikatory. Jak już chcesz się
    "wymądrzać", to przeczytaj choć podstawowe informacje.

  • 45. Data: 2016-08-06 10:28:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-08-16 o 06:04, masti pisze:

    > naprawdę? powiedz to skarbówce, która gania tysiące firm załozonych na
    > bezdomnych i nie może znaleźć :)

    No i w podobny sposób właśnie ucięto to rejestrując faktury. Bezradność
    poprzednich rządów w zakresie wyprowadzania miliardów z budżetu była po
    prostu żenująca.

  • 46. Data: 2016-08-06 16:11:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Przecież tego nikt ręcznie nie robi.

    To jasne, ale w pewnym momencie człowiek musi to zweryfikować, inna jest
    skala przy weryfikowaniu 100-1000 numerów a inna przy milionie a tu
    liczy się czas.

> [...]
    > drugie pozwala na łączenie tego w grupy. Po trzecie, jak się ustali,ze
    > to bezdomniak, to się wszystkie jego numery wyłączy jednym ruchem i

    Zablokuje się, no to terroryści przerzucą się na inną komunikację,
    łącznie z gołębiami pocztowymi. Pamiętaj, że cały czas piszemy o
    potencjalnych terrorystach, o których jedynie wiemy że są. Zablokowanie
    numerów z pierwszego słupa powoduje tylko, to że służby muszą namierzyć
    kolejnego. Tylko jak stwierdzić kto jest słupem a kto nie, i od jakiej
    liczby zarejestrowanych kart sim, to będzie słup a nie normalny użytkownik?

    > Po zmianie ustawy śledzi się wszystkie komunikatory. Jak już chcesz się
    > "wymądrzać", to przeczytaj choć podstawowe informacje.

    Masz na myśli podstawowe informacje z ustawy czy jakieś informacje
    techniczne? Jeżeli to drugie, to takowe posiadam, jeżeli to pierwsze, to
    równie dobrze jak śledzenie wszystkich komunikatorów, można by było w
    ustawie zapisać pierwszy, najważniejszy i w zasadzie jedyny punkt o treści:
    "Na terenie III RP zabrania się jakichkolwiek ataków terrorystycznych."

    Zamiast słowo wymądrzać w cudzysłów trzeba było wziąć słowo wszystkie.

  • 47. Data: 2016-08-06 21:01:22
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > właśnie ucięto to rejestrując faktury.

    Kolejny zbiór informacji z inwigilacji wszystkich. Który wycieknie
    wcześniej czy później - bo że nie wycieknie nigdy, to ja nie wierzę. Nie
    takie rzeczy wyciekały, i nie takim mocarzom jak nasi rządowi informatycy.

    --
    Alf/red/

  • 48. Data: 2016-08-06 21:10:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 6 Aug 2016 00:58:53 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Problem poblokować serwery tora? Próbowałeś z Tora zalogować się w
    > jakimś banku przykładowo?

    Od kiedy terroryści chcą się komunikować przez bank?.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2016-08-06 21:12:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 6 Aug 2016 10:26:38 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Po zmianie ustawy śledzi się wszystkie komunikatory. Jak już chcesz
    się
    > "wymądrzać", to przeczytaj choć podstawowe informacje.

    Chłopie przestań się kompromitować....

    --
    Marek

  • 50. Data: 2016-08-06 21:56:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-08-16 o 21:10, Marek pisze:

    > Od kiedy terroryści chcą się komunikować przez bank?.

    Ustawa ma zapobiec wszelkiej przestępczości, a nie tylko terroryzmowi.
    Po za tym terroryści pomimo swojego zaangażowania muszą z czegoś żyć.
    Wyłudzanie kredytów jest jednym ze sposobów finansowania. Drugim, to
    robienie oszustw, ale tu kasę trzeba jako wyprać. nie na darmo odnośna
    ustawa nazywa się o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i
    finansowaniu terroryzmu. Jednym z elementów tej przestępczości jest
    właśnie konieczność posiadania "czystego" numeru telefonu komórkowego.
    Obecnie sprawca - słup - idzie i kupuje prepaid, który niejednokrotni
    rozpakowuje przy pracowniku banku.

    Jednym ze skuteczniejszych sposobów walki w tym wypadku jest
    wykorzystanie przez bank obowiązków wynikających z tej ustawy
    (monitoring), a później zablokowanie środków zanim przestępcy podejmą
    środki. Monitorując dany rachunek widać, że idą przez niego fraudy - nie
    będę pisał po czym to widać - i można zareagować. Ale bank ma mnóstwo
    rachunków, a pracowników bezpieczeństwa niewielu.