  • 51. Data: 2017-02-21 13:23:39
    Temat: Re: UEFI
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Zanim zacząłem ten wątek, sprawdziłem, że po przestawieniu na Legacy
    > -- nie
    > ma bootowania. Ponadto w moim pytaniu nie chodzi o rezygnację z UEFI, ale
    > o to, by dysk z nowego laptopa był bezproblemowo (i bezpośrednio -- jako
    > zwykły dysk podłączany via USB czy eSATA) widoczny w komputerach
    > pozbawionych UEFI.

    Może konwersja z gpt na mbr będzie rozwiązaniem. Polecam znakomity
    program do obsługi dysków - Aomei partition assistant.

  • 52. Data: 2017-02-22 15:21:23
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Eneuel Leszek Ciszewski, 21 lut 2017 w
    news:o8g1ip$bht$2@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > Czyli 3? W Acerze UEFI niewiele różni się od BIOSu -- wizualnie.
    > Wszystko jest jak w BIOSie, ale można wybrać pomiędzy -- UEFI
    > i Legacy.

    Czyli 3.

    > Czy GParted długo przerabiał GPT na MBR i spowrotem?
    > Czy tak zwaną chwilę? Przesuwał (długotrwale) partycje,
    > czy tylko podmienił w zerowym sektorze kilka bajtów?
    >
    > Czy po zamianie na MBR:
    >
    > - były partycje podstawowe i Extended,
    > - czy były tylko podstawowe,
    > - czy było jeszcze jakoś inaczej,
    > - czy nie zaglądałeś
    > - bądź nie pamiętasz?

    Albo samo wyskakiwało, albo należało jakimś poleceniem (jedna literka)
    zapisać nową tablicę partycji MBR. Wyskakiwała lista aktualnych
    partycji, gdzie można wybrać która partycja będzie jaka - podst. czy
    rozsz. Nie pamiętam, czy z tego poziomu można usuwać partycje(raczej
    tak), czy robiłem to z wersji z GUI wcześniej.
    Sama konwersja nie trwa nic, jeśli dobrze pamiętam - enter i gotowe po
    restarcie.

  • 53. Data: 2017-02-23 01:30:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Dziś są moje urodziny -- żyję pół wieku.
    [chwat'it?]

    http://www.sadistic.pl/60-lat-komunizmu-vt173220.htm

    Moskwa, rok 1967. Do wielkiego, czerwonego plakatu z napisem:
    ,,Już 60 lat komunizmu w Związku Radzieckim''
    podchodzi student i wyciągniętym z kieszeni kawałkiem węgla
    drzewnego dopisuje:
    ,,I chwat'it'!'' (,,I wystarczy'').

    Dosłownie po kilku sekundach dopada go dwóch dziwnych panów
    i bez ceregieli pakują go do czarnej wołgi. Nazajutrz zaczyna
    się rozprawa sądowa. Sędzia pyta:

    - Tawariszcz studient, skażitie nam, skolko wam liet?
    Student odpowiada:
    - Dwadcat' czetyrie.
    Sędzia kiwa głową i stwierdza:
    - Nu, i chwat'it.

    To byłem ja? -- w poprzednim wcieleniu?...
    Jedni uważają, że ludzkie życie zaczyna się od poczęcia,
    inni -- że od urodzin, a wg mnie zaczyna się na długo
    przed poczęciem...

    23 lutego 1967 roku -- też był czwartek...

    Minęło 18263 dni mego życia?...
    Średnia roku -- 365,26 dni...
    1+8+2+6+3=20 2+0=2

    suma dwóch początkowych == sumie dwóch końcowych

    1+8=6+3=9
    1+8+6+3=18 1+8=9
    18*2=36

    -=-

    "pueblo" o8k6p3$gde$...@m...internetia.pl...

> [...]
    > rozsz. Nie pamiętam, czy z tego poziomu można usuwać partycje(raczej
    > tak), czy robiłem to z wersji z GUI wcześniej.

    GUI jest:

    - tylko na chodzącego Linuksa
    - także na chodzace Win
    - czy tylko jako program na bootującą flaszkę?

    Inny UI niż GUI jest tekstowy?

    > Sama konwersja nie trwa nic, jeśli dobrze pamiętam - enter i gotowe po restarcie.

    0. Jeśli nie trwa nic -- po prostu GP merda w zapisie zerowego sektora.

    to pocieszające -- być może będę to robił edytorem dysku typu WinHex,
    o ile [złamię go lub] znajdę chodzący pod Win10...

    1. Zamiana na MBR zawierający partycję Extended też nie trwa długo?
    IMO to trochę dziwne.

    -=-

    Dzięki za informacje.

  • 54. Data: 2017-02-27 01:14:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 58ac3119$0$5147$6...@n...neostrada.pl

    > Ty masz system ściśle przywiązany do sprzętu, co jest odnotowane
    > na serwerze MS. Co innego gdy się kupuje sprzęt z systemem a co
    > innego gdy system się kupuje w wersji pudełkowej.

    W razie rozbieżności można liczyć na odpowiedź rodem z VirginM:

    Ja:

    Na zewnętrznej kopercie przywiezionej przez kuriera do Danuty
    Ciszewskiej były poprawne dane adresowe Danuty Ciszewskiej,
    ale wewnątrz tejże koperty były dane osoby o nazwisku Budziosz...

    A że przesyłka dotarła za sprawą kuriera, którego obowiązkiem (obok
    dostarczenia przesyłki) była stosowna weryfikacja -- Danuta Ciszewska
    przesyłki odebrać nie mogła, choć pokwitowała odbiór swym podpisem
    złożonym na elektronicznym urządzeniu, który (jeśli wierzyć słowom
    kuriera) został anulowany...

    Virgin:

    Widzę w systemie, że zostały wysłane prawidłowe dokumenty.
    Z informacji wynikających ze strony firmy kurierskiej
    wynika, że otrzymaliśmy zwrot przesyłki.

    Pozdrawiam i pozostaję do dyspozycji,
    Patrycja Lachowska
    Centrum Miłej Obsługi Klienta | Customer Service

    Ja:

    Złożyłem już wyczerpujące wyjaśnienia -- wewnątrz koperty były dane innej
    osoby.

    M$ może powiedzieć: ,,nie mamy twego płaszcza -- i co nam zrobisz?''.

  • 55. Data: 2017-02-27 01:40:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 58ac3145$0$5150$6...@n...neostrada.pl

    > Może konwersja z gpt na mbr będzie rozwiązaniem.

    Owszem.

    > Polecam znakomity program do obsługi dysków - Aomei partition assistant.

    Płatny, ale mam za darmo -- niestety tylko na F-J i nie
    mogę zainstalować na Acerze, bo minął termin przydatności.
    W terminie nie mogłem zainstalować z uwagi na gromadzone
    śmieci rzekomo antywirusowe -- skutecznie utrudniające życie.

    Są jeszcze Paragony.

    http://lifeofageekadmin.com/3554-2/

    Mam kilka sztuk, ale nie są użyteczne -- za użyteczność trzeba zapłacić.
    (można tez rozcrackować)

  • 56. Data: 2017-02-27 12:46:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > dane innej osoby.
    >
    > M$ może powiedzieć: ,,nie mamy twego płaszcza -- i co nam zrobisz?''.

    W razie problemów z systemem sprawę załatwiasz nie z MS a z producentem
    sprzętu, czyli firmą Acer. Tu nie ma miejsce na odpowiedź w stylu tej z
    Misia - "cham się uprze i mu daj"... ;-)

  • 57. Data: 2017-02-27 12:48:46
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    >
    > Są jeszcze Paragony.
    >
    > http://lifeofageekadmin.com/3554-2/
    >
    > Mam kilka sztuk, ale nie są użyteczne -- za użyteczność trzeba zapłacić.

    Darmowy.. Wiem że jest dużo programów do obsługi dysków. Jednak u mnie
    dopiero kolejna próba akurat z APA przy klonowaniu i przenosinach
    systemu na nowy SSD się powiodła, wcześniejsze próby, m.in z Paragonem
    się nie udały.. Jak widzę w opcjach ma także konwersję gpt na mbr,

  • 58. Data: 2017-02-27 14:37:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 58b41191$0$15207$6...@n...neostrada.pl

    > W razie problemów z systemem sprawę załatwiasz nie z MS
    > a z producentem sprzętu, czyli firmą Acer. Tu nie ma
    > miejsce na odpowiedź w stylu tej z Misia - "cham się
    > uprze i mu daj"... ;-)

    I ja mam dobre zdanie o Acerze, ale wolałbym mieć dowód zakupu u siebie.

  • 59. Data: 2017-02-27 14:38:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 58b41214$0$15207$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > systemu na nowy SSD się powiodła, wcześniejsze
    > próby, m.in z Paragonem się nie udały.. Jak
    > widzę w opcjach ma także konwersję gpt na mbr,

    Różne wersje Paragonów pasują do różnych wersji
    systemów operacyjnych. Ja do Paragonów mam zaufanie.

  • 60. Data: 2017-03-02 14:24:43
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 58b41191$0$15207$6...@n...neostrada.pl

    > I ja mam dobre zdanie o Acerze, ale wolałbym mieć dowód zakupu u siebie.

    Oj, nie wiem czy ta firma to jakieś wcielenie dobra czy uczciwości.. .
    Kupiłem ich sprzęt, zaraz będą trzy lata, a tu ani jednej aktualizacji
    oprogramowania. W sporo tańszym telefonie od Alcatela takich
    aktualizacji było kilka... w ciągu roku. Mało tego nawet te łachmyty
    nie wyposażyli telefonu w sterownik pod Win XP.