-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Trzymanie dłoni na dźwigni zmiany biegów uszkodzi ją?
Date: Thu, 1 Feb 2018 21:08:00 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 29
Message-ID: <p4vs33$28i$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1517515683 2322 89.69.207.111 (1 Feb 2018 20:08:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Feb 2018 20:08:03 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623992
[ ukryj nagłówki ]Witam wszystkich,
Pytanie do mechaników.
Wiele razy słyszałem/czytałem - nie trzymaj dłoni na dźwigni zmiany
biegów podczas jazdy bo ją uszkodzisz (pomijając bezpieczeństwo
prowadzenia auta). Tu jedna z takich wypowiedzi:
https://youtu.be/Ivkiks3wypY?t=1m48s
Czy faktycznie stały nacisk na dźwignię prowadzi do uszkodzeń skrzyni
biegów? Czy to prawda czy mit? Wątpliwości moje budzi to, że ciężko mi
sobie wyobrazić brak elementów konstrukcyjnych absorbujących pionową,
niewielką siłę.
Pytam się głównie w kontekście automatycznej skrzyni biegów. Teza dla
niej jest dokładnie taka sama - również w tym linku. Istnieją
rozwiązania posiadające przyciski na górze drążka zachęcające właśnie to
wywierania pionowej siły. Albo odchylanie na boki drążka w celu ręcznej
zmiany biegów. W obu przypadkach zwykle wiąże się z tym, że kierowca
położy najpierw dłoń na drążku - wywrze więc pionowy nacisk - a potem
wykona czynność (nie patrzy się przecież na nią by kliknąć guzik jednym
palcem). Czy takie rozwiązania są po to by zachęcać do zniszczenia
skrzyni biegów przed czasem, czy raczej negatywny wpływ pionowego
nacisku na drążek na trwałość skrzyni, to bujda na resorach?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.18 22:31 Irokez
- 01.02.18 22:51 PiteR
- 02.02.18 00:26 Tomasz Pyra
- 02.02.18 13:54 Marek S
- 02.02.18 13:56 Marek S
- 02.02.18 14:31 J.F.
- 02.02.18 14:54 RadoslawF
- 02.02.18 18:06 Tomasz Gorbaczuk
- 02.02.18 19:08 Marek S
- 02.02.18 20:38 Zenek Kapelinder
- 03.02.18 08:47 J.F.
- 03.02.18 14:03 Marek S
- 03.02.18 14:08 Marek S
- 03.02.18 20:33 Grzegorz Tomczyk
- 03.02.18 20:52 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo