-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Trzymanie dłoni na dźwigni zmiany biegów uszkodzi ją?
Date: Thu, 1 Feb 2018 21:08:00 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 29
Message-ID: <p4vs33$28i$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1517515683 2322 89.69.207.111 (1 Feb 2018 20:08:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Feb 2018 20:08:03 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623992
[ ukryj nagłówki ]Witam wszystkich,
Pytanie do mechaników.
Wiele razy słyszałem/czytałem - nie trzymaj dłoni na dźwigni zmiany
biegów podczas jazdy bo ją uszkodzisz (pomijając bezpieczeństwo
prowadzenia auta). Tu jedna z takich wypowiedzi:
https://youtu.be/Ivkiks3wypY?t=1m48s
Czy faktycznie stały nacisk na dźwignię prowadzi do uszkodzeń skrzyni
biegów? Czy to prawda czy mit? Wątpliwości moje budzi to, że ciężko mi
sobie wyobrazić brak elementów konstrukcyjnych absorbujących pionową,
niewielką siłę.
Pytam się głównie w kontekście automatycznej skrzyni biegów. Teza dla
niej jest dokładnie taka sama - również w tym linku. Istnieją
rozwiązania posiadające przyciski na górze drążka zachęcające właśnie to
wywierania pionowej siły. Albo odchylanie na boki drążka w celu ręcznej
zmiany biegów. W obu przypadkach zwykle wiąże się z tym, że kierowca
położy najpierw dłoń na drążku - wywrze więc pionowy nacisk - a potem
wykona czynność (nie patrzy się przecież na nią by kliknąć guzik jednym
palcem). Czy takie rozwiązania są po to by zachęcać do zniszczenia
skrzyni biegów przed czasem, czy raczej negatywny wpływ pionowego
nacisku na drążek na trwałość skrzyni, to bujda na resorach?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.18 22:31 Irokez
- 01.02.18 22:51 PiteR
- 02.02.18 00:26 Tomasz Pyra
- 02.02.18 13:54 Marek S
- 02.02.18 13:56 Marek S
- 02.02.18 14:31 J.F.
- 02.02.18 14:54 RadoslawF
- 02.02.18 18:06 Tomasz Gorbaczuk
- 02.02.18 19:08 Marek S
- 02.02.18 20:38 Zenek Kapelinder
- 03.02.18 08:47 J.F.
- 03.02.18 14:03 Marek S
- 03.02.18 14:08 Marek S
- 03.02.18 20:33 Grzegorz Tomczyk
- 03.02.18 20:52 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=