  • 51. Data: 2017-02-01 13:10:34
    Temat: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    W dniu środa, 1 lutego 2017 02:03:06 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Czyli mniej niż ludzie miesięcznie wydają na bilety komunikacji
    >miejskiej w samej Warszawie.

    Z jednej strony tak, z drugiej to jest jednak milion ludzi po 60zl,
    albo 3 mln po 20, albo np 300 tys po 200.

    Dasz 200zl na partie ?
    Wiec 300 tys to duzo :-)

    >No więc powiedz jak to oceniasz: dużo czy mało? Jaką masz skalę?

    Jesli do ochotniczego zajecia zglosilo sie powiedzmy 100 tys ludzi -
    to raczej sporo.

    >Nie masz pojęcia o stanie służby zdrowia w czasach kiedy WOŚP
    >powstawała.

    Ale minelo 25 lat, jaki jest stan kazdy widzi.

    >I co dla Ciebie z tego wynika?

    No coz - za malo tych tomografow, ale przeciez sa.

    >A jak myślisz?

    Mysle ze nie, ale tylko zgaduje i moge sie mylic.

    Tylko jeszcze drobiazg - to bedzie "odpór", czy ktos zwroci uwage
    "uwazaj pan, tu nie mozna palic, mandat mozna dostac".

    >A dlaczego uważasz że to przegięcie?

    Otwarta przestrzen, swieze, tzn pelne smogu z samochodow, powietrze, i
    wiec co mi taki palacz przeszkadza ?
    Wiec czemu mu zabraniac.

    Zaraz mnie zaczna czegos zabraniac, juz zaczeli :-)

    >Od upadku komuny. W tym czasie związki zawodowe jeden po drugim
    >przestawały nimi być, bo w efekcie jakichś kompletnie rakotwórczych
    >wewnętrznych procesów, przemieniały się w polityczny folwark kliki u
    >władzy.

    No wiesz, nie mielismy na komune innego pomyslu niz kapitalizm, a
    zwiazki walczace o wprowadzenie kapitalizmu - kon by sie usmial :-)
    Taka koniecznosc dziejowa :-(

    Ale czy tak nic - gornicy sie jakos organizowali, pielegniarki sie
    organizowaly, notariusze sie zorganizowali, PO sie zorganizowalo, PIS
    sobie poparcie wyborcze zorganizowal, Kukiz sobie zorganizowal,
    mieszkancy niejednej gminy sie zorganizowali w protescie, marsze
    niepodleglosci sie jakos organizowaly.

    >Posługujesz się słowami których znaczenia nie rozumiesz. To nie jest
    >masa.

    Wszystkich nie wymienisz, to jednak masa, w sensie - duza ilosc
    organizacji - nawet, jesli nieformalne :-)

    Z drugiej strony przyznam, ze ludzie czesto nie potrafia sie
    zorganizowac/nie czuja demokracji/demokracja zawodzi.
    Co widac np w spoldzielniach mieszkaniowych.

    J.

  • 52. Data: 2017-02-01 14:25:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Ale minelo 25 lat, jaki jest stan kazdy widzi.

    > No coz - za malo tych tomografow, ale przeciez sa.

    Tomografów jest dużo, tylko NFZ podpisuje umowę na wykonanie maksymalnej
    liczby badań w ciągu roku przez szpital/przychodnię w mniejszej ilości niż
    jest chorych na takie badania.
    Przykład umówienia się na badanie tomografem z ostatniej jesieni: w ramach
    ubezpieczenia NFZ - termin jest za pół roku, odpłatnie - następnego dnia.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 53. Data: 2017-02-01 15:58:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 lutego 2017 21:10:37 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Z jednej strony tak, z drugiej to jest jednak milion ludzi po 60zl,
    > albo 3 mln po 20, albo np 300 tys po 200.
    >
    > Dasz 200zl na partie ?

    Na partię nie dam, ale na charity daję więcej.

    > Wiec 300 tys to duzo :-)

    Tak to możesz siebie samego przekonywać. To nie ma nic wspólnego z masowością
    instytucji charytatywnych w Polsce.

    > Jesli do ochotniczego zajecia zglosilo sie powiedzmy 100 tys ludzi -
    > to raczej sporo.

    Nie, to nie jest dużo.

    > Ale minelo 25 lat, jaki jest stan kazdy widzi.

    Każdy widzi? Opowiedz co Ty widzisz. Bo ja wiem jakie są losy tego sprzętu kiedy
    skończą mu się odczynniki, materiały ekploatacyjne, czy wymaga odpłatnej wizyty
    serwisanta. Tak się składa że mam z tym styczność.

    > No coz - za malo tych tomografow, ale przeciez sa.

    No ale co chciałeś tym udowodnić, że akcje charytatywne w Polsce są powszechne, czy
    sporadyczne?

    > Mysle ze nie, ale tylko zgaduje i moge sie mylic.

    Owszem, możesz się mylić.

    > Tylko jeszcze drobiazg - to bedzie "odpór", czy ktos zwroci uwage
    > "uwazaj pan, tu nie mozna palic, mandat mozna dostac".

    Byłem świadkiem obywatelskiego zatrzymania złodzieja rowerów. Tak mu zwrócili uwagę,
    że miał szczęście że policja szybko przyjechała.

    > Otwarta przestrzen, swieze, tzn pelne smogu z samochodow, powietrze, i
    > wiec co mi taki palacz przeszkadza ?
    > Wiec czemu mu zabraniac.

    A potrafisz sobie wyobrazić że są tacy ludzie którym przeszkadza? Potrafisz sobie
    wyobrazić że oprócz słuchaczy RMFu są też słuchacze Dwójki?

    > Zaraz mnie zaczna czegos zabraniac, juz zaczeli :-)

    A nie zauważyłeś że te zakazy są konsekwencją życia w zorganizowanym społeczeństwie?
    Potrafisz zrozumieć że umyślne ignorowanie ich to jest kołtuństwo a nie żadna duma z
    wieków tradycji?

    > No wiesz, nie mielismy na komune innego pomyslu niz kapitalizm, a
    > zwiazki walczace o wprowadzenie kapitalizmu - kon by sie usmial :-)
    > Taka koniecznosc dziejowa :-(

    Rozwiń tę myśl, to bardzo ciekawe co napisałeś. Szczególnie w kontekście postulatów z
    bramy.

> [...]
    > niepodleglosci sie jakos organizowaly.

    > Wszystkich nie wymienisz, to jednak masa, w sensie - duza ilosc
    > organizacji - nawet, jesli nieformalne :-)

    A ile to jest "dużo"? jak to liczysz?

    > Z drugiej strony przyznam, ze ludzie czesto nie potrafia sie
    > zorganizowac/nie czuja demokracji/demokracja zawodzi.
    > Co widac np w spoldzielniach mieszkaniowych.

    Odnoszę wrażenie że chciałeś użyć jakiegoś innego słowa niż 'demokracja'.

  • 54. Data: 2017-02-01 16:01:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 lutego 2017 22:22:43 UTC+9 użytkownik yabba napisał:

> [...]
    > ubezpieczenia NFZ - termin jest za pół roku, odpłatnie - następnego dnia.

    A popatrz: jest odpłatnie, znaczy jest konkurencja, bo każdy szpital robi odpłatnie,
    możesz pójść tam gdzie robią taniej. A mimo to nikt w NFZcie ani w ministerstwie nie
    ma bladego pojęcia jak to wyceniać.

  • 55. Data: 2017-02-01 16:59:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    odpłatnie, możesz pójść tam gdzie robią taniej. A mimo to nikt w NFZcie ani
    w ministerstwie nie ma bladego pojęcia jak to wyceniać.

    Słabe pocieszenie, że można zapłacić mniej za opiekę medyczną, na którą
    płaci się co miesiąc ubezpieczenie. Większy problem mają osoby, które mają
    niskie dochody, a do najbliższego szpitala z tomografem jest 30 km i będąc
    chorym trzeba dojechać autobusem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 56. Data: 2017-02-01 17:10:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości

    Jeszcze widzialem numer, ze badanie nawet szybko, ale na opis lekarza
    trzeba dodatkowy miesiac poczekac.
    Wiec nie tylko w urzadzeniach problem.

> [...]
    >NFZcie ani
    >w ministerstwie nie ma bladego pojęcia jak to wyceniać.

    Na pewno nie maja ?
    Ponoc jakies przetargi sa, oferty szpitali - wydawaloby sie, ze
    najprosciej byloby wybrac najtansze oferty w rejonie :-)

    Ale spojrz szerzej - jak nie bedzie kolejek, to kto sie przebada za
    oplata ?
    W rezultacie NFZ bedzie musial wydac ze dwa razy wiecej ... a tyle
    pieniedzy nie ma :-)

> [...]
    >mają
    >niskie dochody, a do najbliższego szpitala z tomografem jest 30 km i

    No ale akurat tu sie rodacy zorganizowali i powiedzieli "dosc ...
    rzadow PO".
    Z "sukcesem" :-)

    J.

  • 57. Data: 2017-02-01 17:32:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > wiadomości

    > Jeszcze widzialem numer, ze badanie nawet szybko, ale na opis lekarza

    Oczywiście wszystko zgodnie z przepisami o ratowaniu życia i zdrowia. :)

    > Na pewno nie maja ?
    > Ponoc jakies przetargi sa, oferty szpitali - wydawaloby sie, ze
    > najprosciej byloby wybrac najtansze oferty w rejonie :-)

    Tu nie chodzi o wybranie najtańszej ceny. Tu chodzi o zapłacenie jeszcze
    mniej.
    Kiedyś czytałem, że ostro obniżają ceny podane w ofertach. Części placówek
    nie opłaca podpisywać się umów z NFZ.

> [...]
    > pieniedzy nie ma :-)

    > No ale akurat tu sie rodacy zorganizowali i powiedzieli "dosc ... rzadow

    Jak na razie nie widzę poprawy w tej materii. W innych kwestiach jest
    poprawa, w innych pogorszenie.
    Zobaczymy co dalej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 58. Data: 2017-02-01 17:44:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >odczynniki, materiały ekploatacyjne,
    >czy wymaga odpłatnej wizyty serwisanta. Tak się składa że mam z tym

    W Korei ?

    Ja tam np widze, ze USG spowszechnialo, kazdy lekarz w szpitalu ma pod
    reka.

    >No ale co chciałeś tym udowodnić, że akcje charytatywne w Polsce są
    >powszechne, czy sporadyczne?

    Raczej to, ze nasycenie sprzetem rosnie.
    Wiec ten "stan sluzby zdrowia" juz nie uzasadnia hojnosci dla WOSP.

    >Owszem, możesz się mylić.

    >Byłem świadkiem obywatelskiego zatrzymania złodzieja rowerów. Tak mu
    >zwrócili uwagę, że miał szczęście że policja szybko przyjechała.

    Ale mowilismy o palaczu na przystanku.
    Jak Ci rower kradna, to cie to osobiscie dotyka, wiec nawet w Polsce
    jest takie obywatelskie zatrzymania zdarzaja.

    Zapal papierosa na przystanku :-)

    P.S. Podobne badania robili w roznych krajach ... gdzies tam w Anglii
    zlodziejowi nikt nie zwrocil uwagi, ale policja miala kilka telefonow.
    Te komorki zmieniaja jednak stosunki spoleczne :-)

    >A potrafisz sobie wyobrazić że są tacy ludzie którym przeszkadza?
    >Potrafisz sobie wyobrazić że oprócz słuchaczy RMFu są też słuchacze
    >Dwójki?

    I wprowadzaja zakaz nadawania RMF ?

    >A nie zauważyłeś że te zakazy są konsekwencją życia w zorganizowanym
    >społeczeństwie?
    >Potrafisz zrozumieć że umyślne ignorowanie ich to jest kołtuństwo a
    >nie żadna duma z wieków tradycji?

    A pamietasz np taka prohibicje w USA ?
    Tam tez sie obywatele zorganizowali ... tylko bynajmniej nie w celu
    egzekwowania prawa, ktore przeciez sami sobie demokratycznie
    wprowadzili :-)

    Albo np takie Holenderki
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Langenort
    Jak one smia nie szanowac naszego zorganizowanego spoleczenstwa ?

    Czy takie angielskie okreslenie
    https://en.wikipedia.org/wiki/Civil_disobedience

    Ja tam np rozumiem, ze samochodu lepiej nie prowadzic w stanie
    upojenia alkoholowego (nie mylic z 0.5 promila).
    I szanuje.
    Ale komu przeszkadzalo, gdy sobie na zaglowce piwo wypilem ?
    A teraz na narciarskim stoku ...

    >Rozwiń tę myśl, to bardzo ciekawe co napisałeś. Szczególnie w
    >kontekście postulatów z bramy.

    Postulaty byly bardzo socjalistyczne, ale coz - nie udalo sie ich
    wdrozyc.
    Czy byly obiektywne przyczyny, czy owczesna klika nie byla w stanie
    sie zrzec przywilejow na rzecz aparatu wladzy - nie wiem.
    Minelo jednak 10 lat, klika przemysl i eksport zbankrutowala, i w
    zasadzie juz sie nic nie dalo zrobic - socjalizm juz upadl
    gospodarczo.

    Mysle, ze jednak ten socjalizm byl skazany na wymarcie.
    Predzej czy pozniej albo zdolne jednostki by wyemigrowaly jak Ty, albo
    by trzeba wprowadzic pewna wolnosc gospodarcza ... i w efekcie sfera
    prywatna przejelaby sfere "panstwowa".

    No bo gdzie na swiecie socjalizm sie ostal ? Szwecja, Norwegia, Dania
    ?

    >A ile to jest "dużo"? jak to liczysz?

    Jak wymieniam, wymieniam i konca nie widac, to jest duzo.

    >Odnoszę wrażenie że chciałeś użyć jakiegoś innego słowa niż
    >'demokracja'.

    Dokladnie demokracja.
    Kto ma najwyzsza wladze w spoldzielni ? Spoldzielcy. Wiekszosc glosow.
    Wiec czemu narzekaja na poczynania prezesa/zarzadu ?

    J.

  • 59. Data: 2017-02-01 20:03:24
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-01 o 17:44, J.F. pisze:

> [...]
    > prywatna przejelaby sfere "panstwowa".
    >
    > No bo gdzie na swiecie socjalizm sie ostal ? Szwecja, Norwegia, Dania ?

    Socjalizm nie jest w stanie konkurować z kapitalizmem i to go wykańcza.
    Gdyby socjalizm był wszędzie to by było zupełnie inaczej.
    Życie by płynęło leniwie i spokojnie, bez głupiego wyścigu szczurów.
    Każdemu według potrzeb, od każdego wedle jego możliwości.
    Jak to pięknie brzmi, idealna bajeczka dla nieudaczników,
    którzy w kapitalizmie zawsze będą tworzyć grupę wykluczonych.
    Grupę wykluczonych najłatwiej pozyskać dla zwariowanych idei (np. sekt).

    WM

  • 60. Data: 2017-02-02 10:50:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Socjalizm nie jest w stanie konkurować z kapitalizmem i to go
    >wykańcza.
    >Gdyby socjalizm był wszędzie to by było zupełnie inaczej.

    Kolejki od Moskwy do Nowego Jorku ? :-)

    >Życie by płynęło leniwie i spokojnie, bez głupiego wyścigu szczurów.
    >Każdemu według potrzeb, od każdego wedle jego możliwości.

    Szczesliwie osiagnalismy ten moment, gdy przemysl jest w stanie
    zaspokoic podstawowe potrzeby spoleczenstwa w nadmiarze, moze nawet
    przy 4 dniowym cyklu pracy.

    Ale powtarzajac Suworowa - kto bedzie w tej szczesliwosci g* wywozil

    J.