  • 41. Data: 2010-11-11 02:46:52
    Temat: Re: Triaki czy przekazniki
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Użytkownik zapinio <i...@z...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4cdb1fc0$0$22815$6...@n...neostrada.pl.
    ..
    > Jest jedno podstawowe pytanie.
    > Po co ...?
    Aby:
    1) wychodząc z 3 piętrowego domu jednym przyciskiem wyłączyć światło w całym
    domu,
    2) jak zapadnie zmierzch we wszystkich siedmiu pokojach zasłoniły się
    samoczynnie rolety,
    3) ustawić ogrzewanie na minimalne, gdy domownicy są w pracy i szkole.
    4) automatycznie latem włączyć 2x w tygodniu pompę obiegu wody na 2 minuty
    5) móc zgasić światło na korytarzy na pierwszym piętrze, gdy już położyłeś
    się spać o 4 nad ranem,
    i nie bardzo w tą noc chcesz mieć dodatkowy sport
    6) móc zasłonić roletę na drugim piętrze, będąc na parterze, gdy żona
    krzyczy z 1 piętra,
    że słońce nagrzewa dziecku pokój do 35 stopni
    7) móc zasłonić roletę na drugim piętrze, gdy słońce nagrzewa dziecku pokój
    do 35 stopni.
    Tyle że automatycznie
    8) otworzyć rygiel furtki, będąc gdziekolwiek w domu,
    9) włączyć nagrzewanie kabiny w samochodzie, gdy w styczniowy poniedziałek
    jest -15 stopni.

    Możesz to wszystko mieć jak kolega wnekus <s...@t...pl>
    opracuje taki tani system, ale nie będziesz tego miał, gdy twojemu
    dotychczasowemu elektrykowi
    zapłacisz złotą kartą kredytową VISA za rozwiązania sprzed 100 lat :-)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 42. Data: 2010-11-11 11:05:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 03:22:18 +0100, Maciek wrote:
    >Odpowiedź jest prosta - są ludzie zafascynowani gadżetami i kolega chce
    >mieć coś w tym stylu. Jego prawo. Są ludzie odbierający mieszkanie od
    >dewelopera i ciągnący setki metrów kabli po wszystkich pomieszczeniach
    >bo tak chcą.

    Kable to inna sprawa - trzeba miec ethernet w kilku miejscach kazdego
    pokoju, kablowke do TV, telefony itp.

    Uzytecznosc automatyzacji w malym mieszkaniu taka sobie, ale w
    pietrowym domu to zgaszenie wszystkich swiatel czy zamkniecie okien
    przed wyjsciem juz jest problemem.

    J.

  • 43. Data: 2010-11-11 11:35:02
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    mam pytanko, zrobiłeś sobie włączanie oświetlenia głosem?
    jak?

  • 44. Data: 2010-11-11 15:54:29
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    > mam pytanko, zrobiłeś sobie włączanie oświetlenia głosem?
    > jak?

    Niestety takiego dodatku raczej nie bedzie tym bardziej ze nigdy o czyms
    takim nie pisalem . Sterowanie glosowe jest bardzo zawodne i znaczaco
    przewyzsza moje mozliwosci ;)

    Dostep do calosci systemu realizowany jest poprzez graficzne panele
    dotykowe, dowolnego pilota IR (po odpowiedniej konfiguracji), pilota RF,
    siec www lub GSM (sms). Sterowanie glosowe do calosci tez mozna bardzo latwo
    zaimpletowac, niech tylko ktorys z kolegow opracuje system ktory rozpozna
    prawidlowo probi "glosu" i na magistrale RS485 wysle odpowiednie dane.

  • 45. Data: 2010-11-11 15:55:52
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ibgkmm$sdl$1@mx1.internetia.pl...
> [...]

    siec www lub GSM (sms). Sterowanie glosowe do calosci tez mozna bardzo latwo
    zaimplementowac, niech tylko ktorys z kolegow opracuje system ktory rozpozna
    prawidlowo probki "glosu" i na magistrale RS485 wysle odpowiednie dane.

  • 46. Data: 2010-11-12 12:15:02
    Od: Jacek Jackowiak <j...@g...com>

    W dniu 11.11.2010 16:55, wnekus pisze:
> [...]
    > prawidlowo probki "glosu" i na magistrale RS485 wysle odpowiednie dane.

    Wiem, że u mnie na uczelni wykorzystują aktualnie do tego celu PICi.
    Jest jakaś gotowa biblioteka Microchipa do dsPIC30F, problem w tym, że
    jest on przystosowany do języka angielskiego, jest niby program do
    trenowania nowych słów ale nie wiem jak by się to sprawdziło z polskim
    http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=
    SS_GET_PAGE&nodeId=1406&dDocName=en023596

  • 47. Data: 2010-11-12 12:19:06
    Od: andy <a...@g...pl>

    W dniu 11.11.2010 12:35, identifikator: 20040501 pisze:
    > mam pytanko, zrobiłeś sobie włączanie oświetlenia głosem?
    > jak?

    Dobre pytanko.
    Kiedyś (ok. 20 lat temu) była moda na włączanie oświetlenia poprzez
    trzykrotne klaśnięcie.

    andy