  • 1. Data: 2012-01-23 17:12:53
    Temat: Transmitery FM
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Tak mnie naszło... czy transmiter FM stosowany w samochodzie do słuchania
    mp3 przez radio ma w środku, gdzieś "pomiędzy scalakami" dostępny sygnał
    audio? Bo przecież jakoś z tego pendriva czy innej karty SD trzeba to audio
    jakoś wysłać do transmitera. Tak się zastanawiam czy można taki sygnał
    przechwycić.

    Piotr

  • 2. Data: 2012-01-23 17:41:31
    Temat: Re: Transmitery FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr napisał:

> [...]
    > jakoś wysłać do transmitera. Tak się zastanawiam czy można taki sygnał

    Nawet nie trzeba się w tym celu wysilać, bo na ogół jest też wejście
    audio na mini jack. Poza tym można kupić również sam transmiter bez
    odtwarzacza MP3. A tak przy okazji -- niedawno na Amazonie były takie
    samochodowe odtwarzacze z tranmiterem FM po... 0,01$ za sztukę.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2012-01-23 17:53:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 17:41:31 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Nawet nie trzeba się w tym celu wysilać, bo na ogół jest też wejście
    > audio na mini jack. Poza tym można kupić również sam transmiter bez
    > odtwarzacza MP3.

    Ale kolega chce chyba odwrotnie - wyjscie audio.
    tez bym sie zainteresowal, bo sluchanie przez radio kiepskie jest, a kaseta
    dziala dobrze.

    Hm, a moze by moc podkrecic ?

    J.

  • 4. Data: 2012-01-23 18:00:33
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 23.01.2012 18:12, Piotr wrote:
    > Tak mnie naszło... czy transmiter FM stosowany w samochodzie do
    > słuchania mp3 przez radio ma w środku, gdzieś "pomiędzy scalakami"
    > dostępny sygnał audio?

    Rozbierałem transmiter podobny do tego
    http://allegro.pl/2011-transmiter-fm-mp3-usb-sd-mmc-
    16gb-pilot-i2044136416.html
    i sygnał audio z mp3 był dostępny bez problemu.

  • 5. Data: 2012-01-23 18:25:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale kolega chce chyba odwrotnie - wyjscie audio.

    Jeśli rzeczywiście tego chce, to trochę dziwne. Odtwarzaczy MP3
    z normalnym wyjściem audio jest przecież zatrzęsienie.

    > tez bym sie zainteresowal, bo sluchanie przez radio kiepskie jest,
    > a kaseta dziala dobrze.

    Ja jakiś czas temu kupiłem takie MP3/FM i nie narzekam. A do kasety
    trzeba mieć oldskulowe radio z kaseciakiem. I lubić wiszące kable.

    Kiedyś miałem pomysł, by zrobić (nie sam, tylko Chińczykiem) odtwarzacz
    MP3 w kasecie. Wtedy jeszcze od biedy by się chętni na takie znaleźli.
    dzisiaj już jest po ptokach.

    > Hm, a moze by moc podkrecic ?

    Znaczy się poziom przy nadawaniu FM? Fakt, jst zauważalnie niższy niż
    z normalnych nadajników. Domyślam się, ze to celowe i na wszelki
    wypadek, żeby przy zbyt dużej dewiacji nie siało po sąsiednich kanałach.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2012-01-23 20:56:30
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Ale kolega chce chyba odwrotnie - wyjscie audio.
    > tez bym sie zainteresowal, bo sluchanie przez radio kiepskie jest, a
    > kaseta
    > dziala dobrze.

    No właśnie, chcę odwrotnie... (bez skojarzeń proszę! ;-D)
    W czasie debaty okołopiwnej doszliśmy do wniosku że na rynku nie istnieje
    urządzenie typu stacjonarna mp3. Tzn. wiem że są kieszenie różne na dyski,
    nawet niektóre mają jakiś tam wyświetlacz, ale nie o to chodzi. Nie
    widziałem jeszcze mp3 w postaci elementu zestawu typu wieża.
    I dyskusja potoczyła się w stronę
    konstrukcji takiego czegoś. Wymyśliłem że kupię na Allegro mp3 z
    wyświetlaczem 2,5 cala i rozbebeszę. Jeśli znajdę tam sygnał audio to przez
    wtórnik da się go podłączyć do wzmacniacza. Ot takie pomysły...

    Piotr

  • 7. Data: 2012-01-23 21:19:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 18:25:10 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jeśli rzeczywiście tego chce, to trochę dziwne. Odtwarzaczy MP3
    > z normalnym wyjściem audio jest przecież zatrzęsienie.

    Owszem, ale trzeba je kupic, a ten juz masz :-)
    Poza tym tamte nie sa na 12V, nie maja wyswietlacza, pilota, wymiennych
    kart/zlacza USB.
    Choc mozna je zabrac z samochodu i kontynuowac odsluch na sluchawkach.

    > Ja jakiś czas temu kupiłem takie MP3/FM i nie narzekam. A do kasety
    > trzeba mieć oldskulowe radio z kaseciakiem. I lubić wiszące kable.

    Ciagle wiele starszych samochodow takie radio ma. A nowe to wydatek+klopot
    i jeszcze ukradna :-)

    Niedawno ogladalem takie MP3/FM samochodowe za 69zl, normalnie za darmo,
    ale radio bez RDS, trzeba kombinowac z montazem, minijacka nie ma, tylko
    cinche zwisaja gdzies z tylu ... a tu ajternatywnie cztery ruchy lutownica
    i jeden krotki kabelek :-)

    > Kiedyś miałem pomysł, by zrobić (nie sam, tylko Chińczykiem) odtwarzacz
    > MP3 w kasecie. Wtedy jeszcze od biedy by się chętni na takie znaleźli.
    > dzisiaj już jest po ptokach.

    Nie pamietasz ? To juz zrobili.
    http://gadzetomania.pl/2007/08/26/mp3-casette-player
    -mp3-w-kasecie-magentofonowej
    http://www.chinavasion.com/product_info.php/pName/ca
    ssette-mp3-player-stand-alone-or-car-cassette-player
    /

    J.

  • 8. Data: 2012-01-23 21:53:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2012-01-23 21:56, Piotr pisze:

> [...]
    > dyski, nawet niektóre mają jakiś tam wyświetlacz, ale nie o to chodzi.
    > Nie widziałem jeszcze mp3 w postaci elementu zestawu typu wieża.

    Istnieją odtwarzacze CD z gniazdkiem USB, na przykład:

    http://www.denon.pl/pl/Product/Pages/Product-Detail.
    aspx?Catid=HiFiComponents&SubId=SACDCDPlayer&Product
    Id=DCD710AE

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2012-01-23 23:38:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 22:19:40 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    -mp3-w-kasecie-magentofonowej
    > http://www.chinavasion.com/product_info.php/pName/ca
    ssette-mp3-player-stand-alone-or-car-cassette-player

    A propos
    http://www.sganawa.org/node/938

    J.

  • 10. Data: 2012-01-24 00:00:24
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-01-23 22:53 Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Istnieją odtwarzacze CD z gniazdkiem USB, na przykład:
    >
    > http://www.denon.pl/pl/Product/Pages/Product-Detail.
    aspx?Catid=HiFiComponents&SubId=SACDCDPlayer&Product
    Id=DCD710AE

    Do tego większość obecnie produkowanych stacjonarnych odtwarzaczy DVD
    łyka płytki z plikami MP3 a wiele z nich ma też podobne do powyższego
    gniazdko USB (np. na pendrive'a). Czego więcej potrzebujesz? Może tego:

    http://www.ceneo.pl/10206912
    Duży ekran 7" i spokojnie można traktować jako stacjonarny odtwarzacz
    MP3/MP4.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/