  • 1. Data: 2011-02-24 13:40:14
    Temat: Transfer karty SD.
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Przed sfromatowaniem w aparacie wrzuciłem na próbę kartę 8 GB Class 6 do
    czytnika kart wbudowanego w notka.
    Kopiowanie katalogu 4 GB ze zdjęciami JPG po około półtora mega.
    Transfer pokazuje (Total Commander, poczatek kopiowania, jeszcze leci) 1700 -
    2200 kbytes/sek.
    W TC ustawienie "Use standard copy method".
    Te "głupie" 4 GB to aż 20-30 minut.
    Spodziewałem się jednak znacznie szybciej.
    Czy ograniczeniem jest transfer czytnika kart (chyba większość transferów na
    inne karty SD we wbudowanym czytniku własnie w takich granicach prędkości
    przebiegała), czy może twardego dysku (dysk akurat po defragmentacji jakby
    co), albo może systemowego (XP) cache'a?
    Wiecie może czy Total Commander traktuje kartę w czytniku jako "USB stick"?
    Kratkę "USB Sticks" mam "zaptaszkowaną".
    Z Helpa TC:
    "USB Sticks
    If checked, USB-Sticks (which are formatted as a Super-Floppy) are
    autodetected, and copying to and from them is performed in compatibility mode.
    Reason:
    Copying from/to USB sticks is otherwise extremely slow on Windows XP, because
    there is no disk cache!"
    W moim sprzęcie czytnik kart działa jako PCI Bus TI PCIxx 12 FlashMedia
    kontroler, a nie jako USB kontroler.
    THX

  • 2. Data: 2011-02-24 18:38:50
    Temat: Re: Transfer karty SD.
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-24 14:40, THX pisze:

    > Czy ograniczeniem jest transfer czytnika kart (chyba większość transferów na
    > inne karty SD we wbudowanym czytniku własnie w takich granicach prędkości
    > przebiegała),

    tak, kupo porządny czytnik za 30 zeta i bedizesz miał zdecydowane
    przyspieszenie

    >czy może twardego dysku (dysk akurat po defragmentacji jakby
    > co), albo może systemowego (XP) cache'a?

    pomyśl, gdyby to było ograniczenie dysku to jak długo uruchamialby ci
    się system ? 2 dni ?

  • 3. Data: 2011-02-24 19:32:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " THX" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Kopiowanie katalogu 4 GB ze zdjęciami JPG po około półtora mega.
    > Transfer pokazuje (Total Commander, poczatek kopiowania, jeszcze leci) 1700 -

    Winny jest badziewny czytnik kart (takie montują / montowali) do laptopów.
    Mam czytnik Hama (35 in 1) bez problemu czyta SDHC (nie sprawdzałem SDXC) i
    zapis wynosi 10 MiB/s, a odczyt prawie 16,5 MiB/s (karta SDHC klasy 6).