  • 1. Data: 2011-02-24 11:37:32
    Temat: Przyspieszenie działania urządzenia HID ?
    Od: DK <a...@g...pl>

    Witam.

    Na początku wyjaśnię w czym jest problem. Klient posiada czytnik kodów
    kreskowych podpinany do portu USB. W systemie melduje się jako virtualna
    klawiatura (na interface HID-a). I wszystko było by ok gdyby klient
    ograniczył się do krótkich kodów kreskowych. Jednak mam sytuacje, że kod
    odczytywany przez klienta składa się z ok 600 znaków (kod 2d). Wpisanie
    tego kodu do okienka edycji (lub np notatnika) trwa ok 5-7 sekund. Jest
    to stanowczo za długo. Podobne urządzenie podpięte do portu COM przy
    prędkości 9600 odczytuje ten kod w czasie poniżej sekundy. Producent nie
    dostarcza oczywiście żadnych sterowników do czytnika tego podpinanego do
    USB - chodzi na standardowych windowsowych (jak każda inna klawiatura
    podpinana do USB).
    I teraz pytanie. Czy da się przyspieszyć działanie takiej virtualnej
    klawiatury ?
    Z tego co wiem istnieją programy "przyspieszające" działanie myszek
    podpiętych do portu USB. czy istnieje coś takiego dla klawiatur ?
    A może wystarczy w rejestrze przełączyć coś ?

    Ps. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2011-02-24 12:25:57
    Temat: Re: Przyspieszenie działania urządzenia HID ?
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:ik5ftt$oa$...@i...gazeta.pl,
    DK <a...@g...pl> nastukał:
    > Ps. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

    a w ustawieniach nie ma możliwosci ręcznej zmiany prędkości portu?

    --
    VSS

  • 3. Data: 2011-02-24 14:22:01
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Na marginesie:
    Czasem w jednym sprzęcie masz gniazda USB 1.0 i USB 2.0 - czy sprawdzałeś?

    -----

  • 4. Data: 2011-02-24 14:23:40
    Od: DK <a...@g...pl>

    W dniu 2011-02-24 13:25, VSS pisze:
    > W wiadomości:ik5ftt$oa$...@i...gazeta.pl,
    > DK <a...@g...pl> nastukał:
    >
    > a w ustawieniach nie ma możliwości ręcznej zmiany prędkości portu?

    Jakiego portu ? To się instaluje jako urządzenie HID w systemie widać to
    jako klawiaturę (Urządzenie klawiatury HID) i tyle. Nie ma portu.

    Przynajmniej nic o tym nie wiem

  • 5. Data: 2011-02-24 14:30:46
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:ik5pld$7t4$...@i...gazeta.pl,
    DK <a...@g...pl> nastukał:
    > Jakiego portu ? To się instaluje jako urządzenie HID w systemie widać
    > to jako klawiaturę (Urządzenie klawiatury HID) i tyle. Nie ma portu.
    >
    > Przynajmniej nic o tym nie wiem

    podłączyłem klawiaturę usb do laptopa i rzeczywiście nie ma żadnych
    sesnsownych ustawień, sadziłem, że czytnik zgłasza sie jako urządzenie po
    RSie

    --
    VSS

  • 6. Data: 2011-02-24 14:49:28
    Od: DK <a...@g...pl>

    W dniu 2011-02-24 15:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Na marginesie:
    > Czasem w jednym sprzęcie masz gniazda USB 1.0 i USB 2.0 - czy sprawdzałeś?
    >

    > -----

    > podpinanego do USB - chodzi na standardowych windowsowych.

    To moim zdaniem nie ma znaczenia. Nawet na USB1.1 transfer jest większy
    (min. 1.5MBit-a). Ograniczenie będzie po stronie sterownika HID-a.
    A w kompie są gniazda 2.0 wszystkie. Profilaktycznie sprawdziłem to na
    innym komputerze i efekt jest ten sam.

  • 7. Data: 2011-02-24 21:35:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.02.2011 12:37, DK pisze:
> [...]
    podpięte do portu COM przy prędkości 9600 odczytuje ten kod w czasie poniżej sekundy.

    A ile znaków na sekundę jesteś w stanie wpisać z klawiatury?

    Tu masz mniej więcej 100 znaków na sekundę. To *cholernie*
    dużo jak na klawiaturę. I tak jestem pełen podziwu, że
    system operacyjny nie odrzuca tego jako bzdurnego stanu
    zawieszenia się klawiatury.

    Ograniczeniem nie jest jakiś parametr, tylko fakt, że czyt-
    nik musi "udawać" klawiaturę, czego czytnik podłączany przez
    port szeregowy nie musi robić i może przesyłać nawet 1000
    znaków na sekundę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./