-
1. Data: 2021-04-07 21:54:53
Temat: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Od: Zdzichu500 <n...@n...org>
Cześć
Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo mniejsze
z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które mają zarówno z
przodu jak i z tyłu takie same rozmiary (przynajmniej tak to wygląda z
daleka). Ktoś może wytłumaczyć dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie
takie same?
Pozdrawiam,
Zdzichu
-
2. Data: 2021-04-07 22:51:55
Temat: Re: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Od: sirapacz <n...@s...pl>
W dniu 2021-04-07 o 21:54, Zdzichu500 pisze:
> Cześć
>
> Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo mniejsze
> z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które mają zarówno z
> przodu jak i z tyłu takie same rozmiary (przynajmniej tak to wygląda z
> daleka). Ktoś może wytłumaczyć dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie
> takie same?
>
> Pozdrawiam,
> Zdzichu
bo kiedyś były z napędem na tył jedynie a teraz masz 4x4 i wspomaganie
kierownicy
ale i tak przednie są mniejsze
-
3. Data: 2021-04-07 22:52:02
Temat: Re: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:606e0e0e$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
user Zdzichu500 pisze tak:
> Cześć
>
> Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo
> mniejsze z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które
> mają zarówno z przodu jak i z tyłu takie same rozmiary
> (przynajmniej tak to wygląda z daleka). Ktoś może wytłumaczyć
> dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie takie same?
może opony staniały? ;)
Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.
Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często
napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.
Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już przewyższa
potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz
szybszy na asfalcie z przyczepą.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks
-
4. Data: 2021-04-08 00:31:45
Temat: Re: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Od: _Master_ <M...@...pl>
Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)
-
5. Data: 2021-04-08 15:12:39
Temat: Re: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-04-07 22:52, PiteR wrote:
[...]
> Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
> bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.
>
> Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często
> napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.
>
> Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już przewyższa
> potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz
> szybszy na asfalcie z przyczepą.
Do tego teraz z przodu ciągnika często montuje się jakieś maszyny. No i
dociążenia przodu teraz jakby większe niż to drzewiej bywało.
BTW. Kiedyś pracowały też u nas ciągniki Dutra. Węgierskie bodajże. Koła
z przodu i tyłu miały takie same. No i ruskie Kirowce K-700 też -
ciekawe maszynki - silniki V8 turbo i V12 (to chyba od jakiegoś czołgu).
Zarówno Dutry jak i Kirowce są dosyć charakterystyczne ponieważ mają
silnik mocno wysunięty przed przednia oś.
-
6. Data: 2021-04-08 15:14:12
Temat: Re: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-04-08 00:31, _Master_ wrote:
> Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)
A dlaczego? Przecież to prawie to samo.
-
7. Data: 2021-04-08 15:28:58
Temat: Re: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:X...@1...0.0.1...
in <news:606e0e0e$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
user Zdzichu500 pisze tak:
>> Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo
>> mniejsze z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które
>> mają zarówno z przodu jak i z tyłu takie same rozmiary
>> (przynajmniej tak to wygląda z daleka). Ktoś może wytłumaczyć
>> dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie takie same?
>może opony staniały? ;)
A nie ma napedu na 4 ?
>Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
>bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.
>Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często
>napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.
>Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już
>przewyższa
>potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz
>szybszy na asfalcie z przyczepą.
A szybki nie powoduje problemow prawnych?
Juz i tak mnie dziwia niektore, bo w ustawie chyba ciagle nadal 25km/h
...
J.
-
8. Data: 2021-04-08 19:38:13
Temat: Re: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:606f01a6$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:
> On 2021-04-08 00:31, _Master_ wrote:
>> Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)
> A dlaczego? Przecież to prawie to samo.
C-330 ma węższe oponki
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks
-
9. Data: 2021-04-08 19:46:53
Temat: Re: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:606f014a$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:
> BTW. Kiedyś pracowały też u nas ciągniki Dutra. Węgierskie
> bodajże. Koła z przodu i tyłu miały takie same.
Dutry napawały strachem bo bujały się jak okręty.
Na szczęście nie wpadały na chodniki jak dzisiejsze BMW.
https://youtu.be/KKU8VTWFaRA
https://youtu.be/WcJmU0rA8_g
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks