    From: mic49 <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Toyota Verso 2.0D - turbina niby działa, ale sam nie wiem
    Date: Sun, 23 Jan 2011 20:46:21 -0800 (PST)

    Dzień dobry,

    Jak można rozpoznać, czy turbina prawidłowo pracuje? Auto ma półtora
    roku, i niedawno - po przeglądzie - stwierdziłem, że silnik nieco
    inaczej pracuje, tzn. słyszę taki delikatny niski pomruk, zwłaszcza
    podczas powrotu z obrotów. Wcześniej tego nie było, więc zwraca to
    moją uwagę - dźwięk słyszalny bardziej na mrozie niż gdy mrozu nie ma.
    Byłem w ASO - osłuchali i twierdzą, że niczego niepokojącego nie
    słychać, wszystko działa, jak trzeba. Ktoś wspominał o rezonansie od
    obudowy filtra powietrza, ale to raczej nie to, jak stwierdzono.
    Kazali jeździć, co zresztą czynię...

    Pojawiło się jednak jeszcze coś: wcześniej było zwykle tak, że przy
    dodawaniu gazy i gry obroty przeszły 2000, dało się wyczuć, że auto
    dostaje delikatnego przyspieszenia - taki próg zadziałania chyba
    turbiny własnie. Nie było to za każdym razem, ale w większości
    przypadków. Teraz tego nie mam - od kilku tygodni ani razu przy
    obrotach 2000 nie wyczułem tego kopnięcia.

    Auto teoretyczne przyspiesza, choć na wyższych obrotach ( powyżej
    2000 ) wydaje mi się, że wcześniej miało nieco większą moc.

    Trudno to diagnozować, poniewż auto generalnie jeździ, więc o co mi
    chodzi?

    Czy te niskie pomruki silnika + brak efektu przy 2000 obrotów można
    jakoś powiązać?

    Michał