  • 1. Data: 2009-11-27 11:01:29
    Temat: TomTom Rider 2 edycja a mapy wschodu
    Od: Albin <a...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Po wakacjach i bladzeniu po wschodnich miastach Krasnodar, Rostov nad
    Donem, Zaporoze, Kijow lub szukaniu wlasciwej drogi gdzies w nocy na
    rozstaju ( lacznie stracilem na szukaniu drogi moze z 1,5 dnia )

    Zakupilem urzadzenie z mysla o latwiejszym poruszaniu sie. Ale co se
    okazuje. Moje urzadzenie ma tylko mape europy zach.,Uk, Polske. Na
    stronie Tomtoma europa wschodnia jest bidna . Brak krajow, do ktorych
    jezdze Albania, Bulgaria, Rumunia, Rosja, Ukraina itd.

    czy ktos ma doswiadczenie w tym temacie?

    Dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-27 11:45:02
    Temat: Re: TomTom Rider 2 edycja a mapy wschodu
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Albin pisze:
> [...]
    > jezdze Albania, Bulgaria, Rumunia, Rosja, Ukraina itd.
    >
    > czy ktos ma doswiadczenie w tym temacie?

    Z tymi krajami to ogólnie jest biednie. Pomyśl co było z mapami polski
    jeszcze 5 lat temu. A 10 lat temu to wszyscy mieszkańcy UE za niemiecką
    granicą widzieli tylko czarną dziurę.

    Może ktoś podrzuci jakieś mapy, ale nie sądzę, że będzie to jakieś super
    pokrycie.

  • 3. Data: 2009-11-27 12:21:26
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Miecio pisze:
> [...]
    > granicą widzieli tylko czarną dziurę.
    >
    > Może ktoś podrzuci jakieś mapy, ale nie sądzę, że będzie to jakieś super

    kiedys sie jezdziło na papierową mape i kompas :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 4. Data: 2009-11-27 12:43:05
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    Uzytkownik "Albin" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > stronie Tomtoma europa wschodnia jest bidna . Brak krajow, do ktorych
    > jezdze Albania, Bulgaria, Rumunia, Rosja, Ukraina itd.
    hehhe:-)
    ale zes se kupil :-)
    najpierw bylo pytac potem kupowac
    igo albo garmin
    pzdr
    hk

  • 5. Data: 2009-11-27 13:46:17
    Od: "Miszel" <n...@d...pl>

    Użytkownik "huck" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik "Albin" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > hehhe:-)
    > ale zes se kupil :-)
    > najpierw bylo pytac potem kupowac
    > igo albo garmin

    Dokladnie tak! i to z naciskiem na Garmina: mapy komercyjne lokalnych
    dostawcow + kupa darmowych map (takze topo) na necie, ciekawe trasy do
    sciagniecia (motocyklowe!), Mapsource na kompie umozliwiajacy szczegolowe
    planowanie, mozliwosc wrzucenia skanowanych map rastrowych (racja: troche
    roboty...), itd.
    Sprzedawaj szybko tego tamtama i kupuj zumo - ale model 550! 660 to
    niedorobiona nowosc i na razie badziewie. Typowe turystyczne garminy tez
    moga byc - jak najbardziej!
    Zdrowko,
    Miszel-->mbochen-at-izoo-krakow-pl

  • 6. Data: 2009-11-27 16:08:12
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Miszel pisze:

> [...]
    > Sprzedawaj szybko tego tamtama i kupuj zumo - ale model 550! 660 to
    > niedorobiona nowosc i na razie badziewie. Typowe turystyczne garminy tez

    Ja na ZUMO 550 klołem na czym świat stoi. Po pierwsze nie chciał
    współpracować ze słuchawką Midlanda (sprzedałem, kupilem Scala Rider i
    było OK). Po roku używania dość intensywnego używania zaczął się
    wyłączać podczas jazdy. Sprzedałem go i kupiłem RIDERA. Zobaczymy jak
    ten będzie się spisywał.

  • 7. Data: 2009-11-27 16:46:54
    Od: Glub <g...@g...com>

    On 2009-11-27 17:08:12 +0100, CUT_INZ <C...@C...pl> said:

> [...]
    > było OK). Po roku używania dość intensywnego używania zaczął się
    > wyłączać podczas jazdy. Sprzedałem go i kupiłem RIDERA. Zobaczymy jak

    Testował ktoś Becker Crocodile?
    --
    Glub

  • 8. Data: 2009-11-27 19:52:28
    Od: "tomek" <t...@v...pl>

    "Glub" <g...@g...com> wrote in message
    > On 2009-11-27 17:08:12 +0100, CUT_INZ <C...@C...pl> said:
    >
    > Testował ktoś Becker Crocodile?

    zobacz tutaj:
    http://advrider.pl/viewtopic.php?f=4&t=2409&hilit=be
    cker

    Tomek

  • 9. Data: 2009-11-28 11:28:01
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    odrebnym tematem jest hardware
    becker jest na winCE wiec jest uniwerslany mozna na to wrzucic co sie chce
    tomtom jest na linuxie.....
    a odrebnym software
    odnosnie navi i gps
    punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :-)
    jak ktos sie nie wypuszcza poza swiat "cywilizowany"
    to proszem bardzo wybór jest spory cokolwiek sie kupi bedzie okej (w miare)
    przy czym DUZY + ma igo za zarzadzanie mapami
    po prostu kolejna mape kolejnego kraju dorzuca sie na karte i tyle dzieki
    czemu mozna taka mape podmienic na swiezsza bez zbednych operacji jesttez
    mozliwosc trzymania równolegle 2-3 map tego samego kraju innyhc producentów
    i przełaczania sie pomiedzy nimi

    jak ktos wyjezdza dalej toniestety tylko garmin (mówie o sofcie nie
    urzadzeniach) którego mapy z routingiem pokrywaja sporo wiecej a map bez
    routingu jest sporo
    oczywiscie nie mozna zapomniec o Ozi explorerze do map rastrowych , zreszta
    moim skromnym zdaniem to czesto jest jedyne rozwiazanie.
    pzdr
    huck

  • 10. Data: 2009-11-28 12:43:25
    Od: "tomek" <t...@v...pl>

    "huck" <2...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > odrebnym tematem jest hardware
    > becker jest na winCE wiec jest uniwerslany mozna na to wrzucic co sie chce

    Jak juz chce Ci sie doradzac, co sie chwali samo w sobie, to prosze,
    postaraj sie przynajmniej uczynic to w miare czytelnym. Inaczej psu na bude
    to cale pisanie.

    Tomek