  • 1. Data: 2011-01-18 18:18:01
    Temat: Termotransfer, laminat fenolowy i giecie płytek.
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Dostałem jakieś 0,5 m2 laminatu fenolowego
    Ma ktoś jakiś patent, żeby się płytki nie gięły za mocno w czasie
    termotransferu ??
    G.B.

  • 2. Data: 2011-01-18 22:01:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Dostałem jakieś 0,5 m2 laminatu fenolowego

    To takie bezowe, lamliwe bez wlokien?

    > Ma ktoś jakiś patent, żeby się płytki nie gięły za mocno w czasie
    > termotransferu ??

    Jak puszczam przez tjuningowany laminator (obie rolki grzane), to nic
    sie nie wygina. Jak podgrzewasz, zelazko?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2011-01-19 13:58:40
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Pawel "O'Pajak" nabazgrał(a):

    > To takie bezowe, lamliwe bez wlokien?

    Tak
    > Jak puszczam przez tjuningowany laminator (obie rolki grzane), to nic
    > sie nie wygina. Jak podgrzewasz, zelazko?

    Tak żelazko.
    Co do laminatorów - strach brać to co jest w ofercie w umiarkowanych
    cenach bo się zaraz rozpuszcza pod wpływem podwyższonej temperatury, a
    jakoś szkoda mi kilka stówek na porządniejszy sprzęt, bo nie robię
    płytek w większych ilościach.

    G.B

  • 4. Data: 2011-01-19 23:03:13
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tak żelazko.

    No to mozesz probowac przygrzac z 2 strony, ale to ryzykowne, bo sie
    papier moze przesunac.

    > Co do laminatorów - strach brać to co jest w ofercie w umiarkowanych
    > cenach bo się zaraz rozpuszcza pod wpływem podwyższonej temperatury,

    Daj spokoj, mam taki za 40zl, do tego termostat od prodiza (od zelazka
    sie nie nadaje, musi byc 180 oC) za 5 zl i bangla. Gorna czesc obudowy
    oczywiscie zdemontowana. Te drozsze prawdopodobnie maja lepsza kontrole
    temperatury, co i tak nie ma znaczenia, bo to idzie do wyrwania i
    zastapienia w/w termostatem.
    Jedyny parametr jaki jest istotny, to max grudosc laminowanego
    materialu. W moim teoretycznie to byl 1 mm, ale jest na papier A4, walki
    sa na tyle dlugie, ze spokojnie 2mm plytka z papierem wchodzi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2011-01-20 06:55:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-19 14:58, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz wrote:
    > Co do laminatorów - strach brać to co jest w ofercie w umiarkowanych
    > cenach bo się zaraz rozpuszcza pod wpływem podwyższonej temperatury

    Tesco miało/ma laminator TLAM3 w ofercie. Jak trafisz to bierz: nic się
    nie topi, ma sprężyny na wałkach, cena poniżej zdrowego rozsądku. Wada:
    trzeba dorobić termostat bo jest tylko bimetalowy.