    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Termometr "douszny" w roli pirometru?
    Date: Wed, 22 Sep 2010 01:02:15 -0700 (PDT)

    Pojawiła mi się potrzeba w miarę dokładnego zmierzenia temperatury
    kilku elementów elektronicznych. Spodziewane temperatury są dość
    "ludzkie" (20-40stopni). Czy jest możliwe wykorzystanie do tego celu
    typowego termometry douszno/doczołowego? Teoretycznie wychodzi mi, że
    tak, ale z drugiej strony, pomiar temperatury ciała tym termometrem
    jest silnie zależny np. od tego, jak blisko skóry się go trzyma, więc
    może będzie to również uzależnione nie wiem, od koloru, czy gładkości
    powierzchni mierzonej? Nie mam w tej chwili termometru w ręku, więc
    nie mam jak sprawdzić, natomiast muszę sobie zaplanować dalsze
    postępowanie, stąd pytanie tutaj, na grupie.

    J.