  • 11. Data: 2011-03-15 17:06:17
    Temat: Re: Telewizor umiera?
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4d7f805f$1@news.home.net.pl...

    > Mam 20 letniego Otake 27 cali. Ostatnio czasem nie chce pilota odbierać.
    > Otwarcie i intensywne zamknięcie klapki (pod kineskopem) załatwia
    problem
    > (na jakiś czas).

    Jeśli kineskop jeszcze dobry, rozbierz, zweryfikuj elektrolity, porządnie
    przelutuj i następne 10 lat masz z głowy. Jeśli trzeba gdzieś pukać, żeby
    lut zaskoczył, za chwilę padnie coś np. w odchylaniu i będzie niepotrzebny
    problem...

    e.

  • 12. Data: 2011-03-15 18:18:17
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

> [...]
    > lut zaskoczył, za chwilę padnie coś np. w odchylaniu i będzie niepotrzebny

    Już parę razy w nim grzebałem.
    Teraz to jest chyba coś tylko w części "komputerowej".
    Niechcemisie.
    P.G.

  • 13. Data: 2011-03-15 20:25:12
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 13:41:08 +0100, entroper napisał(a):

    > zużycie kineskopu (zatrucie próżni). Tak jak mówią koledzy, zaobserwuj w
    > ciemności, gdzie to iskrzy. Jeśli iskrzeniu towarzyszy rozbłysk w szyjce
    > kineskopu to niestety wskazywać będzie w 99% na kineskop.

    Dziś chyba pełnia, bo telewizor zaczął cykać z częstotliwością >1Hz :)
    Tak z lenistwa zajrzałem przez szczeliny obudowy, i wydaje mi się że widzę
    maleńkie błyski w żażącej się końcówce tuby kineskopu. Czyżby jednak wyrok
    śmierci? Nie jest to duża iskra, raczej ledwo zauważalny rozbłysk...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2011-03-16 14:58:40
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    wyrok
    > śmierci? Nie jest to duża iskra, raczej ledwo zauważalny rozbłysk...

    Dla pewności możesz obejrzeć czy coś się nie dzieje na płytce kineskopu
    (np. przerwa w rezystorze i są przebicia w kineskopie) ale jeśli tam jest
    wszystko OK, to niestety wygląda na kineskop...

    e.