  • 11. Data: 2009-10-31 16:34:54
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska i Internet
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    sunwick pisze:
    > co wy z tymi ups, asterami i innymi pierdolami, zycie nie konczy sie
    > na warszawie!
    > poza wielkimi aglomeracjami sa problemy z szybkim dostepem, wiec ta
    > oferta tp moze byc dla wielu wielkim skokiem technologicznym :)
    > i na tym bedzie tp jeszcze dlugo zarabiac...

    To moz.e byc' atrakcyjna oferta oczywis'cie pod warunkiem, z.e be;dzie
    dzia?ac' tak jak nalez.y. Znaja;c TP to róz.nie moz.e byc'.

    a to niestety prawda. Poza wielkimi aglomeracjami jest naprawde; dupa z
    internetem. Zw?aszcza jakims' szybkim szerokopasmowym.
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz sie; z nia; zgadzac'. |
    | Nie nalez.e; do z.adnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 12. Data: 2009-10-31 16:46:18
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Jurek Jurek pisze:
    > Hej,
    >
    > co sadzicie o polityce TP odnosnie internetu. Bo, szczerze
    > powiedziawszy u mnie ostatnio punktuja. Z dwoch wzgledow szczegolnie:
    > - porozumienie z UKE, czyli nowe inwestycje
    > - udostepnienie nowych przepustowosci (do 20 Mbps)
    >
    > Myslicie, ze idzie ku lepszemu? :)

    Na podstawie osobistych doświadczeń - nie sądzę. Miałem Neostradę 6 lat
    i przez pierwsze 5 praktycznie na party line nie dzwoniłem. Tak jak
    podłączyłem filtry, modem Sagem 800, tak to się ciągnęło. Mimo, że linię
    miałem dość zaszumioną, to sieć rzadko zrywała. Ale po 5 latach zaczęły
    się schodki. Zrywanie połączenia, błędy 721 i 650;) Oczywiście neo było
    skonfigurowane ręcznie przez systemowy dial-up. Rozmowa z pracownikiem
    party line zawsze kończyła się frustracją. Monterzy też rozum zostawiali
    chyba w domu zanim do pracy wyszli. No bo jak można uwierzyć w takie
    brednie, że dwa kompletnie różne od siebie komputery pracują źle z dwoma
    modemami ( były tu wypróbowane różne konfiguracje ) i że jest to wina
    komputerów. Nawet laik zorientuje się, że robią go w wała. Po usunięciu
    awarii było lepiej. Panowie nie zapominali się tylko przypomnieć, jak
    umowa zbliżała się do końca. Przez ostatnie pół roku już było tak, że
    Neo potrafiła zerwać nawet 300 razy w ciągu 12 godzin!! Korzystając z
    końca cyrografu przeniosłem się do Aster i chwalę sobie wszystko -
    obsługę, kontakt z klientem, monterów ( byli tylko raz podczas montażu -
    kompetentni, znający temat, mili i uprzejmi ) Ja już TP.SA dziękuję za
    te 6 lat. To tak w największym skrócie, jak kogoś będzie interesowało
    więcej to napiszę
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 13. Data: 2009-11-01 18:16:44
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Jurek Jurek <t...@g...com> wrote:
    > Hej,
    >
    > co sadzicie o polityce TP odnosnie internetu. [...]

    Korzystalem chyba z wszystkich uslug dostepu do internetu z TP i moim
    zdaniem w kwestii uzytkownika domowego TP oferuje lacza najlepszej jakosci.

    --
    Kaziu

  • 14. Data: 2009-11-02 13:01:54
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska i Internet i obnizka ceny utrzymania linii
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > A czy Tobie placi konkurencja TP za te teksty?

    za prawde placic nie trzeba, predzej czy pozniej wychodzi na jaw

    > Ja po prostu staram sie zobaczyc cos pozytywnego w naszej szarej
    > rzeczywistosci internetowej.
    > Nie mam pojecia o liczbach, nie wiem ilu abonentow TP moze korzystac z
    > 20 Mb.

    no coz, moze to jest przyczyna tej nieuzsadanionej radosci

  • 15. Data: 2009-11-02 14:24:07
    Od: Jurek Jurek <t...@g...com>

    Hmm... wywiazala sie nam tutaj fajna dyskusja.

    Vari, to co piszesz brzmi tak groteskowo, ze az trudno uwierzyc. Tym
    wieksze szczescie, ze podpisali te umowe z UKE na modernizacje lacz.
    Teraz maja 2 miliony klientow, to jak 500 000 podciagna do 6 Mb/s to
    jakosc wzrosnie znaczaco. Ja wole trzymac kciuki i myslec
    pozytywnie. ;)

    Kaziu: ja tez mam neostrade od prawie dwoch lat i zlego slowa na nia
    nie powiem - dziala bez zarzutu, a mieszkam daleko od najblizszego
    miasta/centrali.

    Generalnie chyba jest tak, ze TP nie bedzie na razie stawala w szranki
    z operatorami kablowymi (choc te 20 Mb/s maja). Chca chyba teraz
    unowoczesnic infrastrukture i zajac sie tymi popularniejszymi
    mniejszymi predkosciami.
    A ze wzgledu na wielkosc calego operatora wychodza czasem dziwne
    rzeczy. Ale, oddajac sprawiedliwosc, staraja sie ostatnio i to moim
    zdaniem bardzo widac. Np. ostatnio nie inwestowali, bo negocjacje z
    UKE sie zaciely, to probowali inaczej obnizac koszt lacz, dajac jakies
    gadzety za podpisywanie umow. Teraz zrobili jakis konkurs (go wygrania
    skuter i laptop), w jakis sposob te oferty staraja sie uatrakcyjniac.
    U mnie maja kredyt zaufania.

  • 16. Data: 2009-11-02 16:55:33
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > Teraz maja 2 miliony klientow, to jak 500 000 podciagna do 6 Mb/s to
    > jakosc wzrosnie znaczaco. Ja wole trzymac kciuki i myslec

    Ja nie wymagam od Ciebie wiary w moje slowa.
    Ci co mnie znaja to wiedza, zem czlek wiarygodny.

    vari

  • 17. Data: 2009-11-03 11:55:04
    Od: marcin adamiuk <s...@g...com>

    On 2 Lis, 17:55, "vari" <v...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja nie wymagam od Ciebie wiary w moje slowa.
    > Ci co mnie znaja to wiedza, zem czlek wiarygodny.
    >
    > vari

    Nie zrozumielismy sie vari. Nie chodzilo mi o groteskowosc Twoich
    slow, a o samo wydarzenie. Nie mam powodu, aby Ci nie wierzyc. Wiem,
    ze wszystko sie moze zdarzyc.

  • 18. Data: 2009-11-03 13:27:17
    Od: marcin <m...@w...interia.pl>

  • 19. Data: 2009-11-03 14:43:46
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > W tym wszystkim zapomniales o jednym parametrze - amortyzacja.
    > Jezeli sprzet w postaci tych opisanych przez Ciebie "istniejacych
    > mozliwosci
    > technicznych" juz sie zamortyzowal to przynosi juz zyski i nie generuje
    > wiekszych kosztow, a kazde dolaczenie sasiadki to juz jest kolejna
    > inwestycja, na ktora trzeba wydac pieniadze.

    Moja wieś liczy oficjalnie 20 mieszkańców. Nie wiem ile to przypada na jedno
    gospodarstwo i ile jest podłączonych tu kiedyś abonentów użytkujących domy
    tylko letniskowo ale niech ktoś policzy czy to miało się prawo zamortyzować
    w świetle "strasznych" kosztów jaki rzekomo generuje przyłączenie jednego
    abonenta.
    Poza tym kabel ma mnóśtwo wolnych par.
    Więcej niż działek na mapie w gminie.
    Czyli ktoś go tu kiedyś położył aby podłączać nowych abonentów.
    Nie wiem czy taki moloch jak TP ma jakieś koszty "myślenia" lub
    "indywidualnego badania" możliwości technicznych ale nie mogę zrozumieć jak
    to się opłaca, że sąsiadka ma przed bramą słupek, a przyłącze wykonała na
    swój koszt i TP się nie opłaca przysłać tu ekipy by wciagnęła ten kabel do
    studzienki.
    Za to "opłaca się" kilkukrotne bezproduktywne przysyłanie monerów do mojej
    wsi do mnie gdy zgłaszam awarie zupełnie nie wymagajace przyjazu tutaj
    techników.
    Gdy reklamowałem (i skutecznie) nie trzymanie parametrów Usługi Powszechnej
    to monterzy byli u mnie kilkukrotnie, mimo ze osobiscie wiedzieli z góry że
    nic nie poprawią. Oni wiedzieli bo znają tę sieć. Ale że przychodzi zlecenie
    to jadą. I TP płaci firmie podwykonawczej za te 13 km w jedną stronę wypawy
    by monterzy mogli ze spokojnym sumieniem odpisać, że "linia jest za długa"
    (tak oficjalnie odpisali na to że modemy pracują poniżej wskaźników).
    Tak wiec oni sobie pojeździli, TP zapłaciła ich firmie a mnie obniżyła o
    połowę opłatę abonamentową za telefon.
    Tak więc po prawdzie to gdyby mogli to powinni mnie odłączyć bo "generuję
    koszty" "wyzwaniem" służb technicznych (któych nie wzywam).
    W kazdym bądź arzie grosz tu przecieka przez palce.

    > Wiec jesli w &tp trzeba dzisiaj zainwestowac dajmy na to 1000PLN zeby
    > zalozyc linie sasiadce, ktora wygada miesiecznie 50PLN, (poza tym trzeba
    > ta
    > linie jeszcze serwisowac) albo zaplacic jej 50PLN/miesiac i nie zakladac
    > linii - to bardziej sie jednak oplaca doplacac jej do niemanania linii a
    > ten 1000PLN wlozyc tam, gdzie zarobi na to 50PLN dla sasiadki.

    Problem właśnie w tym że RZECZYWISTOŚĆ JEST TAKA że koszt wyniósł by 50, 100
    czy może 150 złotych (zero materiału, tylko jedna wizyta monterów).
    Ale TP zakłada że każdy nowy klient mieszka na Giewoncie i właśnie koszt my
    wyniósł jak piszesz 1000 PLN.
    JA TO WIDZĘ W REALU a nie zza biurka planisty.
    Zza biurka i przy brak przepływu informacji może im się WYDAJE że koszt by
    wyniósł 1000 PLN.
    Problem w tym, że NIKT tego nie sprawdza po niesławnym zarządzeniu.
    Wolą płacić niż RAZ wysłać ekipę PRZY OKAZJI (wszystko można zorganizować i
    tak zmienić umowę z podwykonawcami aby wywiady techniczne były wtedy gdy w
    danym miejscu jest jakaś awaria wymagajaca przyjazdu tak czy siak).

    > No a przeciez jeszcze sasiadka za chwile moze chciec zmienic operatora,
    > ktory juz z racji samego niebycia operatorem dominujacym w twoich
    > okolicach
    > chcialby miec wszystko praktycznie za darmo i jeszcze zarobic na sasiadce.
    > Wiem, ze kalkulacje wlasnie wyssalem z palca i mocno naciagnalem ale to
    > dokladnie na tym polega.

    Masz rację. Kalkulacje są wyssane z palca i na tym to polega.

> [...]
    > zaraz znajdzie sie ktos zainteresowany kto ci powietrzem, woda albo pod
    > ziemia podciagnie brakujace nxE1/nx64/eth czy co tam jeszcze potrzebujesz
    > jeszcze chetnie jakas centrale wstawia u soltysa w piwnicy. ;-)
    > Vari IMO nie masz racji - to nie "socjalizmem jedzie na kilometr" - to juz
    > najbardziej wredna odmiana kapitalizmu.
    > Za socjalizmu nikt by sie nie przejmowal kosztami - jakby kazali zrobic to
    > by zrobili w mysl stwierdzenia: "jak _da sie_ to sie da". W chwili obecnej
    > to juz nie jest wazne czy sie da, tylko czy sie na tym zarobi.

    A ja jednak sądzę że to socjalizm.
    za socjalizmu WŁAŚNIE TAK problemy "rozwiazywano zza biurka".
    czy most stał czy nie, ważne czy jest na mapie.

  • 20. Data: 2009-11-03 19:05:18
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska i Internet i obniżka ceny utrzymania linii
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Obniżka z 36.60 na 29 zł opłaty za utrzymanie linii:

    http://www.rpkom.pl/index.php?option=com_content&vie
    w=article&id=338:tp-obnia-cen-za-utrzymanie-linii-te
    lefonicznej&catid=1:artykuy