  • 11. Data: 2015-06-03 08:17:27
    Temat: Re: Telefon...
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 02 Jun 2015 18:51:32 +0200
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Zrobią jak z Iskrami.

    No i każdy kto zostanie złapany za pomocą takiego radaru, a jest uświadomiony, nie
    przyjmuje mandatu i sprawę w sądzie wygrywa.

    Burdel, ale nieszkodliwy dla kierowcy ;) tak samo jak bublem prawnym dla
    uświadomionego kierowcy jest najnowsze odbieranie uprawnień na 3 miesiące.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 12. Data: 2015-06-03 08:25:37
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-02 o 11:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ja to zaobserwowalem we wrocku w niedziele. Dziwnie pozno.

    a ja próbuję to zaobserwować. I wychodzi mi na to że nie przekraczałem
    wcześniej o więcej niż 50, bo dalej jeżdżę tak jak jeździłem. Starzeję
    się, już nawet piratem nie mogę się nazwać :(

    > b) rzad chce opuscic tolerancje dla FR. Nie bedzie +10, bedzie mandat
    > juz za +1.
    > Ciekawe ... polityczny samoboj, czy spoleczenstwo nie lubi PO za
    > tolerowanie piratow :-)

    w szkole mnie uczyli że każdy przyrząd jest obarczony błędem, rozumiem
    że pan policjant obliczy błąd pomiarowy urządzenia i do niego doda +1? ;)

    > c) ktos sie chwalil, ze po wprowadzeniu nowych przepisow ilosc wypadkow
    > spadla ...
    > hm, IMO, troche za wczesnie na wyniki, tzn wyniki z maja, a
    > doswiadczenia lat poprzednich sugeruja, ze dane miesieczne sa zanizone -
    > w raporcie rocznym wypadkow przybywa.

    ale wyniki trzeba ogłosić póki są dobre :)

    > Niebogaty ten wyjazd :-)

    może mieszka kilka km od morza :)

    Łukasz Bojczuk

  • 13. Data: 2015-06-03 08:31:28
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-03 o 04:08, LEPEK pisze:

    > Ja zauważam na "terenie zabudowanym", tzn. dwupasmówka ograniczona
    > tablicami (+ ew. 70 km/h). Do tej pory nikt się nie przejmował
    > oznakowaniem (i IMO słusznie), ale teraz wszyscy max +40 jadą, bo
    > oczywiście czujne oko władzy czuwa...
    >
    > Pozdr,

    ja zauważyłem jeszcze że rzadziej wyłączam CB w mieście...

    Łukasz

  • 14. Data: 2015-06-03 10:20:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przekraczałem wcześniej o więcej niż 50, bo dalej jeżdżę tak jak
    >jeździłem. Starzeję się, już nawet piratem nie mogę się nazwać :(

    Ja tez sie wczesniej zaczalem samoograniczac. Choc te 100 przez miasto
    mi sie zdarzalo - trzy pasy, zadnych przejsc, wszyscy jada
    przynajmniej 80 ...

    Ale w niedziele nie bylo 90 tylko 50/50 :-)

    >w szkole mnie uczyli że każdy przyrząd jest obarczony błędem,
    >rozumiem że pan policjant obliczy błąd pomiarowy urządzenia i do
    >niego doda +1? ;)

    A dlaczego policjant ? Sam policz blad pomiarowy licznika i pojedz
    tyle, zeby mandatu nie dostac :-)

    To im sie i poprzednio zdarzalo.

    J.

  • 15. Data: 2015-06-03 10:25:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    >Spadła.

    Skad to wiadomo ?

    No i ... czy to dlatego ze zwolnili do 50, czy spokojnie mozna
    podniesc do 70 na terenach zabudowanych, bo zagrozenie powodowali Ci,
    co jechali ponad 100 :-)

    >To zalezy czy masz JAJA i 59 na liczniku :)

    Zalezy, ale bezpieczniej byc drugim :-)

    >Nie dziwne. W terenie zabudowanym nie dopalasz...a tego terenu jest
    >50/50 średnio.

    IMO - auto przy 70 i 50 pali podobnie malo.
    teraz mam vectre diesla - to nawet przy 150 pali malo (w/g komputera).

    J.

  • 16. Data: 2015-06-03 11:10:26
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-06-03 o 10:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    > Skad to wiadomo ?

    Ze spacji przed pytajnikiem. Świerzbi Cię ręka zawsze, co? Nie możesz
    się powstrzymać? :)

    Tu masz link:
    http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3886621,surow
    e-prawo-przynosi-efekty-kierowcy-wyraznie-zwolnili-w
    ideo,id,t.html?cookie=1

    > No i ... czy to dlatego ze zwolnili do 50, czy spokojnie mozna podniesc
    > do 70 na terenach zabudowanych, bo zagrozenie powodowali Ci, co jechali
> [...]

    To zalezy czy ktoś lubi być zawsze drugi :)

    > IMO - auto przy 70 i 50 pali podobnie malo.
    > teraz mam vectre diesla - to nawet przy 150 pali malo (w/g komputera).

    Różnica jest taka, ze zwiększa się opór powietrza przy większej
    prędkości (przykł 120 a 90). Na dodatek, rozpędzanie również do większej
    prędkości powoduje większe zużycie paliwa. Dynamiczna jazda w miescie
    (czyli duża akceleracja a później hamowanie) pochłania znaczne ilosci
    paliwa. Nie da się rozpędzić do 70 na odcinku 300m, żeby natychmiast nie
    hamować (światło czerwone) jazda płynna, z prędkością do 50km/h powoduje
    że nie musimy hamowac...bo róznica 3 sekund powoduje zmianę światła na
    zielone. Światła często (większość) są ustawiane do prędkości 50km/h a
    nie do 70.

    Taka jazda daje oszczedność ok 1l/100. Przy 1,5 tys miesięcznie to 15
    litrów paliwa. W roku to 180 litrów, czyli wyjazd na wakacje za darmo :)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 17. Data: 2015-06-03 20:48:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)"

    Taka jazda daje oszczedność ok 1l/100. Przy 1,5 tys miesięcznie to 15
    litrów paliwa. W roku to 180 litrów, czyli wyjazd na wakacje za darmo :)
    ---
    A jakby w ogóle nie jeździć to by można co miesiąc na wakacje jeździć :-)

  • 18. Data: 2015-06-03 22:58:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-06-03 o 08:17, szerszen pisze:

> [...]
    uświadomionego kierowcy jest najnowsze odbieranie uprawnień na 3 miesiące.

    Ten twój "każdy" to tak naprawdę jeden czy dwa procent łapanych.
    Część do dzisiaj nie wie,część wie ale się boi a część jest
    z drugiego końca kraju i nie będzie robić dodatkowej wycieczki
    do sądu.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-06-05 19:54:21
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tu masz link:

    "Wiele osób zwalnia nawet w miejscach, gdzie ograniczenia prędkości nie
    do końca dostosowane są do drogi i mamy wrażenie, że można nią jechać
    dużo szybciej. Dlatego wprowadzone zmiany oceniamy bardzo dobrze-
    przyznaje Marcin Płassowski ze Stowarzyszenia Kierowca.pl. "
    Pozytywne jest to, ze sami juz otwarcie przyznaja, ze oznakowanie jest
    od czapy i sluzy tylko tresurze obywat..., tfu, poddanych.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa