  • 31. Data: 2021-02-05 18:23:55
    Temat: Re: Taśma pakowa - czym usunąć klej?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 04.02.2021 o 20:46, collie pisze:

    > Chyba nie malujesz paznokci. Teraz zmywacze nie zawierają acetonu.
    > Mam kobiety w domu malujące też paznokcie, to wiem.

    Rzadko maluję, to prawda. Ale nie na tyle rzadko, żeby nie wiedzieć, że
    są zmywacze bez acetonu, jak i z acetonem. Te drugie znacznie
    skuteczniejsze, a przy niektórych lakierach wręcz niezbędne.

    Ewa

  • 32. Data: 2021-02-05 18:39:33
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 5.02.2021 o 18:23, FEniks napisała:

    > Ewa

    Tak dobrze żarło i zdechło.

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/eaeb1be76d3de.jpg.html

  • 33. Data: 2021-02-05 19:02:27
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 05.02.2021 o 18:39, collie pisze:

    > Tak dobrze żarło i zdechło.

    No widzisz, zapominam się.

    Może teraz udało się ustawić automat.

  • 34. Data: 2021-02-05 19:02:55
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.budowanie Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> wrote:

    > Kolejność też jest dobra z tego względu, że wg moich obserwacji alkohol
    > izopropylowy jest na ogół mniej agresywny i szansa uszkodzenia
    > czyszczonej powierzchni jest mniejsza.

    Tak, dlatego napisałem taką kolejność. Trzeci miał być aceton ale nie
    wiem, jak zareagowałaby na niego osłona kabla.

    > Co do dostępności, to w zasadzie obie substancje można kupić przez
    > internet,

    W sumie to obie substancje każdy, kto majsterkuje, powinien mieć w domu :)

    > ale też jestem zdziwiony, że z izopropanolem jest jakby ostatnio ciężej
    > (ale ja kupuję cz.d.a., techniczny łatwiej dostać).

    Jak zaczęła się pandemia, to ceny skoczyły do góry, bo dezynfekuje się tym
    ręce. Podobnie rękawiczki jednorazowe zrobiły się droższe.

    --
    Przychodzi chłopiec do lekarza. Z gabinetu dobiega głos:
    - Cztery lata Cię leczyłem na żółtaczkę a teraz mi mówisz, że jesteś

  • 35. Data: 2021-02-05 19:15:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapach pochodzi zapewne od węglowodorów aromatycznych (np. benzenu).

    -----
    > "Zapach" benzyny pochodzi od zanieczyszczeń zawierających siarkę, węglowodory mają
    bardzo delikatny zapach.

  • 36. Data: 2021-02-05 19:17:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A co ma aceton (nitro) wspólnego z benzyną??

    -----

  • 37. Data: 2021-02-05 19:26:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 lutego 2021 o 19:17:35 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > A co ma aceton (nitro) wspólnego z benzyną??
    >

    > -----
    Mniej więcej tyle co barwa na kurierze z kurwa na barierze.

  • 38. Data: 2021-02-05 20:10:51
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 05.02.2021 o 19:02, FEniks pisze:

    > No widzisz, zapominam się.
    >
    > Może teraz udało się ustawić automat.

    O, udało się.

    --
    Ewa

  • 39. Data: 2021-02-05 20:21:41
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 05.02.2021 o 19:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zapach pochodzi zapewne od węglowodorów aromatycznych (np. benzenu).
    >

    > -----

    Benzen i benzyna mają całkowicie różne zapachy. Benzen dodawano do
    benzyny w celu podwyższenia liczby oktanowej, ale już się tego nie robi.

    P.P.

  • 40. Data: 2021-02-05 20:26:09
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 05.02.2021 o 19:17, ąćęłńóśźż pisze:
    > A co ma aceton (nitro) wspólnego z benzyną??

    Rozpuszczalnik nitro to nie jest aceton (choć zwykle go zawiera).

    P.P.