  • 21. Data: 2023-01-14 17:00:16
    Temat: Re: Tania i dobra :)
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 13.01.2023 o 19:33, Piotr Gałka pisze:

    > Ja używam (od lat) takiej:
    > https://allegro.pl/oferta/lutownica-do-bezolowiowego
    -lutowania-goot-px-201-12504894140

    Tylko, że taka zdaje się nie ma izolacji galwanicznej. Może nie
    przeszkadzać, ale trzeba być świadomym. Ja jednak wolę, jak śrubokręt z
    lampką nie świeci po przyłożeniu do grota... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 22. Data: 2023-01-14 17:27:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dobrą lutownicą jest transformatorowa -- temperaturę
    > można w niej regulować ;) długością i grubością grota.

    Transformatorowa leży obok tamtej.
    Jakieś druciki itp to transformatorówka.
    Jak wlutować 0603 to PX-201.
    Jak wylutować 0603 to obie.
    P.G.

  • 23. Data: 2023-01-14 18:37:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Co za paradoks. Transformator w lutownicy zmniejsza napięcie, by
    > zwiększyć temperaturę grota -- zaś autotrafo zmniejsza napięcie, by
    > zmniejszyć temperaturę grota...

    Życie :)
    Jak mi się w lecie zrobiło 250v w instalacji to tak musiałem zrobić bo
    groty mam kupione srebrzone i nic się z nimi nie da zrobić a są trochę
    krótkie, pozostało tylko obniżyć napięcie na około 200V i to wystarczyło
    żeby grot zaczął 'żyć' normalnie.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2023-01-14 18:40:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-14 o 17:00, Dykus pisze:
> [...]
    > przeszkadzać, ale trzeba być świadomym. Ja jednak wolę, jak śrubokręt z
    > lampką nie świeci po przyłożeniu do grota... :)

    To może kołek uziemienia w gniazdku masz niepodłączony? bo na zdjęciu
    widać że lutownica ma wyprowadzone uziemienie i odpowiednią wtyczkę i na
    pewno jest ono podłączone.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2023-01-14 18:45:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-14 o 15:49, JDX pisze:
    > Porządne stacje lutownicze, przyrządy pomiarowe czy zasilacze mają
    > grubawe, ,,lejące się" kable silikonowe. Mowa oczywiście o kablach
    > roboczych, a nie zasilających. Natomiast chiński kabel to i cienki może
    > być sztywny - wystarczy takim urządzeniem podłubać np. coś przy
    > samochodzie w niskiej, ale nie ujemnej temperaturze.

    Ale piszemy o ZWYKŁEJ lutownicy a nie " Porządne stacje lutownicze,
    przyrządy pomiarowe czy zasilacze" za grube cebuliony, więc nie mieszaj.
    A ten 'cienki' to jest kabel 230v w którym płynie w porywach 300mA, tam
    wystarczą cieniutkie druciki, rzędu 0,25mm2, i o dziwo jest miękki :)

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2023-01-15 10:42:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>