  • 11. Data: 2023-01-13 22:18:34
    Temat: Re: Tania i dobra :)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-13 o 09:17, Jacek pisze:

    > Kupiłem, przyjdzie 7-go lutego. Jest tak tania że nawet jakbym użył jej 5
    > razy do popsucia to już się opłaci :) No i ciekaw jestem co chińczyk
    > wymyślił za tą cenę.

    Normalna fajna lekka lutownica, wiem bo mam i już 5 razy lutowała :)

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2023-01-13 22:24:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-13 o 16:38, alojzy nieborak pisze:
    > Wygląda na nieco biedniejszą (np. grubość kabla) yuhua 928
    A co jest 'biedniejszego' w grubości kabla?
    Bo z mojego 40 letniego doświadczenia wynika że im kabel grubszy to
    sztywniejszy, przy lekkich lutownicach a ta taką jest, to bardziej
    przeszkadza a nie pomaga, poza tym ona nie ma stacji, więc w kablu idzie
    tylko zasilanie 230V więc po co ma być grubszy?

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2023-01-13 22:46:21
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Teraz możesz zagrać w najmniejszą wersję ,,Tetris" na lutownicy!
    >
    > Malutką wersję Tetrisa , klasycznej gry logicznej, można sflashować na

    Tak, dla porządku. Tetris nie jest grą logiczną, tylko zręcznościową.

    --
    Kaczin

  • 14. Data: 2023-01-13 23:45:34
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Janusz napisał(a):
    > A co jest 'biedniejszego' w grubości kabla?

    Wygląda na słabo spasowane. Dopracowane na 90%.
    Ogięetka/dławnica czy jak to się zwie dopasowana do kabla jaki stosują w stacjach.

> [...]
    > przeszkadza a nie pomaga, poza tym ona nie ma stacji, więc w kablu idzie
    > tylko zasilanie 230V więc po co ma być grubszy?

    Technika poszła do przodu.Robią i grube i elastyczne.

    Fakt weller też dawał przewody bez dodatkowej izolacji.
    https://cdn.sparkfun.com//assets/parts/1/2/1/7/3/142
    28-01.jpg

  • 15. Data: 2023-01-14 02:50:47
    Od: Longin <l...@y...com>

    W dniu 13.01.2023 o 22:46, Kaczin pisze:

    > Tak, dla porządku. Tetris nie jest grą logiczną, tylko zręcznościową.

    Bez logicznego myślenia bardzo szybko zakończysz tę grę.

  • 16. Data: 2023-01-14 13:14:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 sty 2023 o 02:50, Longin pisze:

    > Bez logicznego myślenia bardzo szybko zakończysz tę grę.

    Nie widzę w Tetrisie szerokiego pola pod logikę.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2023-01-14 13:16:50
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 sty 2023 o 19:33, Piotr Gałka pisze:

    > Dla mnie zaletą jest brak stacji. Stoi sobie na podstawce w rogu biurka
    > i tylko tyle miejsca zajmuje.

    Dobrą lutownicą jest transformatorowa -- temperaturę
    można w niej regulować ;) długością i grubością grota.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2023-01-14 13:45:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Dobrą lutownicą jest transformatorowa -- temperaturę
    > można w niej regulować ;) długością i grubością grota.

    E tam, ja do tego mam autotrafo z płynną regulacją :)
    --
    Janusz

  • 19. Data: 2023-01-14 14:33:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 sty 2023 o 13:45, Janusz pisze:

    > E tam, ja do tego mam autotrafo z płynną regulacją :)

    Co za paradoks. Transformator w lutownicy zmniejsza napięcie, by
    zwiększyć temperaturę grota -- zaś autotrafo zmniejsza napięcie, by
    zmniejszyć temperaturę grota...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2023-01-14 15:49:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 13.01.2023 22:24, Janusz wrote:
    > A co jest 'biedniejszego' w grubości kabla?
    > Bo z mojego 40 letniego doświadczenia wynika że im kabel grubszy to
    > sztywniejszy, przy lekkich lutownicach a ta taką jest, to bardziej
    Porządne stacje lutownicze, przyrządy pomiarowe czy zasilacze mają
    grubawe, ,,lejące się" kable silikonowe. Mowa oczywiście o kablach
    roboczych, a nie zasilających. Natomiast chiński kabel to i cienki może
    być sztywny - wystarczy takim urządzeniem podłubać np. coś przy
    samochodzie w niskiej, ale nie ujemnej temperaturze.