  • 41. Data: 2022-02-22 08:53:02
    Temat: Re: Tańczący kursor myszy
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Zwiększa się zakres od lini bazowej i wskazania zasyfionego touchpada
    > giną w połączeniu ze zdrowym "sygnałem" z myszy.

    A co to znaczy "zasyfiony touchpad" i czy jest możliwość tego naprawy,
    oczywiście poza wymianą na nowy?

  • 42. Data: 2022-02-22 20:19:43
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A co to znaczy "zasyfiony touchpad" i czy jest możliwość tego naprawy,
    > oczywiście poza wymianą na nowy?

    Przetrzyj go czymś. Izopropanolem, nawilżoną szmatką... Tak jak pisałem,
    moim klawiaturkom taki zabieg pomaga.

  • 43. Data: 2022-02-23 18:18:06
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.02.2022 o 20:19, Uncle Pete pisze:

    > Przetrzyj go czymś. Izopropanolem, nawilżoną szmatką... Tak jak
    > pisałem, moim klawiaturkom taki zabieg pomaga.

    Dzięki. To ustrojstwo jest tak rzadko używane że jest na nim fabrycznie
    naklejona folia.  A lapek ma jakieś 10-11lat.

  • 44. Data: 2022-02-23 23:37:14
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-23 o 18:18, trybun pisze:

    > Dzięki. To ustrojstwo jest tak rzadko używane że jest na nim fabrycznie
    > naklejona folia.  A lapek ma jakieś 10-11lat.

    Cofam to co napisaam o Biosie i myszy na PS2. Piszecie jakimiś skrótami
    lapek, srapek, że nawet nie zauważyam, że to nie komputer tyko lapek,
    srapek. Sorry.

    --
    animka

  • 45. Data: 2022-02-24 08:26:49
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.02.2022 o 23:37, Animka pisze:

    > Cofam to co napisaam o Biosie i myszy na PS2. Piszecie jakimiś
    > skrótami lapek, srapek, że nawet nie zauważyam, że to nie komputer
    > tyko lapek, srapek. Sorry.

    Ale to przecie nic nie zmienia, BIOSy czy to w laptopie czy PC wyglądają
    i działają tak samo.  A moje pytanie akurat nie dotyczyło laptopa tylko
    samej opcji włączania/wyłączanie myszy w BIOSie.

  • 46. Data: 2022-02-24 16:27:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 22 lutego 2022 o 01:53:02 UTC-6 trybun napisał(a):

    > A co to znaczy "zasyfiony touchpad" i czy jest możliwość tego naprawy,
    > oczywiście poza wymianą na nowy?

    to nie kwestia zasyfienia. A przynajmniej nie na poziomie 1mm warstwy kitu na tym
    touchpadzie.
    To kwestia tego ze jakims cudem on moze odbierac falszywe dane z sensorow i generowac
    takie chaotyczne ruchy.

    Nie czytalem calego watku wiec sie nie gniewaj jesli sie powtorze:
    rzeczy ktore warto sprobowac:
    -wymien myszke
    -wylacz touchpad i ten dzyndzel w biosie jesli to laptop lenovo, alternatywnie odlacz
    te urzadzenia w managerze urzadzen.
    -zobacz czy te ruchy pojawiaja sie gdy jakies inne urzadzenie jest aktywne (wifi,
    dysk, czytnik linii papilarnych itp)

    Nie znam programu ktory pokaze ktore urzadzenie generuje ten ruch na windowsa ale
    potym co powyzej moze uda ci sie cos wywnioskowac.

    Mozesz sobie sciagnac jakies livecd linuxowe distro i tam puscic program xev z
    terminala on pokaze ktore urzadzenie wysyla zdarzenia o ruchu

    I na deser:
    https://www.computerhope.com/issues/ch000253.htm

  • 47. Data: 2022-02-24 20:00:45
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-24 o 08:26, trybun pisze:

    > Ale to przecie nic nie zmienia, BIOSy czy to w laptopie czy PC wyglądają
    > i działają tak samo.  A moje pytanie akurat nie dotyczyło laptopa tylko
    > samej opcji włączania/wyłączanie myszy w BIOSie.

    Nie wiem jak działa wój BIOS, ale czytać umiesz i pewnie wczoraj już
    tam, do swojego BIOS-u zajrzałeś.

    --
    animka

  • 48. Data: 2022-02-25 00:26:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-24, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > to nie kwestia zasyfienia. A przynajmniej nie na poziomie 1mm warstwy
    > kitu na tym touchpadzie. To kwestia tego ze jakims cudem on moze
    > odbierac falszywe dane z sensorow i generowac takie chaotyczne ruchy.

    Posmaruj opartego na pomiarze pojemnosci touchpada kilkumikronową
    warstwą cieczy o dużej stałej dielektrycznej (np. wodą) i podziel się
    jak idzie Ci pozycjonowanie kursora.

    Rezystywne pewnie są tu bardziej odporne.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2022-02-25 16:19:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 24 lutego 2022 o 17:26:33 UTC-6 Marcin Debowski napisał(a):

    > Posmaruj opartego na pomiarze pojemnosci touchpada kilkumikronową
    > warstwą cieczy o dużej stałej dielektrycznej (np. wodą) i podziel się
    > jak idzie Ci pozycjonowanie kursora.

    Posmarowalem, dziala dobrze.
    Ale nie zrobilem grubej kropli. I dlatego napisalem ze syfu musi byc grubo.
    Kartka do drukarki blokuje, chusteczka do smarkania nie.
    Ma wiecej niz Twoja nie sprecyzowana ilosc mikronow?
    Laptop to dell, touchpad jest zwykly.

    > Rezystywne pewnie są tu bardziej odporne.

    Cos tam wiesz ale zamiast pomoc to sie zabierasz za spory z dupy.

  • 50. Data: 2022-02-25 23:30:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-25, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > Laptop to dell, touchpad jest zwykly.

    > Cos tam wiesz ale zamiast pomoc to sie zabierasz za spory z dupy.

    Udzieliłem rady na początku. Było przeczytać zamiast się wymądrzać. A
    czego dowodzi Twoja uwaga i jaką wartość ma wcześniejsze kategoryczne
    stwierdzenie, że to nie brud skoro touchpad trybuna może być
    pojemnościowy a twór rezystywny? Nie wiesz tego a deprecjonujesz porady
    innych, których zapewne z czystego lenistwa nie chciało ci się
    przeczytać. Znalazł się ekspert od pomocy innym.

    --
    Marcin