eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTaki tam szkolny problem...Taki tam szkolny problem...
  • Data: 2024-11-20 21:47:02
    Temat: Taki tam szkolny problem...
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jest sobie obwód, w którym w chwili t=0 dochodzi do komutacji, a
    następnie w chwili t=t1 dochodzi do kolejnej komutacji. Warunki
    początkowe w chwili t=0 zerowe. Poszukujemy sobie zależności jakiegoś
    sygnału f(t) od czasu i chcemy to zrobić metodą operatorową.
    Wiemy (np. z metody klasycznej albo ze Spice'a), że dla 0<=t<t1 ów
    sygnał będzie miał ,,kształt" f1(t), a dla t>=t1 będzie miał ,,kształt"
    f2(t), przy czym pełny i poprawny wzór opisujący f(t) będzie miał
    postać: f(t) = f1(t)[1(t)-1(t-t1)) + f2(t-t1)1(t-t1) gdzie 1(t) jest
    oczywiście jedynką Heaviside'a. Niewątpliwie ma to coś wspólnego z
    twierdzeniem o przesunięciu w dziedzinie oryginału/czasu.
    Pytania:
    1. Co należy uwzględnić przy układaniu równań operatorowych czy też
    malowaniu schematu operatorowego, aby po obliczeniu odwrotnej
    transformaty Laplace'a oryginał uwzględniał już przesunięcie w
    dziedzinie czasu?
    2. Jak to uzasadnić?
    Przejrzałem Osiowskiego-Szabatina i Bolkowskiego, ale nie zauważyłem tam
    podobnego przykładu

    Z moich obliczeń wychodzi jakaś tam postać f2(t), ale muszę w tym wzorze
    ,,ręcznie" zamiast ,,t" wstawić ,,t-t1", czyli przesunąć funkcję w czasie i
    wtedy jest OK. Najwyraźniej popełniam jakiś błąd przy układaniu równań
    operatorowych dla t>=t.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: