  • 1. Data: 2011-01-08 11:47:02
    Temat: Taki pomysl na kwerendy
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W jednym z projektow mam zastosowany taki pomysl na kwerendy SQL

    select numdok, kwota from magazyn where
    rodzaj = 'K'
    [ and typ = $typ$ ]
    [ and data>=$d1$]
    [ and data<=$d2$ ]

    co oznacza, projektujemy kwerende w wariancie maksimum warunkow, potem
    jesli w kontenerze (Map) ze zmiennymi nie ma zmiennej 'typ' nalezy
    wyeliminowac wiersz w klamerkach i przetwarzac tak skrocona kwerende.

    Oczywiscie w nowszej pisowni powinno to pokrywac sie z nazwanymi
    parametrami SQL :typ, :d1 :d2

    Sluzy do customizowania mikro raportow, formatek (listy do Combo itd)

    Konserwuje takie cos, pasuje mi pomysl przeniesc ze swiata C++ MFC
    (parametry pozycyjne z pytajnikiem) na bardziej standardowe C++
    (soci???) oraz Jave (ostatnio Spring JDBC Template).

    No i moje pytanie, czy jest gdzies jest podobnego, jakis de facto
    standard itd. Nie chce konkurowac w wielkimi silnikami do raportow. Nie
    musi byc idealne (jak ten schemat nie pozwala na bardziej ambitne
    zwiazki AND / OR miedzy parametrami, co nie jest bolesne)