  • 1. Data: 2009-10-19 19:13:03
    Temat: Tak ogólnie. Jak wygląda wymiana danych pomiędzy stronami www?
    Od: "The One" <p...@b...pl>

    Czy mógłby ktoś przybliżyć mi mechanizmy wymiany danych pomiędzy serwisami
    www?
    Np. na allegro są ogłoszenia z otomoto. Podpinają się pod ich bazę? Otomoto
    udostępnia jakiegoś xmla w wyniku zapytania przez skrypt allegro?
    Ogólnie na wielu stronach znaleźć można owoc współpracy 2 właścicieli i
    prezentację wspólnej treści. Są jakieś standardy takiej wymiany?
    Możecie mi przybliżyć temat?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-19 19:42:13
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/SOAP
    np. http://webapi.allegro.pl

    --
    kamil d

  • 3. Data: 2009-10-20 07:13:46
    Od: fv <f...@c...com>

    The One wrote:
    > Czy mógłby ktoś przybliżyć mi mechanizmy wymiany danych pomiędzy serwisami
    > www?

    To w największej części zależy od umowy pomiędzy serwisami.

    > Np. na allegro są ogłoszenia z otomoto. Podpinają się pod ich bazę?

    Kto to wie? Aplikacja została po prostu dostosowana do wymagań biznesowych.

    > Otomoto
    > udostępnia jakiegoś xmla w wyniku zapytania przez skrypt allegro?

    Nie patrz na proces integracji jak na "kradzież danych" czy "wejście do systemu".
    Strony się
    dogadują i wystawiają jakieś interfejsy. Być może otomoto ma możliwość używania
    automatu do
    wystawiania aukcji. Nie musi tak być, że mechanizm jest dostępny dla wszystkich
    przecież...

    > Ogólnie na wielu stronach znaleźć można owoc współpracy 2 właścicieli i
    > prezentację wspólnej treści. Są jakieś standardy takiej wymiany?

    1. Dogadujesz się z partnerem, pokazując co zyska na takiej wymianie
    2. Osoby techniczne uzgadniają technikalia
    3. Partnerzy uzgadniają, że rozwiązanie jest zbyt drogie i dociskają swoje zespoły
    żeby uprościć i
    przyspieszyć sprawę
    4. Po wielokrotnym ugięciu się do wzajemnych możliwości, rozpoczyna się implementacja
    5. Bum, aukcje otomoto na allegro

    > Możecie mi przybliżyć temat?

    Na ten temat można napisać doktorat, więc niestety nie będzie wiele precyzyjnych
    odpowiedzi.
    Integracja systemów to nie jest tylko jakaś technologia - bo ta jest zawsze
    najprostszym elementem
    procesu.

    --
    fv