  • 11. Data: 2012-12-23 22:22:50
    Temat: Re: Tablet (większy) z dobrym UI.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 23 Dec 2012 18:46:11 +0100, ToMasz napisał(a):

    > ciężko będziesz miał. 10 cali - dostaniesz. ale responsywność zmniejsza
    > android 4, który jest obowiązującym w dzisiejszych czasach. pytanie co
    > jest zadowalającym poziomem. Windows mobile widziałeś? Każdy tablet w
    > porównaniu z WM jest bardziej responsywny.

    Generalnie jest to bzdura. Obowiązuje durne maskowanie rodem z ajfona, UI
    ma absolutny priorytet przed całą resztą oraz przestało czekać na
    zakończenie procedur w tle, co nie znaczy, że całość działa szybciej. Wiele
    sprzętów z gigahercowym procesorem i androidem 4.x działa gorzej niż
    Windows Mobile na 195MHz.
    Windows Mobile po prostu czekał na zakończenie różnych operacji a różne
    ofiary róznych propagand myślały, że to system się tnie. Problemy wynikały
    też z interakcji między programami, dlatego jeden źle napisany program mógł
    wywalić inny a nawet system. Ale to nie była wina systemu.
    Android wzorem ajfona (wciąż ta ajfonizacja.. ) wylał dziecko z kąpielą,
    likwidując wszelką interakcję między programami. Dlatego teraz, żeby
    przekazać dane między jednym programem a drugim, trzeba zainstalować
    trzeci, który prześle te dane przez pół świata, przy okazji je starannie
    przegladając. Albo w ogóle przekazanie danych nie będzie możliwe.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2012-12-24 00:55:10
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 23.12.2012 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Generalnie jest to bzdura. Obowiązuje durne maskowanie rodem z ajfona, UI
    > ma absolutny priorytet przed całą resztą oraz przestało czekać na
    > zakończenie procedur w tle, co nie znaczy, że całość działa szybciej.

    Ale mirmiłujesz, te sprzęty są szybkie, nowe (te "topowe") są obecnie bardzo
    szybkie, zaraz się zapędzisz i napiszesz że PXA270 w Aximie jest szybsze od
    Tegry3 w Nexusie.

    > Wiele
    > sprzętów z gigahercowym procesorem i androidem 4.x działa gorzej niż
    > Windows Mobile na 195MHz.

    No właśnie, odważna teza. W jaki sposób to chcesz wykazać? Może test
    otwierania jakiejś popularnej strony WWW, no tak na WM już niewiele stron
    działa, to może dużego Jpega, albo niech będzie test syntetyczny, licznie
    RSA. Co wybierasz? Zaproponujesz coś?
    Powiem tak, da się znaleźć słabo działający sprzęt z Androidem 4.x i 1GHz
    ARMv7, głównie przez brak optymalizacji i mało RAMu, maszyna wirtualna lubi
    RAM. Ale mimo tego że nikt już nie optymalizuje kodu, nie jest reguła.

    > Windows Mobile po prostu czekał na zakończenie różnych operacji a różne
    > ofiary róznych propagand myślały, że to system się tnie.

    WM był Misiem na miarę tamtych czasów i możliwości, ignorancja klientów (hehe)
    pokonała EPOCa (źli ludzie wspominają coś o głupocie zarządu Psiona, ale kto
    by ich słuchał). Tak czy inaczej był PalmOS i WM. Coś jak iOS i Android
    obecnie, plus jakiś plankton. Symbiana wbrew pozorom nie warto wspominać, bo
    mimo teoretycznej popularności, jako coś więcej niż featurephone był używany
    w jednym przypadku na 100k sprzedanych.

    > Problemy wynikały
    > też z interakcji między programami, dlatego jeden źle napisany program mógł
    > wywalić inny a nawet system. Ale to nie była wina systemu.

    A kogo, czego? Kosmitów? Otwartość systemu niesie ze sobą pewne konsekwencje,
    Przekonywanie każdego po kolei użyszkodnika, że jest idiotą bo zainstalował,
    lub klikną cośtam, jest niestety skazane na marketingową porażkę.

> [...]
    > trzeci, który prześle te dane przez pół świata, przy okazji je starannie
    > przegladając. Albo w ogóle przekazanie danych nie będzie możliwe.

    Jw, mirmiłujesz, masz jasne wytyczne OTB, lub root/jb dla zaawansowanych,
    stąd sukces. Jasne że mogłoby być lepiej, zawsze mogłoby być, tyle że zawsze
    komuś by nie pasowało. Nie da się wszystkim, zrobić tak samo dobrze, a WM
    dawno już wypadło listy sprzedaży mobilnych OS. Fakt jeszcze służy do
    odpalania tanich nawigacji i starych systemów magazynowych.

    I tą optymistyczną konstatacją kończę, czekając na nowy rok i łaskę rozumu
    dla decydentów z MS. Tak przydałby się trzeci gracz na tym rynku.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 13. Data: 2012-12-24 02:17:44
    Od: "atman" <u...@e...org>

    Proponuje rozwazyc ten tablet:
    http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=onda+
    v972&catId=0&manual=y

    Cena mocno umiarkowana, a osiagi ponoc bija na glowe tegre3, do tego
    Retina...
    Pewnym mankamentem ktory powstrzmuje mnie przed kupnem tego cuda jest
    brak niezalezych testow, ale to jak sadze sie wkrotce zmieni.

    pzdr

    Gman

  • 14. Data: 2012-12-24 10:46:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2012 02:17:44 +0100, atman napisał(a):
> [...]
    v972&catId=0&manual=y
    > Cena mocno umiarkowana, a osiagi ponoc bija na glowe tegre3, do tego

    I ta Retina taka dobra ?

    mam notebooka z rozdzielczoscia HD ... literki trzeba powiekszac, ale wtedy
    napisy w jednym g* programie nie mieszcza sie w wyznaczonych miejscach,
    przeskalowac sie nie da ... i potrzebna lupa albo dobry wzrok.

    Niestety - rozdzielczosc powinna byc dopasowana do wielkosci ekranu, albo
    trzeba poczekac az wszyscy zaczna sie dopasowywac.

    J.

  • 15. Data: 2012-12-24 11:27:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-12-24 10:46, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Niestety - rozdzielczosc powinna byc dopasowana do wielkosci ekranu, albo
    > trzeba poczekac az wszyscy zaczna sie dopasowywac.

    Mam notebooka 17" 1920x1200 i nie doswiadczam najmniejszego problemu z
    rozdzielczoscia. Po zainstalowaniu systemu skaluje czcionki w Panelu
    sterowania i wszystko pieknie dziala.
    Z ta nadmiarowa rozdzielczoscia tez nie jest tak, ze para idzie w
    gwizdek. Jest spora roznica w odbiorze ostrosci ekranu miedzy 17" a 24"
    we wspomnianej rozdz 1920x1200 - pierwszy jest sporo ostrzejszy z
    typowej uzytkowej odleglosci pracy.

  • 16. Data: 2012-12-24 11:47:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2012 11:27:29 +0100, atm napisał(a):

    > Mam notebooka 17" 1920x1200 i nie doswiadczam najmniejszego problemu z
    > rozdzielczoscia. Po zainstalowaniu systemu skaluje czcionki w Panelu
    > sterowania i wszystko pieknie dziala.

    Przegladarka dziala. Word i Excel dzialaja.
    A inne programy maja zaszyte ze np ta kreska jest na 800-tnym pikselu i
    inaczej sie nie da..

> [...]
    > gwizdek. Jest spora roznica w odbiorze ostrosci ekranu miedzy 17" a 24"
    > we wspomnianej rozdz 1920x1200 - pierwszy jest sporo ostrzejszy z

    A nie masz jakis cudow, skalowanie, czy Clear Type ?

    J.

  • 17. Data: 2012-12-24 12:12:47
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-12-24 11:47, J.F. wrote:

    > Przegladarka dziala. Word i Excel dzialaja.
    > A inne programy maja zaszyte ze np ta kreska jest na 800-tnym pikselu i
    > inaczej sie nie da..

    Bez problemu dziala tez Photoshop, Corel, 3dsmax, AutoCAD, VirtualDub,
    OziExplorer i wiele wiele innych. Prawde powiedziawszy nie spotkalem sie
    z takim, ktory przysporzylby mi jakichs problemow choc nie twierdze, iz
    takich nie ma.

    > A nie masz jakis cudow, skalowanie, czy Clear Type ?

    Cleartype wlaczone na obu ekranach. Na laptopie wszelkie delikatne
    elementy na ekranie sa slicznie oddane natomiast na wiekszym monitorze
    czuc juz siatke pikseli, ktora juz spokojnie dostrzegam z 40cm. Z
    wiekszej odleglosci zas czuc roznice w precyzji rysowania elementow.

  • 18. Data: 2012-12-24 12:20:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 24 Dec 2012 12:12:47 +0100, atm napisał(a):

> [...]
    > OziExplorer i wiele wiele innych. Prawde powiedziawszy nie spotkalem sie
    > z takim, ktory przysporzylby mi jakichs problemow choc nie twierdze, iz

    Jest mnóstwo takich programów które mają napisy rozmieszczone pikselowo i
    jakakolwiek zmiana standardowej wartości dpi powoduje kompletne rozjechanie
    okienek.
    Ot, żeby nie szukać daleko - AVG 2013. Grafika już rodem z Windows 8 a
    głupota programistów wciąż z Windows 3.0

  • 19. Data: 2012-12-24 14:48:24
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 23.12.2012 22:22, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > zakończenie procedur w tle, co nie znaczy, że całość działa szybciej. Wiele
    > sprzętów z gigahercowym procesorem i androidem 4.x działa gorzej niż
    miałem qteca s200 który właśnie miał omapa i 195 MHz. nie pamiętam jak
    wolno działał, ale bardzo wolno. na bank jego responsywność, czas od
    kliknięcia w ekran do wykonania polecenia był dłuższy niż cokolwiek na
    moim traku 1GHz (za 350zł pół roku temu). Teraz mam w ręce omnie1 (ok
    600MHz)i arca(1.4GHz). Każdy w młodości był wmiare porządnym sprzętem.
    niestety, omnia w porównaniu do arca to muł jakich mało. Automapa
    uruchamia się dwa razy dłużej, pi razy oko jest to 10 sekund więcej.
    lecz gorsze jest to, że w WM po kliknięciu w ikonkę automapy nie dzieje
    się nic, po 3 sekundach jest "piknięcie" i komunikat że trwa
    ładowanie.... W androidzie od razu ekran jest czarny, po 2 sekundach są
    napisy automapy. podobnie jest z... nieodebranym połączeniem. czyli
    napierw trzeba kliknąć w powiadomienia, potem wyświetlić, potem wybrać
    oddzwonienie.... to trwa za każdą operacją 2 sekundy, razem 6, moze 8
    sekund. To samo na androidzie zrobię w 2 sekundy. Co ciekawe, podobny
    telefon z WM i _klawiaturą_ , i780 radzi sobie dużo lepiej. Fizyczne
    wciśnięcie klawisza daje pewność że dana funkcja zostanie wykonana, bez
    potrzeby czekania na to co wyświetli się na ekranie i trafiania w
    określone pole palcem/rysikiem.
    Nie twierdzę że urządzenia z androidem/ windowsem są same w sobie
    szybsze, wolniejsze. niestety, nam ludziom podoba się fakt, że kiedy
    wydajemy polecenie _odpowiedź_ (nie koniecznie zakończenie polecenia)
    jest natychmiastowa - a w tej konkurencji wygrywa android
    (najwolniejszy android jakiego wydziałem t desireZ, więc nie wiem jak
    działają wolniejsze)
    ToMasz

  • 20. Data: 2012-12-24 15:36:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 24 Dec 2012 14:48:24 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > lecz gorsze jest to, że w WM po kliknięciu w ikonkę automapy nie dzieje
    > się nic, po 3 sekundach jest "piknięcie" i komunikat że trwa

    Czyli skoro Automapa się muliła, a taki TomTom z dwugigabajtową mapą europy
    działał 10x szybciej niż Automapa z 100-megabajtową mapą Polski to znaczy,
    że system był wolny, a Tomtom korzystał z jakiejś kosmicznej energii do
    ominięcia tego problemu?

    Momentalnie mi się przypomina radziecki naukowiec, który stwierdził, że
    mucha po wyrwaniu trzeciej pary nóg straciła słuch.