  • 121. Data: 2004-02-16 10:30:57
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    > Po treści tego komunikatu wynika, że Pol34 nie chce się zgodzić na
    > stawki za peering dla komercyjnego ruchu. Zatem IMHO wszystko to wygląda
    > na fanaberie Pol34, które dostało bezpłatny peering dla edu ale to dla
    > nich za mało.

    Na razie MANy oferuja TPSA darmowy dostep do zasobow komercyjnych. Jesli
    TPSA nie chce z tego korzystac to musi to kupowac od Opentransitu. Byc
    moze w strategii miedzynarodowej grupy lepiej jest cos kupowac u spolki
    powiazanej niz miec za darmo (ale to sa juz zagadnienia cen transferowych)

  • 122. Data: 2004-02-16 10:32:27
    Od: f...@i...pl

    On Mon, 16 Feb 2004, RusH wrote:

    > Mysle ze za odpowiednia stawke jestem w stanie skontaktowac ciebie
    > (Sala) z kims kto bedzie w stanie taki router w calosci przytargac.

    Za ile ? ;>

    Wojtek

  • 123. Data: 2004-02-16 10:36:31
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Przemysław Maciuszko napisał:

    : > Masz na to dowody? Nie, nie hipotezy :->
    :
    : Tak. Skoro możesz się połączyć (choćby było wolno), to nic w tym kierunku
    : nie jest filtrowane. Czy taki dowód wystarczy? :)

    Filtracja to nie tylko wycinanie ruchu. Filtr może ograniczać
    przepustowość, może gubić co 13 pakiet, może robić inne cuda.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

  • 124. Data: 2004-02-16 11:00:28
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org> wrote:

    > Filtracja to nie tylko wycinanie ruchu. Filtr może ograniczać
    > przepustowość, może gubić co 13 pakiet, może robić inne cuda.

    Oczywiście. Ale w tym przypadku podpada to wtedy pod 'gwarancję
    jakości/ruchu', o którym pisałem, a co do czego Krzysiek się odniósł.
    Ergo. Jeśli ktoś ma problem, to powinien to zgłosić swojemu providerowi, a
    nie bić pianę na polipie.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 125. Data: 2004-02-16 11:52:28
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <X...@1...110.122.80>
    , RusH wrote:

    > Mysle ze za odpowiednia stawke jestem w stanie skontaktowac ciebie
    > (Sala) z kims kto bedzie w stanie taki router w calosci przytargac.

    Wystarczy, ze policja zarekwiruje router w celu zabezpieczenia
    dowodow przestepstwa, tak jak to robi z innymi komputerami (z BSA).

    Inne routery TP tez moznaby "zabezpieczyc" i bylby spokoj z TP S.A. gdzies przez
    kilka miesiecy (az sprawa w sadzie sie rozpocznie) i jeszcze
    kilka lat (jak sprawa w sadzie bedzie sie toczyc) i jeszcze
    kilka lat (jak TP S.A. bedzie sie odwolywac od wyroku) i jeszcze
    kilka lat (jak komornik bedzie szukac mozliwosci odzyskania odszkodowan)
    i jeszcze kilka lat (jak syndyk masy upadlosci bedzie pobierac pensje
    za "wyprowadzanie firmy z upadku").

    Tylko kto wtedy bedzie dyktowac rynkowi ceny:
    - za telefony - Netia trzyma ceny tak blisko TP jak tylko to mozliwe;
    - za dostep do internetu - nie mialby kto mowic wszystkim dookola,
    ze stosuja za niskie ceny (bo chyba nikt nie ma wyzszych cen od TP,
    o jakosci nie wspominajac). Wszyscy w Polsce stosuja polskie ceny,
    podczas gdy TP zagraniczne.
    - za studzienki i kanalizacje - przeszlyby one na wlasnosc Gmin,
    co wydaje sie normalnym, bo Gmina powinna dbac o infrastrukture
    na swoim terenie, a nie jakas obca firma, ktorej Gmina tego nie zlecila.

    Nie mialby wtedy kto otrzymywac nagrod za innowacyjne technologie,
    czyli "szerokopasmowy dostep do internetu" (czyt. neostrada).
    Rzadowa polityka rozwoju polskiego internetu na najblizszych kilka
    lat zalamalaby sie - opiera sie na rozpowszechnieniu uslug TP.

    Francuzi ostatnio bardzo Polske lubia ... szkoda, ze TP nie sprzedano
    jakiemus skandynawskiemu operatorowi. France Telekom w zeszlym roku
    mialo 3.2 mld EUR zysku, gdy w 2002 r. 20.7 mld EUR straty. Poniewaz
    TP jest spolka France Telekom, to wydaje sie logiczne, ze TP musi
    zarabiac na swoja "spolke matke". Dlatego pozycja monopolistyczna jest
    wykorzystywana do granic mozliwosci. Teraz sa zyski, wiec moze TP troche
    odpusci, choc nie do konca, bo na 2004 rok przewiduja ok. 18 mld EUR zysku.

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr Klaban

  • 126. Data: 2004-02-16 12:04:08
    Od: "Westbam" <w...@n...art.pl>

    Andrzej Resztak wrote:

    > Ale przeciez TPSA limituje ruch po adresach IP operatorów.
    > Widocznie jeszcze nie zauważyli, że 212.33.80.0/20 to BIAMAN.
    > Jak poprawią (czego Ci nie życzę) to zobaczysz. ;-)
    > A na razie spróbuj ściągnąć np. z TASK-u.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Andrzej Resztak

    Coś w tym jest. Z TASKu na tym samym łączu Polpak:

    linux-2.4.24.tar.gz: 35.30 MB 14.20
    kB/s

    Pytanie tylko czy po ostatnich wydarzeniach to TASK "przycina" ruch z TPNETu
    czy odwrotnie.

    --
    pozdr.
    westbam(at)net(dot)art(dot)pl

  • 127. Data: 2004-02-16 12:25:10
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Westbam" <w...@n...art.pl> napisał(a):

    > Pytanie tylko czy po ostatnich wydarzeniach to TASK "przycina" ruch z TPNETu
    > czy odwrotnie.

    Z tego co wiem, zawsze TASK przycinal. Nawet maja revDNSa "cbq-rtr":

    lodz-gw.pol34.pl (212.191.126.1)
    z-gdanska.poznan-gw.10Gb.pol34.pl (212.191.224.205)
    rge-task-gw.task.gda.pl (153.19.254.250)
    korweta-cbq-rtr.task.gda.pl (153.19.102.201)
    korweta.task.gda.pl (153.19.0.141)

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 128. Data: 2004-02-16 12:25:17
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "Bootmaker" <b...@d...it> napisal w wiadomosci
> [...]
    UOKiK i
    > Wszystko sie zgadza, ale niech mi ktos przypomni ile kar nalozono a ile
    > zaplacila TPSA za praktyki monopolistyczne?

    Nalozono wiele. Dotychczas chyba nie zaplacila zadnej. Ale to nie znaczy, ze
    ten mechanizm zupelnie nie dziala - patrz np. utrzymywanie cen ISDN dla
    dotychczasowych abonentów, mozliwosc korzystania z NDS (popularnie prefiks)
    dla abonentów planu socjalnego (fakt - przyklady NTG) i troche innych
    drobnostek (ostatnia sprawa to 0700 - bardzo obiecujaca, choc na skutki
    decyzji trzeba poczekac). Moim zdaniem - nie lamentowac tylko dzialac (to
    uwaga dla prawników POL..., którzy powinni zabrac sie ostro do roboty - jest
    pole do popisu).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 129. Data: 2004-02-16 12:53:47
    Od: Mirosław Gburski <j...@t...gda.pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

> [...]
    > z-gdanska.poznan-gw.10Gb.pol34.pl (212.191.224.205)
    > rge-task-gw.task.gda.pl (153.19.254.250)
    > korweta-cbq-rtr.task.gda.pl (153.19.102.201)

    Czesc,
    Dokladnie tak. I niestety ze wzgledu na wysycona bramke musielismy to
    robic. Korweta zjadala cale pasmo ktore 'dawala' nam TPSA. W tej chwili
    zdjalem wszystkie ograniczenia (zostala tylko nazwa w DNsie) wiec jesli
    jeszcze cos sie muli to juz na pewno nie u nas!

    pozdrawiam,
    -Mirek

  • 130. Data: 2004-02-16 13:12:18
    Od: "Jacek Orłowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    Użytkownik "Mirosław Gburski" <j...@t...gda.pl>
    napisał w wiadomości news:4030BD5B.3060100@task.gda.pl...

    > W tej chwili zdjalem wszystkie ograniczenia (zostala tylko
    > nazwa w DNsie) wiec jesli jeszcze cos sie muli to juz na pewno
    > nie u nas!

    od razu widac poprawe:

    wget ftp://ftp.task.gda.pl/ls-lR.gz
    --14:19:08-- ftp://ftp.task.gda.pl/ls-lR.gz
    => `ls-lR.gz.1'
    Resolving ftp.task.gda.pl... done.
    Connecting to ftp.task.gda.pl[153.19.0.141]:21... connected.
    Logging in as anonymous ... Logged in!
    ==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
    ==> TYPE I ... done. ==> CWD not needed.
    ==> PORT ... done. ==> RETR ls-lR.gz ... done.

    [ <=> ] 5,920,464 64.46K/s

    (1 MBit, Polpak, WRC) - a rano szlo ledwie 2,6 K/s :)

    Pozdr!
    jO.