    From: PMG <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
    Date: Sat, 05 Feb 2011 00:03:17 +0100

    W dniu 2011-02-04 10:15, Zakomar pisze:

    > kara nie jest nakładana 'na drodze' a w drodze decyzji
    > administracyjnej. Przeładowany kierowca często nie wie jaką karę
    > otrzyma, a dopiero przewoźnik otrzymuje stosownego dokumenty.

    Dokładnie powinno być tak: kara jest nakładana decyzją administracyjną,
    na skutek kontroli przeprowadzonej na drodze. Nie napisałem, że kara
    jest nakładana na drodze.

    > Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z
    > późniejszymi zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależności od
    > przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się
    > sumują!) i ilości pokonanych kilometrów.

    Tak się składa, że znam tą ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in.
    transport ponadnormatywny. Niestety składa się też tak, że zostałem
    ukarany za kretyna kierowcę do spółki z pilotem. Skończyło się
    zezwolenie a oni jechali dalej zestawem przeładowanym 35t i 2 metry za
    długim. Kara wyszła o ile pamiętam ok 13 tys. (przekroczona masa,
    naciski, długość).

    Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę skąd się
    wzięło to 80 tys.?