eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySzybcy i wściekli
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 138

  • 111. Data: 2024-11-25 11:56:07
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-11-2024 o 11:44, J.F pisze:
    > On Sat, 23 Nov 2024 07:10:20 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 22-11-2024 o 16:19, J.F pisze:
    >>> On Fri, 22 Nov 2024 13:13:15 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 22-11-2024 o 12:52, J.F pisze:
    >>>>>>> Ale ~6.9 jest wynikiem w miarę normalnym, a prędkość chwilami duża.
    >>>>>> Bo pewnie nadal średnia zużycia nie skasowana.
    >>>>> Tak tak, ty swietnie znasz mój komputer :-P
    >>>>
    >>>> Wystarczy, ze Ty nie umiesz go obsługiwać, albo nie rozumiesz jego wskazań.
    >>> a co tu jest do rozumienia :-)
    >> Jak widać wszystko.
    >
    > Albo Ci się wydaje,

    Tak, tak, tylko mi auta dużo palą, a ludziom w internetach zawsze mało.
    Typowe.

    Tylko jak zweryfikować w praktyce to potem taki deklarant jest
    zdziwiony, że nie wie czemu auto spaliło mu o 50% niż "zazwyczaj".
    Już nie raz takie weryfikacje się w ten sposób kończyły.


    bo Ci nie pasuje do światopoglądu :-P
    >
    >>> No to moze i w 9.5 @160 nie wierzymy? :-P
    >> A to już bardziej.
    >>
    >>> To oni piszą, nie ja :-)
    >>> Zakładam, ze starali się jechac równo, np na tempomacie ...
    >> Tempomat nie oznacza równo.
    >
    > u mnie oznacza ... jak się już ustabilizuje.
    >
    >>>>>> Przy chwilowej 140, średnia Ci wyjdzie koło 110, o ile nocą nie jedziesz.
    >>>>>> A jak chcesz mieć średnią 140, to musisz popylać po 190 chwilowo.

    >>> Nie muszę, wystarczy, że będzie luźno i wrzucę sobie 150 na tempomat.
    >>> Np nocą
    >>
    >> Przecież napisałem to powyżej, to zaprzeczyłeś.
    >
    > Bo napisałes "musisz 190".

    A dwóch zdań łącznie już nie umiesz przeczytać?

    >>>> Ceeda to ja miałem jak Euro w Polsce było....
    >>>> Wtedy ta S-ka to w planach była.
    >>> Wtedy, to ja jeżdziłem przez Rawicz-Gostyń-Śrem.
    >> Ja też.
    >> Więc mi nie pierdziel, że mogłem s-kami.
    >
    > Było napisać, ze to tak dawno było.

    A kiedy miało być, jak od 5 lat tylko elektrykami jeżdżę?
    A jeszcze był okres suvów pomiędzy.

    >> A te które smrodzą to oplowskie benzyniaki.
    >
    > A to tak z praktyki, czy z nosem w instrukcji?

    Pokrywają się akurat.

    >> Ach te problemy z kalkulatorem....
    >> Przy rzeczonych 190 to właśnie 20 km/h,
    >
    > Ale jak tylko 140 ... 150 ... 160 ...

    Daj znać jak zaczniesz odróżniać średnią od chwilowej.
    Do tego czasu nie ma o czym z Tobą gadać.
    Twoje 140 oznacza realne 190.
    I 9,5 spalania.
    A nie 6,3 czy 6,9.


  • 112. Data: 2024-11-25 14:27:15
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Nov 2024 11:56:07 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 25-11-2024 o 11:44, J.F pisze:
    >> On Sat, 23 Nov 2024 07:10:20 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 22-11-2024 o 16:19, J.F pisze:
    >>>> On Fri, 22 Nov 2024 13:13:15 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 22-11-2024 o 12:52, J.F pisze:
    >>>>>>>> Ale ~6.9 jest wynikiem w miarę normalnym, a prędkość chwilami duża.
    >>>>>>> Bo pewnie nadal średnia zużycia nie skasowana.
    >>>>>> Tak tak, ty swietnie znasz mój komputer :-P
    >>>>>
    >>>>> Wystarczy, ze Ty nie umiesz go obsługiwać, albo nie rozumiesz jego wskazań.
    >>>> a co tu jest do rozumienia :-)
    >>> Jak widać wszystko.
    >>
    >> Albo Ci się wydaje,
    >
    > Tak, tak, tylko mi auta dużo palą, a ludziom w internetach zawsze mało.
    > Typowe.

    Czy ja mówię, że mało ... średnio.

    > Tylko jak zweryfikować w praktyce to potem taki deklarant jest
    > zdziwiony, że nie wie czemu auto spaliło mu o 50% niż "zazwyczaj".
    > Już nie raz takie weryfikacje się w ten sposób kończyły.

    No cóż, pojechac stale nawet 160 u nas w miarę ciężko, wiec owszem -
    może mówić, ze jezdzi 200, a auto mu pali 8, a tak naprawdę jedzie
    100-200.

    >>>>>>> Przy chwilowej 140, średnia Ci wyjdzie koło 110, o ile nocą nie jedziesz.
    >>>>>>> A jak chcesz mieć średnią 140, to musisz popylać po 190 chwilowo.
    >
    >>>> Nie muszę, wystarczy, że będzie luźno i wrzucę sobie 150 na tempomat.
    >>>> Np nocą
    >>>
    >>> Przecież napisałem to powyżej, to zaprzeczyłeś.
    >>
    >> Bo napisałes "musisz 190".
    >
    > A dwóch zdań łącznie już nie umiesz przeczytać?

    treść jakby osobna :-P

    >>>>> Ceeda to ja miałem jak Euro w Polsce było....
    >>>>> Wtedy ta S-ka to w planach była.
    >>>> Wtedy, to ja jeżdziłem przez Rawicz-Gostyń-Śrem.
    >>> Ja też.
    >>> Więc mi nie pierdziel, że mogłem s-kami.
    >>
    >> Było napisać, ze to tak dawno było.
    >
    > A kiedy miało być, jak od 5 lat tylko elektrykami jeżdżę?
    > A jeszcze był okres suvów pomiędzy.

    5 lat temu, to troche S-ek było :-)

    >>> A te które smrodzą to oplowskie benzyniaki.
    >> A to tak z praktyki, czy z nosem w instrukcji?
    > Pokrywają się akurat.

    Muszę zwrócić uwagę.

    >>> Ach te problemy z kalkulatorem....
    >>> Przy rzeczonych 190 to właśnie 20 km/h,
    >>
    >> Ale jak tylko 140 ... 150 ... 160 ...
    >
    > Daj znać jak zaczniesz odróżniać średnią od chwilowej.
    > Do tego czasu nie ma o czym z Tobą gadać.
    > Twoje 140 oznacza realne 190.

    średnia wyszła jednak 147. Prawdopodobnie zawyżona o ok 4%.

    > I 9,5 spalania.
    > A nie 6,3 czy 6,9.

    Przenosisz jedno auto na drugie :-)
    Fakt - dość podobne.

    ale w te 9.5 to zdaje się sam nie całkiem dowierzałeś.

    J.


  • 113. Data: 2024-11-25 14:42:54
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-11-2024 o 14:27, J.F pisze:

    >>>>>>>> Przy chwilowej 140, średnia Ci wyjdzie koło 110, o ile nocą nie jedziesz.
    >>>>>>>> A jak chcesz mieć średnią 140, to musisz popylać po 190 chwilowo.

    >>> Bo napisałes "musisz 190".
    >>
    >> A dwóch zdań łącznie już nie umiesz przeczytać?
    >
    > treść jakby osobna :-P

    Zupełnie nie.

    >>> Było napisać, ze to tak dawno było.
    >>
    >> A kiedy miało być, jak od 5 lat tylko elektrykami jeżdżę?
    >> A jeszcze był okres suvów pomiędzy.
    >
    > 5 lat temu, to troche S-ek było :-)

    Plus 5 lat suvami.

    >> Daj znać jak zaczniesz odróżniać średnią od chwilowej.
    >> Do tego czasu nie ma o czym z Tobą gadać.
    >> Twoje 140 oznacza realne 190.
    >
    > średnia wyszła jednak 147.

    No właśnie.
    Dlatego mówię że musiało być pod 190, przynajmniej licznikowe.

    > ale w te 9.5 to zdaje się sam nie całkiem dowierzałeś.

    Źle Ci się zdaje, jak zwykle.


  • 114. Data: 2024-11-25 15:25:58
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.11.2024 o 11:33, J.F pisze:
    [...]
    >> Nie rozumiesz. Masz mieć najniższe rpm jakie jest możliwe na wysokim
    >> biegu. W automacie to raczej niemożliwe ale w ręcznej skrzyni jak
    >
    > A pisałeś coś o odcięciu :-)

    Gdzie?
    >
    > IMHO - szkoda silnika, sprzęgła, dwumasy :-)

    Bajki opowiadasz.
    >
    >> najbardziej...no i nie wciskać, jak nagle chcesz przyspieszyć, tylko
    >> redukcja na niższy/krótko i jak osiągniesz dopuszczalną to cyk 6 i się
    >> toczysz.
    >
    > No to przeciez ja tak robie. 1, 2, 3, 4 ... 6 i juz spokojnie :-)

    Ale 6 wciskasz przy 120 a spróbuj przy 80 :) i się tocz z 1,5k rpm.
    >
    >> Ciągle do Ciebie nie dociera że obroty silnika i prędkość są w ścisłej
    >> korelacji. Im mniej silnik ma obrotów, tym mniej paliwa bierze, piszę
    >> tutaj o podtrzymaniu prędkości a nie o przyspieszaniu.
    >
    > Trudno jest mi to rzetelnie zmierzyc.
    > Bo powiem tak - jesli to bedzie np 0.2l/100km więcej, to wolę miec
    > 2000rpm niz 1500 ...

    Pisałem wcześniej, że w dieslu nie bardzo jak jest oszczędzać. Niby ma
    nisko moment i można jeździć 1,5 rpm ale akurat ten model silnika nie ma
    większych "przepałów" takich jak benzyna i tutaj spalanie jest
    praktycznie takie samo aż do 3.5k rpm, potem wzrasta (sprawdzone na
    kilku silnikach). Co innego jak ma już wyrąbane wtryski i leje. W
    benzynie jest inaczej. Nie spalona, za duża dawka paliwa idzie w rurę
    bezpowrotnie.
    [...]


    > Jakbym miał ambicje jechać najosczędniej, to pewnie bym tak robił.
    > Ale nie mam :-)

    No to po co się produkujesz? :)


    --
    Pixel(R)??


  • 115. Data: 2024-11-25 15:31:10
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.11.2024 o 11:20, J.F pisze:
    [...]

    >> Masz:
    >> https://drive-smart.com/the-app/drivesmart-tricks/
    >>
    >> Fajna apka. Jak pojeździsz z nią, to się przekonasz gdzie popełniasz
    >> błędy :) Zrobić 100% to naprawdę trudno...ale jest to zgodne z małym
    >> spalaniem i jazdą bez przekroczeń.
    >
    > Może spróbuję.
    >
    > Po miescie, to ja wiem co robię "źle" :-)

    To się okaże z apki, czy hamujesz (bez sensu) za mocno, czy w zakręty
    wchodzisz ostro...Najczęstszym błędem jest taki, że z 300m widać
    czerwone a i tak wyprzedzają a później hamują...a ja sobie silniczkiem
    hamuję i dojeżdżam i CYK, zielone. Zero zużycia paliwa :)
    >
    > A w trasie ... i tu właśnie wychodzi, że spalanie chwilowe w/g kompa
    > jest u mnie nieprzydatne :-)

    To se podłącz OBD2 i apkę Torqe. Zapewne lepsza niż to co masz w tym
    Opluju bo ma możliwości ustawień większe. Porównywałem ze wskaźnikami w
    Renault i bardziej płynnie pokazuje.



    --
    Pixel(R)??


  • 116. Data: 2024-11-25 18:10:41
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Nov 2024 15:31:10 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 25.11.2024 o 11:20, J.F pisze:
    > [...]
    >>> Masz:
    >>> https://drive-smart.com/the-app/drivesmart-tricks/
    >>>
    >>> Fajna apka. Jak pojeździsz z nią, to się przekonasz gdzie popełniasz
    >>> błędy :) Zrobić 100% to naprawdę trudno...ale jest to zgodne z małym
    >>> spalaniem i jazdą bez przekroczeń.
    >>
    >> Może spróbuję.
    >>
    >> Po miescie, to ja wiem co robię "źle" :-)
    >
    > To się okaże z apki, czy hamujesz (bez sensu) za mocno, czy w zakręty
    > wchodzisz ostro...

    A co jej zakręty przeszkadzają :-)

    > Najczęstszym błędem jest taki, że z 300m widać
    > czerwone a i tak wyprzedzają a później hamują...

    A może będzie zielone :-)

    > a ja sobie silniczkiem
    > hamuję i dojeżdżam i CYK, zielone. Zero zużycia paliwa :)

    Z powodu ITS u mnie nie wiadomo, kiedy będzie zielone.

    A w miedzyczasie zostałes wyprzedzony i teraz stoisz na swiatłach :-)

    >> A w trasie ... i tu właśnie wychodzi, że spalanie chwilowe w/g kompa
    >> jest u mnie nieprzydatne :-)
    > To se podłącz OBD2 i apkę Torqe. Zapewne lepsza niż to co masz w tym
    > Opluju bo ma możliwości ustawień większe. Porównywałem ze wskaźnikami w
    > Renault i bardziej płynnie pokazuje.

    może trochę lepiej uśrednia.

    J.


  • 117. Data: 2024-11-25 18:18:20
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Nov 2024 15:25:58 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 25.11.2024 o 11:33, J.F pisze:> [...]
    >>> Nie rozumiesz. Masz mieć najniższe rpm jakie jest możliwe na wysokim
    >>> biegu. W automacie to raczej niemożliwe ale w ręcznej skrzyni jak
    >>
    >> A pisałeś coś o odcięciu :-)
    >
    > Gdzie?
    >>
    >> IMHO - szkoda silnika, sprzęgła, dwumasy :-)
    >
    > Bajki opowiadasz.
    >>
    >>> najbardziej...no i nie wciskać, jak nagle chcesz przyspieszyć, tylko
    >>> redukcja na niższy/krótko i jak osiągniesz dopuszczalną to cyk 6 i się
    >>> toczysz.
    >>
    >> No to przeciez ja tak robie. 1, 2, 3, 4 ... 6 i juz spokojnie :-)
    >
    > Ale 6 wciskasz przy 120 a spróbuj przy 80 :) i się tocz z 1,5k rpm.

    Ale ja chcę 120+
    Mam się rozpędzac przy 1500 rpm ?


    >>> Ciągle do Ciebie nie dociera że obroty silnika i prędkość są w ścisłej
    >>> korelacji. Im mniej silnik ma obrotów, tym mniej paliwa bierze, piszę
    >>> tutaj o podtrzymaniu prędkości a nie o przyspieszaniu.
    >>
    >> Trudno jest mi to rzetelnie zmierzyc.
    >> Bo powiem tak - jesli to bedzie np 0.2l/100km więcej, to wolę miec
    >> 2000rpm niz 1500 ...
    >
    > Pisałem wcześniej, że w dieslu nie bardzo jak jest oszczędzać. Niby ma
    > nisko moment i można jeździć 1,5 rpm ale akurat ten model silnika nie ma
    > większych "przepałów" takich jak benzyna i tutaj spalanie jest
    > praktycznie takie samo aĹź do 3.5k rpm, potem wzrasta (sprawdzone na
    > kilku silnikach).

    No to ja nie będę tak szybko zmieniał biegów, bo nie ma sensu :-P

    > Co innego jak ma już wyrąbane wtryski i leje. W
    > benzynie jest inaczej. Nie spalona, za duża dawka paliwa idzie w rurę
    > bezpowrotnie.

    Ale w benzynie prawie nie ma niespalonej.
    Komputer dba o to, zeby podawać proporcjonalnie do ilości powietrza.

    Owszem - jak nagle wcisniesz gaz, to i komputer może mieć problem z
    prawidłowym dawkowaniem.

    W dieslu zresztą podobnie, bo powietrza jest ile jest, wciskasz gaz,
    a tu turbina jeszcze nie rozpędzona, i czarny dym leci z tyłu.

    No nie, w dobrym samochodzie nie leci :-)

    >> Jakbym miał ambicje jechać najosczędniej, to pewnie bym tak robił.
    >> Ale nie mam :-)
    > No to po co się produkujesz? :)

    Żeby mi nie wmawiali, ze jak się szybko jedzie, to spalanie
    drastycznie rośnie :-P

    Powinno tak być, ale ile trzeba jechać i jak długo tak się da ? :-)
    No owszem, 6.9 a 4.1 l/100, to mozna by rzec drastyczny wzrost,
    ale do ilu musiałbym zwolnić :-)

    J.


  • 118. Data: 2024-11-25 18:20:57
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Nov 2024 14:42:54 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 25-11-2024 o 14:27, J.F pisze:

    >>> Daj znać jak zaczniesz odróżniać średnią od chwilowej.
    >>> Do tego czasu nie ma o czym z Tobą gadać.
    >>> Twoje 140 oznacza realne 190.
    >>
    >> średnia wyszła jednak 147.
    >
    > No właśnie.
    > Dlatego mówię że musiało być pod 190, przynajmniej licznikowe.

    Jeśli było, to naprawde króciutkimi chwilami, w końcu te 6.3
    z czegoś się wzięło :-)

    J.


  • 119. Data: 2024-11-25 18:39:12
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.11.2024 o 18:18, J.F pisze:
    [...]
    >>> No to przeciez ja tak robie. 1, 2, 3, 4 ... 6 i juz spokojnie :-)
    >>
    >> Ale 6 wciskasz przy 120 a spróbuj przy 80 :) i się tocz z 1,5k rpm.
    >
    > Ale ja chcę 120+
    > Mam się rozpędzac przy 1500 rpm ?

    A dlaczego nie?
    [...]
    >> Pisałem wcześniej, że w dieslu nie bardzo jak jest oszczędzać. Niby ma
    >> nisko moment i można jeździć 1,5 rpm ale akurat ten model silnika nie ma
    >> większych "przepałów" takich jak benzyna i tutaj spalanie jest
    >> praktycznie takie samo aż do 3.5k rpm, potem wzrasta (sprawdzone na
    >> kilku silnikach).
    >
    > No to ja nie będę tak szybko zmieniał biegów, bo nie ma sensu :-P
    W mieście?
    Dla mnie ma.
    Jedynka/ruszam
    Dwójka/zaraz po ruszeniu w sensie, że już się toczę.
    Trójka/1500rpm
    Czwórka/1500rpm
    Piątka...60km/h
    W mieście? Jak najbardziej przy dopuszczalnej 50km/h

    Głównie chodzi o to, że masz w jak najkrótszym czasie, przy małych
    obrotach wcisnąć najwyższy bieg...i się toczyć.

    Jak myślisz, pochuj jest obrotomierz? Do maksymalnej czy do kontroli co
    odpierdalasz?
    >
    >> Co innego jak ma już wyrąbane wtryski i leje. W
    >> benzynie jest inaczej. Nie spalona, za duża dawka paliwa idzie w rurę
    >> bezpowrotnie.
    >
    > Ale w benzynie prawie nie ma niespalonej.
    > Komputer dba o to, zeby podawać proporcjonalnie do ilości powietrza.

    Chuja prawda. W benzynie są właśnie przepały.
    >
    > Owszem - jak nagle wcisniesz gaz, to i komputer może mieć problem z
    > prawidłowym dawkowaniem.
    >
    > W dieslu zresztą podobnie, bo powietrza jest ile jest, wciskasz gaz,
    > a tu turbina jeszcze nie rozpędzona, i czarny dym leci z tyłu.
    >
    > No nie, w dobrym samochodzie nie leci :-)

    Nie. W dieslu wygląda to inaczej :) Weź się doszkol.
    >
    >>> Jakbym miał ambicje jechać najosczędniej, to pewnie bym tak robił.
    >>> Ale nie mam :-)
    >> No to po co się produkujesz? :)
    >
    > Żeby mi nie wmawiali, ze jak się szybko jedzie, to spalanie
    > drastycznie rośnie :-P

    Powyżej 3,5k/rpm to prawda :)
    >
    > Powinno tak być, ale ile trzeba jechać i jak długo tak się da ? :-)
    > No owszem, 6.9 a 4.1 l/100, to mozna by rzec drastyczny wzrost,
    > ale do ilu musiałbym zwolnić :-)

    To może inaczej. Zainstaluj sobie OBD2 i Torque, potem ustaw ALARM na
    przepustnicę powyżej 50%...jak Ci zagwizda, to jesteś pizda :)


    --
    Pixel(R)??


  • 120. Data: 2024-11-25 18:55:25
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.11.2024 o 18:10, J.F pisze:
    [...]

    >>> Po miescie, to ja wiem co robię "źle" :-)
    >>
    >> To się okaże z apki, czy hamujesz (bez sensu) za mocno, czy w zakręty
    >> wchodzisz ostro...
    >
    > A co jej zakręty przeszkadzają :-)

    Nocusz...opony :)
    >
    >> Najczęstszym błędem jest taki, że z 300m widać
    >> czerwone a i tak wyprzedzają a później hamują...
    >
    > A może będzie zielone :-)

    Ja już mam swoje algorytmy i WIEM...widać, że się uczysz albo olewasz :)
    >
    >> a ja sobie silniczkiem
    >> hamuję i dojeżdżam i CYK, zielone. Zero zużycia paliwa :)
    >
    > Z powodu ITS u mnie nie wiadomo, kiedy będzie zielone.

    Wiadomo. Nie odkryłeś jeszcze "korelacji".
    >
    > A w miedzyczasie zostałes wyprzedzony i teraz stoisz na swiatłach :-)

    Wyprzedzenie nie skutkuje staniem :) To właśnie zasada " własnych
    algorytmów" i znajomości ruchu/świateł. Ok, są pojebane, są dusiki dla
    pieszych...ale jest jedno ALE...jak nie wciśniesz do końca, to masz 3
    minuty na stanie...Po przeliczeniu wychodzi, że oszczędziłeś na
    wciskaniu na każdym staniu :)
    >
    >>> A w trasie ... i tu właśnie wychodzi, że spalanie chwilowe w/g kompa
    >>> jest u mnie nieprzydatne :-)
    >> To se podłącz OBD2 i apkę Torqe. Zapewne lepsza niż to co masz w tym
    >> Opluju bo ma możliwości ustawień większe. Porównywałem ze wskaźnikami w
    >> Renault i bardziej płynnie pokazuje.
    >
    > może trochę lepiej uśrednia.

    Odpowiem Ci tak. Właśnie sobie testuję najniższe spalanie. Nalałem po
    korek, RESET po resecie (ŚREDNIA).
    Reset/Trasa...spalanie 5,4l/130km
    Miasto...zrobiło się 5,8/ na odcinku 50km
    Trasa...zrobiło się 5,6/230km
    Nadal testuję, bo mam jeszcze paliwo.
    Sądzę, że dojdzie do 5,7L/100km.

    Jak jeździłem bez oszczędności miałem 7,5L/100km co przy przebiegu 1kkm
    daje 75 litrów a w oszczędności daje 57 litrów. Teraz rozumiesz? Tutaj
    nawet nie chodzi o kasę ale o odwiedzanie dystrybutora/czas. Jeśli na
    pełnym zbiorniku mogę zajechać 300km dalej to przy 3 tankowaniach mam
    jeden zbiornik za free :)

    --
    Pixel(R)??

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 . 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: