  • 11. Data: 2011-08-02 14:45:54
    Temat: Re: Szukam pierwszego motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-02 15:24, Piotr Rezmer pisze:

    > Tzw. dogbones- "zawiasy" przy centralnym amortyzatorze. Wstawiasz
    > dłuższe i amor bardziej się zapada. Pozwala to obniżyć kanapę o kilka cm.

    Sam sie, k..., zapadasz. Zmiana dogbones powoduje zmiane geometrii
    zawieszenia i, w efekcie, opuszczenie/podwyzszenie tylu motocykla. Nic
    sie wtedy nie zapada. Do tego dochodzi obnizenie przodu (wpuszczenie lag
    badz wymiana sprezyn) oraz przerobka siedzenia. Wybieranie gabki z
    kanapy powoduje jednak iz pod dupa robi sie bardziej twardo.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 12. Data: 2011-08-02 15:55:46
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Kuczu pisze:

    > Sam sie, k..., zapadasz. Zmiana dogbones powoduje zmiane geometrii
    > zawieszenia i, w efekcie, opuszczenie/podwyzszenie tylu motocykla.

    Ok, może użyłem zbyt dwuznacznego słowa. Chciałem powiedzieć, że oś
    dolnego mocowania amortyzatora jest niżej. Zgadza się, czy błądzę?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2011-08-02 16:16:02
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-02 17:55, Piotr Rezmer pisze:

    > Ok, może użyłem zbyt dwuznacznego słowa. Chciałem powiedzieć, że oś
    > dolnego mocowania amortyzatora jest niżej. Zgadza się, czy błądzę?

    Bladzisz. Czy jest nizej czy wyzej zalezy od konstrukcji zawiasu. W
    roznych bedzie roznie, tak samo jak obnizenie otrzymuje sie raz przez
    wydluzenie a raz przez skrocenie dogbones.

  • 14. Data: 2011-08-03 07:31:50
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-02 16:45, Kuczu pisze:

    > Sam sie, k..., zapadasz. Zmiana dogbones powoduje zmiane geometrii

    Pod warunkiem ze owe psie kosci wystepuja, w at jest taka smiszna
    ksztaltka, a w hornecie z okolic 2000r nima wogole i trzeba kombinowac z
    amortyzatorem (prosta wymiana jest droga, bo trudno kupic krotsza
    uzywke, a nowka 500-600eur).

    > Wybieranie gabki z kanapy powoduje jednak iz pod dupa robi sie bardziej twardo.

    Ale jesli jest to dobrze zrobione (znaczy do dupy) to ciezar ciala
    rozklada sie na duzej powierzchni i niema problema :)

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 15. Data: 2011-08-03 13:44:25
    Od: Kuczu <q...@g...com>

> [...]
    > ksztaltka, a w hornecie z okolic 2000r nima wogole i trzeba kombinowac z
    > amortyzatorem (prosta wymiana jest droga, bo trudno kupic krotsza

    Systemow jest wiele. Byla mowa o dogbones.

    > Ale jesli jest to dobrze zrobione (znaczy do dupy) to ciezar ciala
    > rozklada sie na duzej powierzchni i niema problema :)

    Jesli sie komus dupa rozlewa to powinien sie wziac za siebie. Na
    poczatek zmienic diete.

  • 16. Data: 2011-08-03 15:40:05
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-03 15:44, Kuczu pisze:

    > Jesli sie komus dupa rozlewa to powinien sie wziac za siebie. Na
    > poczatek zmienic diete.

    Nie idzie o ksztal dupy, tylko o ksztalt siedzenia.
    Wiekszosc moturow ma zwykla prosta kanape (pomijam czopki), a to nie
    jest ksztalt do dupy tylko do latwego i taniego wykonania :)

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania