  • 31. Data: 2011-11-25 21:57:50
    Temat: Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    <news> napisał(a):

> [...]
    > dla człowieka substancji) zawarta w świetlówkach jest nieszkodliwa, szkło
    > się tłucze i wdychamy rtęć i to jeszcze gdzie, we własnym domu, w pokoju
    > dzieci
    >
    > na marginesie dodam że kiedyś mieszkałem kilka miesięcy w mieszkaniu
    > oświetlanym świetlówkami (nie żaden badziew, ale z górnej półki) po pewnym
    > czasie zacząłem mieć problemy z oczami, ciągle latałem po okulistach z
    > pieczącymi i czerwonymi od żyłek oczami (stan zapalny), dolegliwości jak
    > ręką odiął zniknęły gdy przeprowadziłem się do mieszkania obok bez

    Słabemu w dupie to chleb zaszkodzi.

  • 32. Data: 2011-11-25 22:00:18
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Pewnie jeszcze uczono, że ten kwiat (zmieszany z innymi ingrediencjami)

    A choćby z żelazem, tak się robi(ło) przeciez otwory nitowane na gorąco,
    miast wybijać takowy, przykładało się pręt z siarki i wciskało, otwór
    zostawał przepalony i można było nitować.

    > można nabić w armatę i wystrzelić. Da się dzisiaj gdzieś to kupić?

    Pewnie tak, ale i można zrobić samemu. Ino wiedzieć jak.

    > Czy już CBŚ pozamykało wszystkie kwiaciarnie.

    A dlaczego kwiaciarnie?

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 33. Data: 2011-11-25 22:02:38
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Ja bym jednak powiedział, że jest całkiem sporo bardziej szkodliwych od
    > rtęci substancji.

    Najbardziej botulina typ A... nie ma toksyczniejszej substancji.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 34. Data: 2011-11-25 22:37:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Araneus Diadematus napisał:

    > Pewnie tak, ale i można zrobić samemu. Ino wiedzieć jak.

    Można utłuc w moździerzu, albo nawet młotkiem na desce. Dla obu
    zastosowań się nada. Byle tylko skądeś mieć oną siarkę.

    > A dlaczego kwiaciarnie?

    A gdzie się kwiat kupuje?

    Jarek

    --
    "Posterunkowy Miziak, przesłuchajcie te taśmy."

  • 35. Data: 2011-11-25 23:11:06
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Można utłuc w moździerzu, albo nawet młotkiem na desce. Dla obu

    Ale to nie będzie kwiat siarczany. Kwiat siarczany = flores sulfuris =
    sulfur sublimatum = siarka (re)sublimowana...

    > zastosowań się nada. Byle tylko skądeś mieć oną siarkę.

    A choćby tu:
    http://swid-chem.com.pl/oferta.html

    > A gdzie się kwiat kupuje?

    Kwiat polskiej młodzieży też?

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 36. Data: 2011-11-25 23:22:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, November 25, 2011, 11:37:52 PM, you wrote:

    > Można utłuc w moździerzu, albo nawet młotkiem na desce. Dla obu
    > zastosowań się nada. Byle tylko skądeś mieć oną siarkę.

    Kiedys można było bez problemów w aptece kupić...

    > A gdzie się kwiat kupuje?

    Siarczany? j.w.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2011-11-25 23:27:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ale to nie będzie kwiat siarczany. Kwiat siarczany = flores sulfuris =
    > sulfur sublimatum = siarka (re)sublimowana...

    Wiem co to ten kwiat siarczany. Ale do zasypania rtęci i do prochu
    armatniego siarka wcale nie musi być w tej postaci.

    > A choćby tu:
    > http://swid-chem.com.pl/oferta.html

    Tak tylko pytałem. Różne dziwne ograniczenia teraz są.

    > Kwiat polskiej młodzieży też?

    Zależy jak bardzo wysublimowana, ta młodzież.

    Jarek

    --
    Po ten kwiat, po ten kwiat czerwony,
    Skoro przyszedł na to czas.

  • 38. Data: 2011-11-25 23:51:56
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Wiem co to ten kwiat siarczany. Ale do zasypania rtęci i do prochu
    > armatniego siarka wcale nie musi być w tej postaci.

    OK. Ale ZTCP, najlepiej się nadaje.

    > Tak tylko pytałem. Różne dziwne ograniczenia teraz są.

    wcale się temu nie dziwię, saletre dokupisz w sklepie nawet spożywczym (jak
    ja w Tesco), węgiel drzewny w papierniczym (pamiętasz "Piórkiem i węglem"
    prof. Zina?), zmieszasz 75% NaNO3, czy KNO3, 15 % C, 10 % ... tak zeznają
    podręczniki szkolne... więc żadna tajemnica.

    > Zależy jak bardzo wysublimowana, ta młodzież.

    Ano, właśnie, a z tym, jak wiemy, bardzo różnie bywa. Na plus i na minus...
    Czasem o 2 w nocy można usłyszeć z podwórka gromkie "O kuuurwaa!" i poznać
    głupiego po śmiechu jego...
    To ciemna strona "mocy", a co z jasną, nie zauważam, bo to oczywistość, czy
    bo tego mało?

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 39. Data: 2011-11-26 00:03:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > OK. Ale ZTCP, najlepiej się nadaje.

    Zaś węgiel najprawdopodobniej w postaci sadzy, a nie mielonego bukowego
    bieszczadzkiego (albo lipowego zinowskiego).

> [...]
    > i węglem" prof. Zina?), zmieszasz 75% NaNO3, czy KNO3, 15 % C, 10 % ...
    > tak zeznają podręczniki szkolne... więc żadna tajemnica.

    I jeszcze, że jak się ma szablę w garści, to walić ostrzem, nie płazem.
    Wszystko przez te podręczniki. Podręczników też powinni zabronić.

    > Ano, właśnie, a z tym, jak wiemy, bardzo różnie bywa. Na plus i na minus...
    > Czasem o 2 w nocy można usłyszeć z podwórka gromkie "O kuuurwaa!"

    Za młodu, to ja też miałem wzrok lepszy i w ciemnościach wszystko
    wcześniej dostrzec potrrafiłem.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2011-11-26 00:51:35
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Zaś węgiel najprawdopodobniej w postaci sadzy, a nie mielonego bukowego
    > bieszczadzkiego (albo lipowego zinowskiego).

    Wiadomo, że im drobniejszy... Ale przepis (ten mój) opiewał na drzewny, choć
    nie zastrzegał innych.

    > I jeszcze, że jak się ma szablę w garści, to walić ostrzem, nie płazem.
    > Wszystko przez te podręczniki. Podręczników też powinni zabronić.

    Ty się zając nie śmiej, są tacy, co natychmiast by to zrobili, gdyby mogli,
    przykładowy adres - 87-100 Toruń, Żwirki i Wigury 80, heh... ale nie tylko
    oni.

    > Za młodu, to ja też miałem wzrok lepszy i w ciemnościach wszystko
    > wcześniej dostrzec potrrafiłem.

    Ale ja opisałem przerywnikowe kurwienie, a nie od przykurwienia w przerywnik
    w postaci np. pnia drzewa, czy innego kamienia, itd... (gra słów celowa,
    taka trochę poetycka)
    Przestałem dzwonić po SM... za długo im zajmował dojazd (1), nawet jak
    przejeżdżali sąsiednią ulicą... choć nie powiem, pojawiają się w postaci
    patrolu... Ale za rzadko...
    Baterię w telefonie wolę użyć np. do rozmów z rodziną, znajomymi, etc...

    (1) czytaj: zwykle nie przyjeżdżali... Już Policja chętniejsza... Ale
    spychają do SM...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)