  • 31. Data: 2014-01-17 15:21:54
    Temat: Re: Szkodliwość promieniowania inteligentnych liczników?
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Bateria w liczniku energii el.? Rozumiem potrzymanie gdy "prądu" nie ma
    > ale jeśli bateria jest głównym cźródłem zasil. elektroniki w tym
    > liczniki, to chyba ktoś sobie jaja robi...

    bateria nie jest źródłem zasilania licznika energii

    to co napisałem dotyczy tylko stanu w którym licznik nie jest zasilany z
    faz a pewne funkcje muszą byc w nim podtrzymywane

    więc jak ktoś tu pisał że z baterii jest zasilany zdalny to jakieś mrzonki

  • 32. Data: 2014-01-17 18:18:22
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 16 Jan 2014 18:33:32 +0100, Marek napisał(a):

    > Bateria w liczniku energii el.? Rozumiem potrzymanie gdy "prądu" nie
    > ma ale jeśli bateria jest głównym cźródłem zasil. elektroniki w tym
    > liczniki, to chyba ktoś sobie jaja robi...

    Co więcej, niektóre liczniki posiadają dwie baterie. Większa to typowy
    paluszek rozmiaru AA - pozwala odczytać wskazania liczydeł na
    wyświetlaczu gdy nie ma zasilania. Możliwe też, że byłaby w stanie
    zasilać moduł PLC. Mniejsza bateria to typowa pastylkowa bateria litowa
    - zasila RTC i pamięć RAM. Obydwa ogniwa są dostępne pod zaplombowaną
    przez Zakład Energetyczny klapką bądź pokrywą zacisków.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 33. Data: 2014-01-17 23:22:37
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    No tak to jest test ale jak ktoś ma pytania jak to działa to mogę
    odpowiedzieć bo w tym robię:
    Działa taki licznik wodyna baterię przez parę ładnych lat.

    Pozdrawiam
    jp

    Michał Lankosz wrote:

    > Przypadkiem wpadłem na filmik:
    > http://www.youtube.com/watch?v=qKSDyb4dc_c
    > Gość twierdzi, że liczniki "smart" wysyłają co 8 sekund szkodliwe
    > promieniowanie. Nie wiem jak działają np. liczniki wody, skąd biorą
    > energię do zasilania i czy rzeczywiście tak często sieją? Naziemna
    TV

  • 34. Data: 2014-01-17 23:28:34
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Sorry miało iść na pl.test

    Ale co do meritum sprawy to urządzenia takie nadają co około 60..90
    sekund co powoduje, że bateria wystarcza na całkiem długo, np
    teoretyczna wytrzymałość baterii AA (2,4Ah) wynosi ponad 20 lat.
    Oczywiście bateria tego raczej nie wytrzyma bo trwałość baterii
    litowych to około 10 lat.
    A co do szkodliwości promieniowania to, w związku z tym co powyżej
    napisałem, raczej nie ma sensu się zastanawiać.

    Pozdrawiam
    jp

  • 35. Data: 2014-01-18 20:11:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michał Lankosz" <m...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > promieniowanie. Nie wiem jak działają np. liczniki wody, skąd biorą
    > energię do zasilania i czy rzeczywiście tak często sieją? Naziemna TV też

    Problem z ludźmi alarmującymi społeczność w taki sposób jest
    taki, że nie bardzo wiedzą o czym mówią i robią bardzo dużo
    uproszczeń, niepoprawnych założeń czy też powiązań które
    faktycznie nie istnieją... czasami wręcz mówią czystą nieprawdę.

    Z faktu że licznik taki wysyła 10000 impulsów dziennie NIE WYNIKA
    że wysyłają je dokładnie co 8 sekund. Człowiek ten robi uproszczenie
    myślowe: 10 tysięcy razy dziennie => średnio wychodzi z matematyki
    jeden impuls co 8 sekund => acha, czyli miernik wysyła co 8 sekund.
    Czy jeśli świnia rodzi rocznie 6 warchlaków wynika że ma jednego
    warchlaka co 2 miesiące? A no nie wynika nic takiego... :-))))

    Liczniki te operują w paśmie 900MHz i są częścią "mesh network".
    Co to znaczy? Ano to, że pojedynczy miernik u pana Kazia ma
    za zadanie wysyłać i odbierać informacje na krótkim zakresie
    odległości jaka dzieli go od następnego miernika... Nie ma topologii
    gwiazdy, gdzie każdy miernik musi walić pełną mocą bezpośrednio
    do stacji bazowej tylko małą mocą przekazuje dane do sąsiedniego
    miernika - np. w osiedlu domów jednorodzinnych, gdzie domy
    stoją w rzędzie przy ulicy jeden obok drugiego, odległości są
    rzędu kilkudziesięciu-kilkuset metrów, a nie jak w przypadku np.
    telefonów komórkowych kilku to kilkunastu kilometrów do wieży.
    Co to znaczy? Ano to, że miernik może nadawać bardzo małą mocą,
    daleko poniżej szkodliwych poziomów dla zdrowia...

    Mówienie ludziom że ich organizm jest co 8 sekund "budzony"
    z jakiegoś snu czy budzony ze stanu przemiany materii takim
    impulsem gdzieś z piwnicy to jest po prostu bujda na resorach...

  • 36. Data: 2014-01-18 20:15:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message
    > Z baterii.
    > Podobno (ze słyszenia od prezesa spółdzielni mieszkaniowej) liczniki wody
    > mają atest na 5 lat, a bateria jest policzona na 10 lat.

    Gdyby był na tyle obeznany w temacie RF aby w ogóle połączyć te zjawiska :-)

    > Logika by mówiła, że powinno być podobnie jak z licznikami wody, ale skoro
    > energii jest zapas to może ktoś sobie nie żałował.

    Można sobie wyobrazić licznik zużycia wody czy prądu skonstruowany tak,
    aby korzystał z przepływu energii jaką sam mierzy, bez użycia baterii...
    W przypadku miernika prądu sprawa dosyć oczywista (transformatorek)
    a w przypadku miernika wody mikroturbinka z akumulatorem: woda
    płynie napędza turbinkę a ta ładuje akumulatorek...

    Ale ponieważ mierniki te pracują w sieci i nie muszą transmitować na
    duże odległości do centrali to sądzę że do tych małych mocy nadawania
    wystarczy energia z małej baterii litowej jaką można spotkać w latarkach.

  • 37. Data: 2014-01-18 20:17:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Cóż, jak się przejdziesz po populacji, to na pewno zbierzesz sporo
    > podpisów na delegalizację szalenie niebezpiecznego monotlenku diwodoru
    >
    > Zwłaszcza jak wspomnisz, że jest używany w elektrowniach atomowych,
    > stanowi podstawowy składnik pestycydów w płynie i w jego powodu rocznie
    > ginie mnóstwo ludzi.

    Dokładnie. A o kontrowersjach w sprawie inteligentnych liczników więcej tu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_meter#Opposition_
    and_concerns

  • 38. Data: 2014-01-19 01:18:49
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-17 10:57, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A było jakieś pytanie o mikrofon? Bo nie zauważyłem.

    Przy odpowiedzi zacytowałeś ten fragment mojej wypowiedzi.

    > Było natomiast pytanie o licznik energii i jego przypomnienie: "Stąd
    > moje pytanie o częstość i moc nadawania. Chciałbym się tego dowiedzieć."
    > A w mojej wypowiedzi "jak z licznika wody".

    Ja nie pytałem o licznik energii. Nie napisałeś, z czym jest podobnie
    jak z licznikami wody i kto czego nie żałował.

    Szanujmy się wzajemnie.

    --
    Michał

  • 39. Data: 2014-01-23 21:37:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michał Lankosz wrote:
    > Przypadkiem wpadłem na filmik:
    > http://www.youtube.com/watch?v=qKSDyb4dc_c
    > Gość twierdzi, że liczniki "smart" wysyłają co 8 sekund szkodliwe
    > promieniowanie.
    musi tam jest jakiś reaktor atomowy i sieje to neutronami po okolicy... :)

    czy ten facet ma pojęcie jaka jest moc tego jego zabójczego promieniowania?

    co najgorsze jeden nieuk powie a całe stado nieuków powtarza po nim...