  • 31. Data: 2014-02-25 17:08:47
    Temat: Re: Szkoda, że [oferta?] wyprzedana...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" lei9uj$2o5$...@n...news.atman.pl

    > Sprawdzałeś ?? bo z tego co piszą to móżna to korygować.

    Jak już pisałem -- mam ponad 47 lat a wady są wrodzone,
    ale może wniesiesz coś ciekawego w ten/mój temat. ;)
    Ze 20 okulistów (w tym i sławni) niewiele mogli
    pomóc -- być może Ty jesteś lepszy od nich! ;)

    > ps1. Mam wrodzony astygmatyzm niesymetryczny,

    Jak duży?

    > ledwo widzę na lewe oko, prawe też nie wygląda dobrze.

    Więc moje lewe nie widzi wcale (nie buduje obrazu, nie
    uczestniczy w budowaniu obrazu) a prawe widzi słabo bez
    korekcji, a po korekcji widzi tyle, że mogę czytać i pisać.
    Ja twierdzę, że mogę też widzieć odległość za pomocą tego
    jednego oka, o ile stosownie poruszę głową na boki, niejako
    symulując widzenie obuoczne. Oczywiście na przyrządach tego
    nie wykażę. :)

    Obecnie nie można korygować astygmatyzmu masowo.
    IMO maszynerie badające dokładnie oczy albo już są gotowe,
    albo za chwilę będą gotowe, ale jeszcze u okulistów
    (przynajmniej w Polsce) ich nie ma.

    Zaś soczewki astygmatyczne mogą być produkowane masowo od dawna,
    a ich cena może okazać się niska w zestawieniu ze szkłami progresywnymi.

    -=-

    Tu zabawna dygresja. Wielu ludzi twierdzi, że ma niedowidzenie
    któregoś oka. Pewnego dnia zapytano mnie, czy chciałbym mieć
    okulary progresywne. Odparłem, że nie, bo bym wywracał się. :)
    Padło wówczas pytanie, czy gdyby mi ktoś dawał takie okulary
    za darmo, wziąłbym je choćby na próbę. Odparłem, że nie, bo
    problem nie leży tylko w cenie.

    Wówczas mój rozmówca wyjaśnił mi, że w moim wypadku nie ma
    jednoznacznego rostrzygjnięcia, ale ogólnie -- po co komu
    progresywne szkło do niedowidzącego oka, gdy koszt takiej
    soczewki przekracza tysiąc plnów...

    -=-

    Astygmatyzm nie objawia się płynnym przechodzeniem z jakiejś
    (bazowej) długości ogniskowej w którejś osi oka do innej
    długości ogniskowej w innej (ortagonanej czy innej w ogóle) osi.

    To nie jest tak, jak kiedyś uważałem, że z ,,kołka powstaje elipsa''.
    Obecnie produkowane soczewki nie korygują astygmatyzmu, a jedynie
    udają, że korygują. Mamy jakąś ogniskową bazową i jakąś dodawaną,
    ale w jednym oku przejście wygląda tak, w innym -- zupełnie inaczej.

    Weźmy moje oko prawe, z w której optyk wpisuje oś 90 stopni.

    Czy to znaczy, że w poziomie oko ma wadę 2 dioptrii a w pionie 4 dioptrii?
    Jakoś tak. Ale co pomiędzy tymi osiami? Co na 45 stopniach? 3 dioptrie?
    Co na 5, 10, 15 i tak dalej aż do 90 stopni?

    W istocie oko jest popsute nieregularnie i tak powinno być korygowane.
    Ale zróżnicowanie obejmuje co najwyżej ową oś astygmatyzmu -- u mnie
    dla prawego oka to 90 stopni, zaś w lewym 100 stopni, ale ta os może
    być zupełnie dowolna. Im bliżej 90 stopni -- tym gorzej? W szczególności
    dla 0 stopni nie ma astygmatyzmu w ogóle?

    I tak, i zarazem nie.

    Dalekowzroczność czy bliskowzroczność to wady proste.
    Zbyt małe oko lub zbyt duże. Obraz pada za daleko albo za blisko.

    Korekcja jest łatwa -- soczewka skupiająca bądź rozpraszająca.

    Z prostym astygmatyzmem też byłoby łatwo, choć soczewka korygująca
    musi być stosowana umiejętnie, to znaczy nie można nią kręcić przed
    okiem, ale trzeba ją ustawić stosownie do wad oka.

    Jednak astygmatyzm nie musi być aż taki prosty. :)

    -=-

    Dalekowzroczności małe dziecko nie widzi co najmniej do +6 dioptrii
    za sprawą akomodacji. (nie wiem, co z bliskowzrocznością) Natomiast
    astygmatyzmu nie można korygować ,,siłami natury''. Dorosły człowiek
    stopniowo traci ,,moc'' akomodacji, dlatego czysta dalekowzroczność
    dokucza tylko dorosłym, zaś jeszcze starsi mają już tak duże problemy
    z akomodacją, że nawet bez wrodzonej dalekowzroczności nie widzą ostro
    tego, co jest blisko.

    -=-

    Nie ma możliwości korygowania astygmatyzmu za pomocą tego, co daje
    Bóg w samym oku. Ale też nie można skorygować astygmatyzmu okularami,
    inaczej niż tylko pobieżnie. Należałoby do każdego oka dobrać soczewki
    indywidualnie, nie zaś ,,tłuc je młotkiem od sztampy''.

    Wiemy, że tyle jest w tej osi, tyle w innej, ale nie wiemy, jak kształtuje
    się sprawa pomiędzy. Nie wiemy, choć możemy wiedzieć, ale nie wiemy, bo ta
    wiedza niewiele nam da, gdyż wykonanie soczewki tak starannie dobranej do
    danego oka nie jest łatwe.

    Co to +2 dioptrie -- łatwo zobaczyć choćby na stacji benzynowej,
    gdzie są zwykle okulary ,,do czytania''. Ale te 2 dioptrie łatwo
    korygować nawet mnie, czyli komuś, kto za 3 lata przekroczy
    półwiecze swego istnienia. Natomiast nijak ,,siłą woli'' nie
    można skorygować astygmatyzmu, który jest liczony tymi samymi
    dioptriami.

    U Ciebie może być wada +2/+2 (+2 sfery tak zwanej i +2 cylindra)
    i mnie, ale to nie znaczy, że Twoje oko jest takie, jak moje
    nawet wtedy, gdy w obu wypadkach mamy tę samą oś i do obu tych
    oczu okulary korekcyjne są identyczne!

    Akurat ja mam inne sfery -- większe, ale nie ma to tutaj znaczenia.
    W lewym chyba +5,25 a w prawym chyba +3. Lewe zaczynało ponoć od +11.

    Akurat akomodacja pracuje u mnie całkiem nieźle, o ile oczy nie są zmęczone.
    Gdy są -- w ogóle nie pracuje. Patrzę na monitor i widzę wszystko starannie,
    dokładnie ostro. Odchodzę, wracam po kwadransie -- widzę tę samą stronę WWW,
    ale nie mogę z niej niczego przeczytać. :) Oko mi mówi coś w rodzaju: ,,po
    cholerę :) mam starać się, skoro już wiesz, co tam jest?!''

    Lekkie trącenie osi (przekręcenie okularów na nosie) i akomodacja
    ,,wysiada'' zupełnie a bez niej nie ma mowy o ostrym widzeniu
    z bliska. Oko domaga się lepszego skorygowania astygmatyzmu!

    Takoż odblaskami, porysowaniem czy zabrudzeniem soczewki.

    Co więcej -- ta akomodacja tak pracuje, że na ułamek sekundy chwytam
    ostro, po czy, widzę znacznie słabiej, ale w jakim celu mam widzieć
    ostro, skoro nie jest mi to potrzebne?! Oczywiście dzieje się ta tylko
    wtedy, gdy patrzę na coś, co nie zmienia się. W czasie czytania akomodacja
    pracuje ciągle, bo stale czytam inne litery. Ciągle aż do zmęczenia oka oczywiście.
    :)

    Zmęczenie wymaga ode mnie coraz większego wysiłku, z czasem odpoczywania,
    aż w pewnym momencie dochodzi do ,,przeciągnięcia'' i oko nie chce widzieć!
    Prawe oko -- bo lewe w ogóle nie chce. :)

    Wówczas w grę wchodzi lupa. :) I dobre [głupie -- przepraszam
    za swe myśli] rady -- progresy kłaniają się!!! Nic tu po progresach
    co najmniej z dwóch powodów -- lewe i tak nie widzi, a prawe odpocznie
    i ,,zaskoczy'' bez progresów. Ogólnie widzę ostro także z bardzo małej
    odległości, ale mniej więcej im bliżej, tym krócej trwa czas ostrego widzenia.

    Mogę niemal dotknąć ekranu a nadal będę widział dostatecznie ostro -- ale niezbyt
    długo. :)

    IMO dla mego wieku to doskonały efekt!

    -=-

    Natomiast ZTCW niedowidzenie któregoś oka może mieć różne podłoża i nie
    jest zbadane do końca. Co gorsza -- są ludzie z niedowidzeniem obu oczu,
    i u nich na pewno nie chodzi o odrzucanie gorszego oka.

    Obuoczne widzenie nie jest konieczne do życia, ale brak stereoskopii
    widzenia prowadzi do różnych zaburzeń rozwoju dziecka, które postrzegane
    jest jako ,,głupkowate'', :) gdyż nie nadążające za innymi dziećmi
    w grach zespołowych chociażby, gdzie mądre dzieci szybko dochodzą
    do tego, że piłkę należy złapać w ręce, a ,,głupkowate' nie pojmują tego. ;)

    W istocie głupkowaci są dorośli, :) którzy nie tłumaczą dzieciom natury problemu.

    W prowadzeniu samochodów nie przeszkadza ani brak oka,
    ani astygmatyzm, o ile nie jest on zbyt duży. IMO mnie
    niewiele brakuje do granicy dopuszczalności.

    Dalekowzroczność czy krótkowzroczność jest drobnym problemem w prowadzeniu pojazdów.

    Piszę o amatorksim prowadzeniu, nie zawodowym.

    Do czytania i pisania widzenie obuoczne chyba w ogóle nie przydaje się. :)

    -=-

    Moje lewe oko, choć niedowidzące w świetle, lepiej widzi w ciemnościach niż prawe,
    choć i prawe dobrze (raczej lepiej niż oczy innych ludzi) widzi w ciemnościach.
    (nie mówię o zupełnej ciemności, ale o tym stanie, gdy ujawniają się pręciki)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2014-02-25 17:28:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" lei24h$pa6$...@n...news.atman.pl...

    > Moment .... netbooki mają często zamisast HDD dyki SSD

    A ja piszę inaczej?

    > więc problem znika,

    Jaki problem? Wirującego seksu? Za to jest problem wirującej złotówki. ;)
    SSD są drogie a Win (nawet starter) zajmuje sporo miejsca!! Mam u siebie
    W7s na 3 partycjach (teraz do mnie dociera, że chyba jednak dorzucić
    profilaktycznie 4) a każda zajmuje około 25 GB. WXP (na notebooku)
    miałem na 3 -- okazało się, że jednak 4, zapasowa, ;) jest też potrzebna. :)

    Mogę wyjaśnić, po co mi aż 4 partycje systemowe i dlaczego dopiero ta 4 jest
    partycją zapasową, choć każda z nich powstała w wyniku klonowania i w pewnym
    sensie wszystkie one zawierają to samo.

    Jeśli na sam system poświęcę około 100 GB...
    Jaki muszę mieć SSD? Ile on będzie kosztował?
    Tyle, co nowy tablet?

    Do niedawna był tam Seagate 500 GB. Teraz ten HDD jest w notebooku,
    bo w notebooku pojawiło się zbyt wiele BadSectorów. :) BTW -- chyba
    ten z notebooka po ,,naprawie'' wrzucę ponownie do netbooka. Ostatecznie
    kopiowanie nie mnie obciąża, ale komputer -- ja tylko naciskam Enter. :)
    I nie boję się popsucia związanego z obecnością BS :) a po ,,naprawie''
    (o której pisałem niedawno) dysk śmiga jak nówka!!! ;) Zero śladów!!!

    > druga sprawa to można spotkać wersje z wbudowanym modemem 3G i masz problem
    łączenia się z telefonem załatwiony,. waga też
    > znajdzie się poniżej 1kg (tak wiem dalej ciężko), rodziałka też znajdzie się
    wystarczająca w netbooku. Swego czasu fajne miał
    > Samsung z dobrą rozdziałką, 3G i tylko wysk trzeba było wymienić na SSD.

    I ja mam szukać wymyślnego netbooka zamiast tabletu, gdy
    tabletów jest masa a netbooków takich prawie nie ma wcale?

    Obecnie mam: smartfon, netbook i notebook. Ten ostatni ma akumulator
    starczający na około 2 minuty oszczędnej pracy i waży ponad 3 kilogramy,
    zatem odpada jako urządzenie przenośne. Netbook waży mniej i ma dobry
    akumulator, ale to nadal słabe rozwiązanie do map czy filmów. :)

    Chcę kupić tablet z Androidem, bo smartfon sprawdził się bardzo
    dobrze, jeśli nie liczyć uszkodzenia słuchu, które nijak się ma
    do ogólnej koncepcji Androida.

    Gdyby netbook, jaki mam, nie miał HDD i miał odbiornik GPS
    oraz modem 3G, nie szukałbym tabletu. Niby i bez GPS, i bez
    3G można poradzić sobie, bo i jedno, i drugie można brać
    ze smartfonu, ale wygodniej mieć to wszystko w jednym
    urządzeniu.

    -=-

    Tablet jest dość lekki, płaski, długo ;) wytrzymuje akumulator,
    ma dużą (w zestawieniu z netbookiem) rozdzielczość ekranu,
    Android daje masę programów użytecznych... Wolałbym większy
    ekran -- 15 calu, a nawet 17 cali, ale takich na razie nie
    widuję z Androidem na pokładzie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2014-02-25 18:12:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 530c887e$0$2359$6...@n...neostrada.pl

    > Nie wnikając zbyt mocno w szczegóły techniczne nie sposób nie przyznać ci racji,
    Android na dzień dzisiejszy to najsłabszy system
    > gdy weźmiemy pod uwagę systemy ""Wielkiej Trójki".

    A co należy do tej trójki wielkich?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2014-02-25 18:16:40
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-25 14:33, animka pisze:

    > Chyba widzisz, które aplikacje są aktywne i niepotrzebne w danej
    > chwili, więc wyłącz.

    Przyznam że zupełnie nie rozumiem na jakich zasadach działa Android, na
    konkretnym urządzeniu. Np. gdy zdezaktywuję fabrycznie zainstalowany
    program do czytania e-booków Aldiko, to co chwilę mi się włącza okienko
    z komunikatem że muszę włączyć tą aplikację bo praca systemu jest
    nieprawidłowa..
    Doinstalowane programy nie wywołują takich komunikatów, ale jednak mimo
    tego że nie są włączone, to obciążają system. Z drugiej strony - może to
    nie programy obciążaja system a jakieś śmieci, które się zbierają przy
    używaniu Androida. Śmieci czyli np. adresy w przeglądarkach
    internetowych, wyniki używanych gier itd.

  • 35. Data: 2014-02-25 18:17:32
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    > Na długie wyprawy nie ma problemu -- ale do chwilowej zabawy
    > raczej nie zachęca...
    >
    > Pod tabletem miałbym masę map -- w terenie jest to ważne.
    > Brak kręcącego się dysku jest także ważny -- mniejsza
    > wrażliwość na upadki i mniejsze zużycie energii, a tej
    > zwykle brakuje. Netbook może wyciągnąć nawet 8 godzin
    > i jakoś nie widać zużywania się akumulatora, ale netbook
    > to niemal 1.3 kg i raczej słaba rozdzielczość ekranu
    > (1024 na 600) który na dodatek nie reaguje na dotyk...
    >
    > Android oferuje masę dobrego oprogramowania...

    No, chyba nie chcesz powiedzieć że nie ma wyboru tabletów.? Gdy ja
    kupowałem tablet to były na rynku tylko dwa które mnie satysfakcjonowały
    specyfikacją - Huawei slim7 i jakiś prawie jeszcze raz tak drogi -
    Samsung. Huawei dodatkowo dodawał darmową nawigację, uchwyt do niej i
    ładowarkę samochodową. Nie jestem żadnym fanatykiem, a więc wybór mógł
    być tylko jeden.
    I taka mała uwaga - ten Samsung do dzisiaj jest dostępny w sklepach, z
    tym że dzisiaj jest wyceniany na coś około 600et zł, a 1800 jak wtedy.

    W przypadku twojego zapotrzebowania to faktycznie tylko tablet, i szukać
    takiego wyposażonego w tuner DVBT, skoro ma też być do oglądania filmów.

  • 36. Data: 2014-02-25 18:26:13
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 530c887e$0$2359$6...@n...neostrada.pl

    > A co należy do tej trójki wielkich?

    No, Android, Windows Phone, iOS. Reszta to już tylko folklor. A było
    mówione że już jesienia 2013 miała wystartować mobilna wersja ubuntu.

  • 37. Data: 2014-02-25 23:28:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 530cd20d$0$2366$6...@n...neostrada.pl

    > No, Android, Windows Phone, iOS. Reszta to już tylko folklor. A było mówione że już
    jesienia 2013 miała wystartować mobilna wersja
    > ubuntu.

    Na czym polega wielkość Windows? W liczbie
    sprzedanych plasuje się na marginalnej pozycji. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2014-02-25 23:43:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 530cd002$0$2205$6...@n...neostrada.pl

    > No, chyba nie chcesz powiedzieć że nie ma wyboru tabletów.?

    Mały. Samsung i Sony -- drogie. Prestigio -- brak GPS.
    Pentagram odpada z powodu Monstera. Lenovi i Overmax
    biorę pod uwagę. Della jeszcze nie sprawdzałem. Asus
    jest drogi i nie wiem, czy warty swej ceny. Acer nie
    ma tego czego potrzebuję.

> [...]

    > W przypadku twojego zapotrzebowania to faktycznie tylko
    > tablet, i szukać takiego wyposażonego w tuner DVBT,

    Nie wiedziałem o tym, że DVBT oferuje filmy. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2014-02-26 15:07:26
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 530cd20d$0$2366$6...@n...neostrada.pl

    > Na czym polega wielkość Windows? W liczbie
    > sprzedanych plasuje się na marginalnej pozycji. :)

    Na tym że jest w trójce największych producentów oprogramowania do
    telefonów. A poza tym pod wieloma względami jest lepszy od Androida...
    Np. do sprawnej obsługi nie musi mieć gigabajtów pamięci RAM czy
    wielordzeniowych procesorów.

  • 40. Data: 2014-02-26 15:08:03
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    > biorę pod uwagę. Della jeszcze nie sprawdzałem. Asus
    > jest drogi i nie wiem, czy warty swej ceny. Acer nie

    Plus kilka modeli Goclevera, plus Manta, także w kilku odmianach. Są to
    tak tanie rzeczy że nawet gdyby ich nie szło naprawić to nie żal będzie
    wyrzucić w krzaki. Druga sprawa jest taka że jak już kupować to tylko u
    poważnych sprzedawców, a nie na jakichś aukcjach typu Allegro, czy w
    wysyłkowych sklepach. Łachmyta sprzedający w necie doskonale wie że ze
    względu na niski koszt zakupu nie podasz go do sądu, bo to się klientowi
    zwyczajnie nie opłaca.

    > Nie wiedziałem o tym, że DVBT oferuje filmy. ;)

    DVB-T to 22 telewizyjne kanały, a na dniach dojdzie jeszcze tematyczny
    kanał filmowy "Stop Klatka".