    From: "johnny" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Szerokosci czyli mowa ciała
    Date: Wed, 28 Jul 2010 10:26:55 +0200

    Nieraz zastanawiało mnie dlaczego motocykliści pozdrawiają się na drodze.
    Powie ktoś, że mało nas, że solidarność posiadaczy dwukólek, ale przecież
    rowerzyści też stanowią mniejszość, a się nie pozdrawiają. Czasami te gesty
    skąd inąd niezwykle sympatyczne są dość ryzykowne. Mam tu na myśli gości
    jadących czysta naha (i nie chodzi o stan higieny dolnej kończyny - jakby
    mógł pomyśleć niejeden Czech) dzwigających rękę w pozdrowieńczym geście. Ale
    generalnie przybijanie piątki na trasie jest gestem nieszkodliwym i
    przyjemnym.

    Jako nieustraszony speolog ludzkich umysłów postanowiłem odpowiedzieć na
    egzystencjalne pytanie: POCZAMU TO TAK? Poczamu to motocyklisci nie leją na
    jakieś psu na budę potrzebne gesty? Albo z drugiej strony dlaczego tak
    starannie pielegnują ową tradycję drogowych serdeczności?

    No i po latach drobiazgowych badań, zaliczeniu dziesiątek gleb na róznego
    rodzaju zlotach motocyklowych udało misię w końcu rozszyfrować tę
    specyficzną mowę ciała. Otóż motocyklista wyciągając dłoń pyta wprost: Ty
    też bez prawa jazdy? Ten drugi oczywiscie dzwignie rękę, odpowiadając
    twierdząco: A jakże, ja tez na krzywy ryj jeżdze!
    Moje obserwację do pobieżnych nie należały, zatem mogę pokusić się o dalej
    idące wnioski. Otóż, odkryłem ścisłą korelację między sposobem pozdrawiania
    a charakterem motocyklisty. Jeżeli ktoś pozdrawia jadącego z naprzeciwka
    prostując ledwie palce, bez ich odrywania od manetki - zdradza typ skryty,
    rodzaj introwertyka, próbującego ukryć fakt 5 krotnego oblania egzaminów. Z
    kolei ręka wyciągnięta na pół pasa jezdni mówi li tylko tyle: Też mnie
    oblali 5 razy, ale teraz mam już ich w doopie!
    Oczywiście pozostaje jeszcze niewielka, wyalienowana grupka, w ogóle nie
    odpowiadająca na gest powitania, ale kto by się tymi paroma cioolami z
    prawkiem
    przejmował...

    Zdroofka Johnny