  • 41. Data: 2014-12-12 17:25:47
    Temat: Re: Systemy antykradzieżowe w marketach - jak to działa ??
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2014-12-11 20:32, s...@g...com pisze:
    > Dziwi mnie nawet na tej grupie szydercze/wyśmiewcze podejście do Chińskich
    Inżynierów. Wystarczy poczytać trochę publikacji , nazwiska autorów raczej
    dalekowschodnio brzmiące.

    http://www.spidersweb.pl/2014/10/singapur-gimnazjum.
    html

    to może kilka zdań zajawki :) żeby nie było ntg ;)
    nowa o 13 latkach z Singapuru

    "...Uczą się programowania w języku C i łączenia obwodów elektronicznych
    na przykładzie systemu Arduino. Pomysły zamieniają w innowacyjne
    produkty - inteligentne kurtki dla rowerzystów i laski dla seniorów,
    które moją trafić do produkcji przemysłowej. Mają po 13 lat...."
    i dalej:
    "... Standardy nauczania przedmiotów ścisłych są u nas zdecydowanie
    wyższe niż w innych krajach, gdyż na nich budujemy cały nasz przemysł,
    który od lat 70 był głównym czynnikiem wzrostu ekonomicznego. Dla kraju,
    który chce przyciągnąć do siebie wysoką technikę i innowacyjne firmy nie
    ma innej opcji

    - zauważa Jacky Tan Kian Ann, nauczyciel Fizyki i opiekun projektu
    smart-kurtki...."
    "Władze Singapuru po prostu nie skupiają się na kształceniu
    humanistycznym, zależy im na inżynierach, a ci jak widać w powyższym
    przykładzie nie zawodzą."

    Czy dobrze czy źle, każdy sam osądzi. Ale kur....a nie mają dwóch godzin
    religii i jednej fizyki w tygodniu jak u nas!!! Po ch_j dwie godziny religi?
    Mój syn gimnazjalista, - 1 klasa. Zmienił gimnazjum niedawno.
    Musi nadrobić materiał z fizyki, bo w tamtej szkole
    "matematyczno-informatycznej" :))) na pierwszym roku nie miał fizyki.
    Zaczynamy się uczyć, materiału na kuźwa 2 godziny - po 3 miesiącach nauki!
    Oczywiście nie chce mu się. I do mnie tak: "Ale bez żadnych zadań (jak
    chciałem jakieś z nim omówić, zrobić), bo w szkole nic z fizyki nie
    liczymy. Nosz kurrrrr.
    I już planuje, jak mu zabronić wchodzić na takie grupy jak ta, bo mi
    wstydu przyniesie, no kształci mi państwo w publicznej szkole syna na
    identyfikatora czy innego platformowego głupka.
    Wkurwiłem się!

  • 42. Data: 2014-12-12 17:26:13
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-12 15:24, fifak pisze:
> [...]

    rzekłbym... że słabo działa :)
    instalowałem kiedyś bramki dla pewnej firmy, jak stanęły jako pierwsze a
    później wyposażały się lokale obok to okazywało się że się coś zakłóca i
    wyją bez powodu

    > ale oni też mają tam
    > stado ludzi z ochrony monitoringi - prawie jak więzienie z bigbraderem
    > włącznie

    przypominasz mi gościa ze wspólnoty mieszkaniowej na terenie której mam
    sklep
    "ja nie chcę być obserwowany przez kamery na zewnątrz sklepu"
    odpowiedziałem mu, że ja mogę ustawić je tak aby widziały tylko witryny
    mojego sklepu, ale będzie to szkoda dla mieszkańców a nie dla mnie więc
    niech się większość wspólnoty wypowie"- sprawa ucichła, policja co jakiś
    czas pyta o nagrania, bo komuś w pobliżu coś ukradli...
    swoją drogą temu gościowi bardzo nie odpowiadało to że się sklep
    otwiera, jednak widuję go w nim codziennie (mimo że w środku to kamera
    na kamerze zainstalowana :)

    > PS OFFTOPIC: najlepszy numer na ich przekręty z cenami: kupowałem coś co
    > miało inną cenę na półce a inną w kasie (typowe dla marketów zagrywki),
    > 3 x się naciąłem zanim zauważyłem, kolejnym razem napakowałem cały
    > koszyk badziewia następnie przy kasie jak pani przeskanowała ów felerny
    > towar powiedziałem że rezygnuje z zakupów :)

    to teraz ci powiem jak to wygląda z punktu widzenia
    kierownika/właściciela (sporo mniejszego ale jednak sklepu):
    z serwera pobieramy aktualne promocje (nie na wszystko, bo np. lada
    mięsna czy warzywniak musi sam tworzyć promocje) i teraz tak:
    - czasem towar przyjdzie pod inną kartoteką i sprzedaje się w cenie
    niepromocyjnej
    - jak przychodzi towar w trakcie trwania promocji to nie można* ustawić
    mu ceny sprzedaży popromocyjnej - czyli teraz jest promocja 9,99zł, po
    promocji wskoczy cena taka jak była przed, jeśli to nieużywana kartoteka
    to może być z czapy
    *-można ale trzeba wyłączyć promocję i ręcznie edytować, pozycję po
    pozycji bo dopóki się jej nie edytuje to nie widać jaką ma ustawioną
    marżę czy cenę
    - zdarzy się że personel nie dopilnuje i nie zdejmie starej ceny
    - zdarzy się że kierownik będzie miał ciężki dzień i nie wydrukuje zmian cen
    -zdarza się że przyjdą np. dwie partie kawy z dwoma różnymi kodami
    kreskowymi - jeden wchodzi po cenie promocyjnej, drugi nie...
    - gazetkę promocyjną mam na tydzień, do tego dodatkowa gazetka
    dwutygodniowa, ale w tej tygodniowej są też promocje jedno albo dwu-trzy
    dniowe, łatwo o czymś zapomnieć...
    Mimo że pilnuję tego żeby ceny były aktualne to przy sklepie dużo
    mniejszym niż hipermarkety ciężko czasem tego dopilnować.

    Łukasz

  • 43. Data: 2014-12-12 17:34:29
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2014-12-12 10:36, JDX pisze:
    > iesz, ale zazwyczaj to nie inżynierowie zarządzają firmami tylko
    > prezesi posiłkując się przy tym księgowymi.
    > Stąd taka a nie inna opinia
    Przede wszystkim posiłkują się coraz bardziej inżynierami z chin,
    zlecając im wyprodukowanie tandety. Bo chińczyk tandetę tylko zrobi dla
    europejczyka za pomocą swojej firemki w garażu.
    Chińczyk dla siebie robi cuda techniki. W porównani z tym co możemy
    kupić w poslce chińskiego.
    > o chińskich produktach. Problem oczywiście dotyczy całego świata, jednak
    > w krajach rozwiniętych tandeciarstwo (czy też pospolite oszustwa)
    > próbuje się jakoś utrzymywać w ryzach.
    A jak próbujemy utrzymać w ryzach tandeciarstwo?
    Produkcja tandeciarstwa jest za droga, zlecamy ją chińczykom np. Tak
    utrzymujemy te ryzy.

  • 44. Data: 2014-12-12 17:41:08
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2014-12-12 01:40, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > I jest na 137% mocno motywowany stawką netto na poziomie 4zł 50gr na godzinę.
    nie ochroniarz, ale gość który ich nadzoruje robi to z dyżurki, gapi się
    w kamery i sobie duma...

  • 45. Data: 2014-12-12 17:50:56
    Od: Jawi <g...@p...fm>

> [...]
    > towar powiedziałem że rezygnuje z zakupów :)
    >
    > mina bezcenna chociaż troche mi żal tych kasjerek bo to nie one winne
    ja tak samo.
    Byłem po zakupy spożywcze, świeży filet z kurczaka, jakaś tam promocja.
    Ale na dwóch opakowaniach tylko, reszta identyczna, ale nie ma śladu po
    promocji. Ale obok promocja na jakieś badziewne mięso i ta sama
    promocyjna cena.
    Coś musieli zmienić w trakcie oklejania bo nazwa się wydrukowała
    właściwa, czyli nikt naklejek nie podmienił.
    Kupiłem, zapłaciłem tak jak za inne towary bez promocji. Naliczyło bez
    znaczy. Ale wiedziałem, że po wyjściu podejdę do informacji i zapytam o
    rachunek bo mi się nie zgadza.
    Ale mieli zgrzyt:))) Auchan.
    Wtedy właśnie się dowiedziałem, że ten towar ma przebitkę 110% od
    hurtowej. Ta promocja akurat zgadzała się z ceną hurtową na filet z
    kurczaka :)
    Tak panowie, market ma marżę czasami na mięso 110% a może więcej?
    Strach pomyśleć co jest w tanich kiełbasach :) jak one w hurcie po 1,50zł.

  • 46. Data: 2014-12-12 17:53:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 17:25:47 +0100, Jawi napisał(a):

    > Czy dobrze czy źle, każdy sam osądzi. Ale kur....a nie mają dwóch godzin
    > religii i jednej fizyki w tygodniu jak u nas!!! Po ch_j dwie godziny religi?

    Pełne poparcie. Ale powiedz, na kogo, q... mam głosować??
    --
    Jacek

  • 47. Data: 2014-12-12 18:19:42
    Temat: Re: Systemy antykradzie?owe w marketach - jak to dzia?a ??
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 12.12.2014 00:20, yabba wrote:

    > Taaaa. Bo taki Pan z ochrony, to o niczym innym nie myśli tylko o tym
    > jakby tu sobie dołożyć dodatkowej szarpaniny z klientem.
    > Piszczy, to musi podjąć próbę interwencji.

    Pan z ochrony jest nagradzany jak ujawni kradzież, natomiast karany jak
    są braki w towarze a kradzieży nie ujawniono. Nie mylić z zakładem pracy
    chronionej z byłym milicjantem w roli prezesa.

    --
    Mirek.

  • 48. Data: 2014-12-12 18:27:27
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-12 17:50, Jawi pisze:

> [...]
    > Tak panowie, market ma marżę czasami na mięso 110% a może więcej?
    > Strach pomyśleć co jest w tanich kiełbasach :) jak one w hurcie po 1,50zł.

    ciekawe rzeczy mówisz...
    u mnie w sklepie mam marże na mięso na poziomie max 6-8%, ale ja właśnie
    świeżym mięsem przyciągam klientów, zgaduję że sklepy typowo mięsne nie
    mają marży wyższej niż kilkanaście procent. Twierdzisz że market kupi
    mięso kilka razy taniej niż sieć mniejszych sklepów? gówno prawda :) jak
    ja nie kupię fileta za mniej niż 11zł, to market choćby się zesrał to
    poniżej 9-10zł ciężko będzie mu zejść...

    Łukasz

  • 49. Data: 2014-12-12 19:00:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:27:27 +0100, dddddddd napisał(a):

    > u mnie w sklepie mam marże na mięso na poziomie max 6-8

    Ryzykowna teza. Strat byś nie pokrył.
    --
    Jacek

  • 50. Data: 2014-12-12 19:20:24
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2014-12-12 18:27, dddddddd pisze:
> [...]
    > ja nie kupię fileta za mniej niż 11zł, to market choćby się zesrał to
    > poniżej 9-10zł ciężko będzie mu zejść...
    nie mam pojęcia za ile tak naprawdę kupuje, byłem w wielkim szoku jak mi
    panienka tłumaczy i z inną ten zbieg okoliczności wyjaśniając mówi:
    "Ty oni nakleili cenę hurtową..." :) No i oddali mi 50%. Kupiłem filet z
    piersi kurczaka pamiętam za 7pln za kilo.
    To było z 1,5 roku temu a Auchan.