    From: Marsjanin <m...@m...tk>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: System plików - Linux, niepewny dysk
    Date: Tue, 2 Feb 2016 00:32:22 -0000 (UTC)

    Witajcie.

    Mam dysk. Dysk ma pojemność dość sporą, dlatego szkoda mi go wyrzucić.

    Gdybym miał słuchać SMART-a, jednak powinienem - na dysku z każdym
    kolejnym skanowaniem (program Victoria HDD, opcja READ+REMAP) pojawiają
    się i przemapowują kolejne badsectory. Niektóre miejsca już zaczynają
    owocować w błędy permanentne, nie dające się przemapować.

    Dysk jest więc niepewny, jednak w dużej mierze jest sprawny i nawet
    szybki. Pod interfejsem USB 2.0 w każdym razie na pewno na szybkości nie
    traci.

    Jak pisałem, szkoda mi go wywalać, niech by jeszcze posłużył trzymaniu
    mniej istotnych danych.

    Pytanie moje brzmi, jaki system plików jest najbardziej odporny na
    uszkodzenia danych? Czy bez zastosowania zewnętrznych programów można
    robić w jakimś FS kopię np. +10%, niczym w archiwach RAR, by w razie
    błędów odczytu każdy plik było z czego przywracać?

    Alternatywą (ręczną) jest dołączenie danych stworzonych przed
    skopiowaniem na dysk zewnętrznym programem np. par2.

    Dysk używany będzie pod Linuksem, choć możliwość odczytu pod Windowsem
    będzie dodatkowym atrybutem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin