  • 11. Data: 2013-02-21 01:18:11
    Temat: Re: System audio z CB i MP3
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-21 00:11, John Kołalsky pisze:
    > I widzisz ... to jest trochę odkrywanie koła. Naprawdę nie ma producenta
    > CB, który przystosował je do integracji z jakimiś systemami nagłośnienia ?
    Nie ma, ale niektóre łatwo przerobić, np takiego lafayette zeus - ma
    diodkę RX/TX, przy czym przy zablokowanym squelczu - nic nie swieci, na
    zielono rx zaświeca dopiero jak gada.

    > No o odbieranie chodzi, że jak audio ryczy to cb nie usłyszę. Generalnie
    > MP3 powinien zatrzymywać się :-)
    Zasadniczo to i tak ci się nie uda zrobić tak jak chcesz. W paru radiach
    ("fabrycznych" z auta, oraz pioneer/sony itp) podłączałem zestawy
    głośnomówiące (nokia przeważnie, mute + phone in) i wszystkie radia
    miały taki objaw, że pojawienie się mute dawało dość "miękkie" ściszenie
    audio, a przynajmniej przełączenie się na telefon trwało ~0.5-1s - przy
    CB to nie ma sensu! nim radio ci się przełączy, to już sygnału
    odbieranego nie będzie, lub usłyszysz tylko kawałek wypowiedzi, więc
    tylko będzie cie wkurzać przerywana "czkawka" mp3 ....

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2013-02-21 13:17:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 21 Feb 2013 00:52:32 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

    > Użytkownik "Pikaczos" <t...@o...pl>

    > Dokładnie. Zupełnie nie widzę problemu kręcenia gałkami CB bo to jest
    > rzadkie ale konieczność wyciszenia radia by usłyszeć co nadają na CB do
    > pasji mnie doprowadza. Przede wszystkim czemu mam tego słuchać w jakimś
    > innym małym głośniczku ?!

    to załóz sobie normalny głosnik albo kup normalne radio co ma porządny
    głośnik

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2013-02-22 05:26:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > to załóz sobie normalny głosnik albo kup normalne radio co ma porządny
    > głośnik

    Nie zrozumiałeś.

  • 14. Data: 2013-02-22 05:45:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org>

    > Nie ma, ale niektóre łatwo przerobić, np takiego lafayette zeus - ma
    > diodkę RX/TX, przy czym przy zablokowanym squelczu - nic nie swieci, na
    > zielono rx zaświeca dopiero jak gada.

    No tak, pisałeś już o tym. Jak nic nie znajdę to może zacznę grzebać.

> [...]
    > ma sensu! nim radio ci się przełączy, to już sygnału odbieranego nie
    > będzie, lub usłyszysz tylko kawałek wypowiedzi, więc tylko będzie cie

    To może trzeba szukać jakiegoś systemu nagłośnienia a nie kombinować z
    radiem w którym i tak zwykle używam tylko MP3 ? No i te CB z MP3.

  • 15. Data: 2013-02-23 18:16:49
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-02-19 19:20, John Kołalsky pisze:
    > Tak mnie męczy temat integracji CB z radiem samochodowym ... więc jak
    > nie ma to może jakiś samochodowy system nagłośnieniowy z odtwarzaniem mp3 ?

    Jeśli dobrze rozumiem chodzi o to, aby sygnał odbierany przez CB szedł
    na głośniki, a w tym czasie muzyka była wyciszona?
    Jeśli tak, to uważam takie rozwiązanie za słabe:
    1. Głośniki audio mają taką charakterystykę, że słabo pasują do głosu z
    CB, gdzie potrzebne są głównie średnie i wysokie tony, a basy przeszkadzają
    2. Wyciszanie muzyki mogłoby być zbyt częste
    3. Wyciszanie muzyki jest IMO niepotrzebne w tym przypadku tak samo, jak
    nie wycisza się muzyki do zera w czasie rozmowy z pasażerem.

    Najlepiej sprawdza się zewnętrzny głośnik do CB.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2013-02-24 19:32:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl>

> [...]
    > 1. Głośniki audio mają taką charakterystykę, że słabo pasują do głosu z
    > CB, gdzie potrzebne są głównie średnie i wysokie tony, a basy

    Ciekawa koncepcja, że do przekazywania wypowiedzi głosowych potrzeba
    przenoszenia wysokich częstotliwości a szeroka charakterystyka dobrych
    głośników uniemożliwia odtwarzanie tego, co jest zasadniczo dobrze słyszalne
    w podłych.

    > 2. Wyciszanie muzyki mogłoby być zbyt częste

    Jak to "zbyt częste" ? Obecnie jest tak, że kiedy ktoś zaczyna nadawać a gra
    muzyka to usiłuję ją ręcznie ściszyć z czym nie wyrabiam się więc generalnie
    nie mogę jej normalnie słuchać. Gdyby mi się ściszała samoczynnie to mógłbym
    w ogóle jej słuchać. Może i w mieście wolałbym by mi się nic nie
    przełączałoi słuchałbym obu jednocześnie albo tylko jednego, ale chciałbym
    ten wybór mieć.

    > 3. Wyciszanie muzyki jest IMO niepotrzebne w tym przypadku tak samo, jak
    > nie wycisza się muzyki do zera w czasie rozmowy z pasażerem.

    To już doszliśmy, że nie musi się ściszać całkiem, ale nikt normalny nie
    słucha głośno muzyki jak chce porozmawiać tylko właśnie ją przycisza.

    > Najlepiej sprawdza się zewnętrzny głośnik do CB.

    Po cholerę ?! Praktycznie każdy samochód ma dobry zestaw głośników, nie ma
    tylko współużytkowania ich.

  • 17. Data: 2013-02-24 22:44:09
    Od: Pikaczos <t...@o...pl>

    W dniu 2013-02-23 17:16, LEPEK pisze:
    > 1. Głośniki audio mają taką charakterystykę, że słabo pasują do głosu z
    > CB, gdzie potrzebne są głównie średnie i wysokie tony, a basy przeszkadzają
    No po prostu bomba :) Czyli idąc tym tokiem rozumowania można stwierdzić
    że w CB siedzą jakieś specjalne głośniki.

  • 18. Data: 2013-02-25 00:45:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Feb 2013 19:32:19 +0100, John Kołalsky napisał(a):

> [...]
    > głośników uniemożliwia odtwarzanie tego, co jest zasadniczo dobrze słyszalne

    Bywa. Jak mam jakies szumiace audiobooki skompresowane na 48kb/s, to tez
    korektor idzie w ruch.

    J.