  • 1. Data: 2012-03-11 12:28:17
    Temat: Symbian Belle -- nie taka znów rewelacja
    Od: to <t...@i...pl>

    W internecie naczytałem się, jaka Belle jest super i jaki to krok milowy
    w stosunku do Anny. Nie wiem, może jestem jakiś inny, ale jak dla mnie
    Anna miała więcej plusów niż minusów niż Belle -- mimo wszystko. OK.
    Belle ma może ładniejsze widżety. Może rzeczywiście w paru aplikacjach
    poprawiono zawartość menu. Ale:

    - W Annie widżet zegarka zajmował 1/6 ekranu i zawierał jeszcze
    informacje związane z profilem. Teraz zajmuje o połowę więcej, czyli
    efektywnie 2/6. Czyli zajmuje 2x tyle miejsca i zawiera mniej informacji.
    - W Annie widżet kalendarza zawierał dwie kolejne pozycje, w Belle
    zawiera jedną, a zajmuje tyle samo miejsca. W dodatku nie wyświetlają się
    zadania niewykonane z przeszłości. Tragedia. Może i wygląda ładniej, ale
    co z tego? Spieprzyli to kompletnie.
    - W Annie układ ekranu po zmianie wertykalny/horyzontalny samoczynnie się
    przestawiał -- ikonki, widżety ustawiały się kolejno. W Belle dzieje się
    to zgodnie z bliżej nieokreślonym algorytmem. Poukładasz sobie wszystko
    wertykalnie, to horyzontalnie masz jakąś sieczkę. Tak, może sobie
    poustawiać oddzielnie, tyle, że to 2x tyle roboty. W dodatku wszystko
    potrafi się na nowo pieprzyć gdy zmienisz pojedynczy widżet czy ikonkę. A
    żeby było śmieszniej nie można zamienić np. ikonek miejscami (gdy nie ma
    wolnego miejsca). Dodano też zbędną opcję przenoszenia widżetów pomiędzy
    ekranami, która działa w sposób totalnie idiotyczny, tzn. chcąc ustawić
    ikonkę w polu obok brzegu ekranu prawie zawsze wypieprza ją na sąsiedni
    ekran -- szału można dostać. A tak fajnie to w Annie działało. Po tych
    wszystkich rewelacyjnych usprawnieniach konfiguracja ekranów przypomina
    układanie kostki Rubika.
    - W Annie była fajna przeglądarka internetowa, ok, może nie radziła sobie
    czasem z bardzo skomplikowanym flashem, ale była bardzo szybka i nie
    marnowała przestrzeni na ekranie. W dolnej części były dwa,
    półprzezroczyste przyciski (podobnie jak w Operze). Co jest w Belle?
    Wielka, czarna belka z przyciskami, której nie udało mi się ukryć (i
    chyba nie da się tego zrobić). W efekcie w pozycji horyzontalnej te
    idiotyczne przyciski marnują bezproduktywnie sporą część ekranu.
    Idiotyzm! W efekcie zainstalowałem Operę, ale jest ona niestety wyraźnie
    wolniejsza niż przeglądarka z Anny.
    - W menu wpieprzyli wszystkie ikonki do jednego wora, wcześniej były
    fajne katalogi. Podobno to jakieś usprawnienie (!). Ja się pytam -- dla
    kogo? Dla szympansów? Co jest wygodnego we wpieprzeniu 100 ikonek w jedno
    miejsce, jeszcze żeby się potrafiły uszeregować według częstotliwości
    używania, ale nie, kompletny misz-masz.

    Więcej nie pamiętam, powyższe najbardziej wkurwiają. Kompletnie nie
    rozumiem zachwytów nad Belle i nie wiem z czego wynikają. Mam nieodparte
    wrażenie, że wynikają głównie z wyglądu widżetu zegarka i kalendarza, a
    piszący recenzje nigdy dłużej nie używali ani Anny, ani Belle.

  • 2. Data: 2012-03-11 13:42:46
    Temat: Re: Symbian Belle -- nie taka znów rewelacja
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    to wrote:
> [...]
    > nieodparte wrażenie, że wynikają głównie z wyglądu widżetu zegarka i
    > kalendarza, a piszący recenzje nigdy dłużej nie używali ani Anny, ani

    Recenzenci najcześciej piszą to co dostali w materiałach od producenta :)

  • 3. Data: 2012-03-11 18:06:43
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-03-11 14:42, Marek Dyjor wrote:
> [...]

    Mam podobne odczucia. System dziala co prawda szybciej, jest bardziej
    responsywny, przynajmniej subiektywnie. Zmiany z ikonami wg mnie sa
    dobre, fajnie ze w kocu uwolnili sie od "pojemnikow" na 4 ikony.
    Z zegarkiem masz calkowita racje, wczesniej byl funkcjonalny, teraz jest
    wiekszy, ladniejszy....i nic poza tym.
    Wiesz, wiekszosc niedogodnosci, ktore opisujesz to problem natywnego
    launchera, ogolnie jest to dla mnie tragikomedia, bo oprocz N8 z Belle
    mam rowniez SGS2. W androidowym Markecie dostepnych jest sporo
    alternatywnych launcherow z tysiacem opcji, rownych wodotryskow i
    wszelkiej masci rozszerzen. Natomiast w swiecie Symbiana...udostepnieli
    wlasnie nokiowa bete widgetu pogodowego, pracuja nad paczka pozostalych,
    launcher jaki jest sam widzisz... W kazdym razie zostalo jeszcze sporo
    do funkcjonalnosci GO Launchera na Androida. TO jednak w pewnym sensie
    kosmetyka. Ostatnio znowu dalem Symbianowi szanse, zeby sie przekonac
    czy funkcjonalnoscia nie bedzie odstawal od Androida. Jest Skype,
    zainstalowalem, zalogowalem sie, pobrane zostaly kontakty. Chcialem
    czesc z nich wykasowac, po wybraniu odpowiedniej opcji kontakt jednak
    nie znikal z listy, zainstalowalem tez jerowy pl-eng slownik. Uzywam
    Swype i po przytrzymaniu jednego z klawiszy na ekranie mam mozliwosc
    przelaczania sie miedzy jezykami, w tym jednak konkretnym slowniku nie
    dziala... Wieksza ilosc tego typu kwaitkow dosc stanowczo zniecheca mnie
    do Symbiana.
    Dodam jeszcze niesamowicie powolna instalacje aplikacji.
    Ostatnio tez zainstalowalem aplikacje dodajaca zabezpieczenie w postaci
    rysowania wzorka przy odblokowywaniu telefonu. Dziala to nienajgorzej
    ale co z tego jesli po podlaczeniu do komputera zawartosc telefonu jest
    widoczna bez jego odblokowywania.

  • 4. Data: 2012-03-11 19:20:18
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu N 11 03 2012 13:28, to pisze:

> [...]
    > zadania niewykonane z przeszłości. Tragedia. Może i wygląda ładniej, ale

    BizCalendar i po problemie.

    > - W menu wpieprzyli wszystkie ikonki do jednego wora, wcześniej były
    > fajne katalogi. Podobno to jakieś usprawnienie (!). Ja się pytam -- dla
    > kogo? Dla szympansów?

    Możesz dodać katalogi.

    > Co jest wygodnego we wpieprzeniu 100 ikonek w jedno
    > miejsce, jeszcze żeby się potrafiły uszeregować według częstotliwości
    > używania, ale nie, kompletny misz-masz.

    Możesz sam uporządkować.

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 5. Data: 2012-03-11 19:49:44
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-03-11 20:20, ALEX MR wrote:

    > BizCalendar i po problemie.

    Domyslam sie, ze masz na mysli BizCalendar widget? Tak, dziala fajnie.
    Sam BizCalendar tez jest dobry, w zasadzie powinien byc domysleni
    umieszczony w systemie zamiast standardowego kalendarza.
    No ale, zeby nie bylo zbyt pieknie.....:
    Program ten nie ma funkcji automatycznego uruchomienia po restarcie
    telefonu. Jesli zatem jest to nasz podstawowy kalendarz z waznymi
    przypomnieniami i po restarcie nie odpalimy go recznie to pozamiatane.
    Pisalem juz do autora, odpisal ze nie przewiduje tej funkcji: "But the
    second point is problematic and not realistic. "
    SPB Time potrafi, MobiShield potrafi, tu zas sie ni da. Podobnie z
    aplikacja Equalizer, tez nie ma funkcji autostartu.
    Problem dalo sie obejsc instalujac Nokia Situations gdzie do stworzonych
    profili mozna przypisac programy, ktore maja byc uruchomione ale to
    przypomina patenty na naprawe 20 letniego malucha.

  • 6. Data: 2012-03-11 19:55:12
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu N 11 03 2012 20:49, atm pisze:

    > Domyslam sie, ze masz na mysli BizCalendar widget? Tak, dziala fajnie.
    > Sam BizCalendar tez jest dobry, w zasadzie powinien byc domysleni
    > umieszczony w systemie zamiast standardowego kalendarza.

    Widać mój nie wie bo się uruchamia :-) Oczywiście podpięty do ekranu.

  • 7. Data: 2012-03-11 19:57:45
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-03-11 20:55, ALEX MR wrote:

    > Widać mój nie wie bo się uruchamia :-) Oczywiście podpięty do ekranu.

    BizCalendar Widget: tak, BizCalendar: nie :]

  • 8. Data: 2012-03-11 20:06:09
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu N 11 03 2012 20:57, atm pisze:

    > BizCalendar Widget: tak, BizCalendar: nie :]

    Fakt to widget, moja kulpa. Do edycji notatek używam standardowego
    kalendarza.

  • 9. Data: 2012-03-11 20:30:32
    Od: atm <...@v...pl>

    > Fakt to widget, moja kulpa. Do edycji notatek używam standardowego
    > kalendarza.

    Zainteresowalem sie BizCalendarem glownie z powodu ustawien alarmu:
    odtwarza jeden raz wybrany plik mp3 zamiast trabic przez 30 sek. jak w
    standardowym kalendarzu. Jednak wibracja nadal dziala przez 30 sek.
    Ostatecznie wroce chyba do domyslnego kalendarza i spreparuje mp3 z 25
    sek ciszy i 5 sek dzwonkiem bo inczej tego chyba nie da sie obejsc.
    Poza tym standardowy kalendarz wrzuca skipowane przypomnienia na liste w
    prawym rogu, nie zauwazylem zeby BizCalendar to robil.
    W wielu kwestiach smartfon z symbianem jest ciekawszy niz kosta Rubika ;]

  • 10. Data: 2012-03-11 20:43:26
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu N 11 03 2012 21:30, atm pisze:

> [...]
    > Ostatecznie wroce chyba do domyslnego kalendarza i spreparuje mp3 z 25
    > sek ciszy i 5 sek dzwonkiem bo inczej tego chyba nie da sie obejsc.

    Mnie nie przeszkadza :-)

    > Poza tym standardowy kalendarz wrzuca skipowane przypomnienia na liste w
    > prawym rogu, nie zauwazylem zeby BizCalendar to robil.

    A po polsku mógłbyś?

    > W wielu kwestiach smartfon z symbianem jest ciekawszy niz kosta Rubika ;]

    A ułożyłeś choć raz? :-P