-
1. Data: 2012-03-07 16:10:13
Temat: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: "- MarusC" <m...@N...gazeta.pl>
Witam,
czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają lepszą
trwałość od jednoelektrodowych?
Marek
R1200GS
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-03-07 17:15:29
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: "Grzybol" <g...@w...pl>
Użytkownik "- MarusC" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jj8195$1e9$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają lepszą
> trwałość od jednoelektrodowych?
> Marek
> R1200GS
Zrób prosty test w domu. Odkręć gaz, wszystkie kurki. Odczekaj godzinę.
Potem odpal zapalniczkę. Jak pierdolnie i przeżyjesz to sytuację powtórz w
domu u teściowej. Z tym, że tu odpal zwykłą zapałkę. Porównaj gdzie
pierdolnęło lepiej. Masz gotową odpowiedź.
--
Grzybol
-
3. Data: 2012-03-07 18:27:49
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>
Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:jj854t$9js$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "- MarusC" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:jj8195$1e9$1@inews.gazeta.pl...
>> Witam,
>> czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają lepszą
>> trwałość od jednoelektrodowych?
>> Marek
>> R1200GS
>
> Zrób prosty test w domu. Odkręć gaz, wszystkie kurki. Odczekaj godzinę.
> Potem odpal zapalniczkę. Jak pierdolnie i przeżyjesz to sytuację powtórz w
> domu u teściowej. Z tym, że tu odpal zwykłą zapałkę. Porównaj gdzie
> pierdolnęło lepiej. Masz gotową odpowiedź.
>
> --
> Grzybol
....a teraz idź w stronę lóżka i delikatnie się połóż. Na pewno ta Twoja
odpowiedź nadwyrężyła Twoje pokłady intelektu i mogła by Ci jakaś żyłka
pęknąć.
I co ? Zostalibyśmy beż Twojej wiedzy a byłaby to strata niepowetowana.
Trzymaj się !
-
4. Data: 2012-03-07 18:31:21
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: "Grzybol" <g...@w...pl>
Użytkownik "Wiesiek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:jj89bd$24q$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:jj854t$9js$1@mx1.internetia.pl...
> odpowiedź nadwyrężyła Twoje pokłady intelektu i mogła by Ci jakaś żyłka
> pęknąć.
Nie peniaj. Kask mam na łbie. Nie na bankomacie.
--
Grzybol
-
5. Data: 2012-03-07 18:51:47
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>
Użytkownik "- MarusC" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jj8195$1e9$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają
> lepszą
> trwałość od jednoelektrodowych?
>
Wiesz pewnie jeszcze ze szkoly, ze iskra przeskakuje tam gdzie ma
najkrotsza droge, czyli najmniejszy opor. Niezaleznie od ilosci elektrod
iskra jest tylko jedna, ale swieca kilkuelektrodowa stabilniej i dluzej
trzyma parametry od zwyklej swiecy.
-
6. Data: 2012-03-07 21:35:02
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-03-07 19:51, cpt. Nemo pisze:
>> czy ?wiece dwuelektrodowe powoduj? lepsze spalanie, czy tylko maj?
>> lepsz?
>> trwa?o?? od jednoelektrodowych?
>>
> Wiesz pewnie jeszcze ze szkoly, ze iskra przeskakuje tam gdzie ma
> najkrotsza droge, czyli najmniejszy opor. Niezaleznie od ilosci elektrod
> iskra jest tylko jedna, ale swieca kilkuelektrodowa stabilniej i dluzej
> trzyma parametry od zwyklej swiecy.
>
Nie do konca jest lepsza. Trwalsza i owszem. Tyle ze w jednoelektrodowej
iskra pojawia sie dokladnie w centrum komory spalania i spalanie
przebiega dokladnie tak jak powinno. Natomiast wiele elektrod stanowi
pewna przeszkode w prawidlowym procesie napelniania komory spalania
(jest ich duzo i przeszkadzaja) a iskra nigdy nie jest w centrum.
Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i
malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a
w samochodach i owszem.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
7. Data: 2012-03-08 08:27:59
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
W dniu 2012-03-07 22:35, Kuczu pisze:
> Nie do konca jest lepsza. Trwalsza i owszem. Tyle ze w jednoelektrodowej
> iskra pojawia sie dokladnie w centrum komory spalania i spalanie
> przebiega dokladnie tak jak powinno. Natomiast wiele elektrod stanowi
> pewna przeszkode w prawidlowym procesie napelniania komory spalania
> (jest ich duzo i przeszkadzaja) a iskra nigdy nie jest w centrum.
Co ma swieca do napelniania cylindra? i jaki wplyw ma przesuniecie iskry
o 1mm do powstania zaplonu a wlasciwie fali wybuchowej mieszanki
paliwowo-powietrznej. Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega
skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie
predkosci obrotowe..
> Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i
> malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a
> w samochodach i owszem.
Powiedz to inzynierom Suzuki i Triumpha i paru innych marek ze, sie nie
stosuje bo seryjnie wyjezdzaja z fabryki w niektorych silnikach stosujac
dwuelektrodowe swiece (NGK CR9EK lub CR8EK)
--
Pozdr!
Rogal
KQ750 - leasing oddam (od Maja)
Tiger1050 - leasing oddam
http://www.rogal.riders.pl
-
8. Data: 2012-03-08 08:36:51
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
> Co ma swieca do napelniania cylindra?
Ma wplyw na ksztalt komory spalania i jej objetosc czyli na zawirowania
mieszanki a przez to na skutecznosc napelniania.
> i jaki wplyw ma przesuniecie iskry
> o 1mm do powstania zaplonu a wlasciwie fali wybuchowej mieszanki
> paliwowo-powietrznej.
ma znaczace. Nie wiem czy wiesz ale mieszanka paliwowa nie wypelnia
komory spalania zawsze idealnie rownomiernie. Na przyklad w silnikach z
dwiema swiecami na cylinder padniecie jednej z nich oslabia osiagi
silnika. Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.
> Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega
> skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie
> predkosci obrotowe..
Tym bardziej mieszanka ma malo czasu na dostanie sie w okolice elektrody
i stworzenie idealnych warunkow do zaplonu.
>> Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i
>> malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a
>> w samochodach i owszem.
>
> Powiedz to inzynierom Suzuki i Triumpha i paru innych marek ze, sie nie
> stosuje bo seryjnie wyjezdzaja z fabryki w niektorych silnikach stosujac
> dwuelektrodowe swiece (NGK CR9EK lub CR8EK)
Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego
odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie
oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej
moze pogorszyc osiagi.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
9. Data: 2012-03-08 10:34:19
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: mk <d...@t...pl>
W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
wyjezdzaja z fabryki
honda VT miała 2 świece na cyl.
Pdr. M
-
10. Data: 2012-03-08 14:39:05
Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
Od: Monster <a...@o...pl>
W dniu 2012-03-08 11:34, mk pisze:
> W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
> wyjezdzaja z fabryki
> honda VT miała 2 świece na cyl.
> Pdr. M
Tu chodzi o świece dwuelektrodowe, czyli ma się to jak picie w
Szczawnicy do szczania w piwnicy..Czy kulturalniej "Piłem w Spale,spałem
w Pile"
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem