  • 51. Data: 2019-12-07 11:24:21
    Temat: Re: Suwak
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 11:07, cef pisze:

    > Ale to akurat prawda jest.

    Jasne - w ogóle nauczanie o pierwszeństwie to zło, a kursy na PJ to już
    zbrodnia - przecież tam się uczy kto ma pierwszeństwo!

    Ciekawe, że tu większość narzeka, że suwak to niejasne pierwszeństwo i
    to zło straszliwe i trupy, a dla odmiany jasne pierwszeństwo na
    przejściu to jeszcze większe zło i jeszcze więcej trupów (ale tylko w
    Polsce, bo gdzie indziej statystyki mówią co innego;)

    Trochę konsekwencji by się przydało:P

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2019-12-07 11:32:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 11:19, cef pisze:

    > Akurat jak chcę skorzystać, to trafiają mi się sami nieuświadomieni.

    Ile procent i gdzie. Bo w DC to jakiś co dziesiąty może. I w zasadzie
    nigdy dwóch pod rząd, więc problem z kategorii egzystencjonalnych.

    > Wczoraj jechałem przez korki - akurat niby pierwszy dzień obowiązywania-
    > i kilka razy nie działało.

    Kilka razy na ile? Następny wpuścił?

    > Może tam gdzie jeździsz kierowcy są lepiej wyedukowani.
    > Globalnie na cały kraj się to nie przekłada.

    Warszawa ma opinię największych buraków w kraju, więc wszędzie indziej
    musi być lepiej:P

    --
    Shrek

  • 53. Data: 2019-12-07 11:43:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale to akurat prawda jest.

    Dokładnie o to idzie.
    Kampanie powinny być dla pieszych:
    przed wejściem na pasy rozejrzeć się w lewo, w prawo i drugi raz w lewo,
    jeśli nic nie jedzie - można wchodzić.

    Jak tego nie zrobisz, żadne prawo nie pomoże przed przymusową
    przeprowadzką na cmentarz.

    Proponuję w tle puszczać widoczki z Wszystkich Świętych (małe dzieci na
    grobem swojej mamy albo taty), oraz pokazówki sytuacyjne, jak widzi
    kierowca w nocy pieszego ubranego na ciemno i bez odblasków.

    Może wtedy tłumoki pojmą, że patrzenie w smartfona to nie jest
    najważniejsze zadanie w życiu.

  • 54. Data: 2019-12-07 11:46:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 11:32, Shrek pisze:

    > Ile procent i gdzie. Bo w DC to jakiś co dziesiąty może. I w zasadzie
    > nigdy dwóch pod rząd, więc problem z kategorii egzystencjonalnych.

    > Kilka razy na ile? Następny wpuścił?

    Kilka razy w sensie, że były ze trzy takie miejsca ze zwężeniem i
    w żadnym nie zadziałało prawidłowo (nawet jeśli były znaki).
    Nie mam zwyczaju stać z włączonym kierunkowskazem, tylko
    po prostu jadę powoli i "zabieram" pas ruchu - trzeci a najpóźniej czwarty
    pojazd z reguły musi mnie wpuścić, zeby uniknąć kontaktu
    W lusterku widziałem, że ten za mną też nie wjechał naprzemiennie
    czyli suwak nie działa.

    > Warszawa ma opinię największych buraków w kraju, więc wszędzie indziej
    > musi być lepiej:P

    Nie jest to utrudnienie dla mnie, że suwak słabo działa.
    W największym stopniu jest to efekt, że w świadomości wielu
    kierowców taka jazda kojarzy się nadal z cwaniactwem i chamstwem.
    Nie chcą być tak postrzegani i dlatego zmieniają pas za wcześnie.
    Dodatkowo dochodzi brak umiejętności płynnej zmiany pasa ruchu
    i chęć zajęcia swojego pasa jak najwcześniej - co z kolei rodzi
    uczucie, że zostali wykiwani, bo wcięło się kilku innych i dlatego oni
    już nikogo nie wpuszczą.

  • 55. Data: 2019-12-07 12:05:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 11:46, cef pisze:

    > Kilka razy w sensie, że były ze trzy takie miejsca ze zwężeniem i
    > w żadnym nie zadziałało prawidłowo (nawet jeśli były znaki).

    Gdzie takie buractwo panuje?

    --
    Shrek

  • 56. Data: 2019-12-07 12:09:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 12:05, Shrek pisze:

    > Gdzie takie buractwo panuje?

    Myślę, że wszędzie. Akurat opisałem Wrocław.

  • 57. Data: 2019-12-07 12:23:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 12:09, cef pisze:

    > Myślę, że wszędzie. Akurat opisałem Wrocław.

    Wszędzie to nie, bo w Warszawie nie. I co ciekawe jak gdzieś jadę, to
    również nie narzekam. Być może dlatego, że miałem poobijany samochód i
    warszawską rejestrację, więc stwierdzali, że i tak wjadę;)

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2019-12-07 12:46:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 12:23, Shrek pisze:

    > Wszędzie to nie, bo w Warszawie nie. I co ciekawe jak gdzieś jadę, to
    > również nie narzekam. Być może dlatego, że miałem poobijany samochód i
    > warszawską rejestrację, więc stwierdzali, że i tak wjadę;)

    Nie chodzi o narzekanie, bo można jeździć tak, żeby wjechać bez problemu,
    ale o samą zasadę naprzemienności.
    Ona kuleje wszędzie - tym bardziej im większa jest różnica
    w długości oczekujących na danym pasie.
    Nowe przepisy niewiele zmieniają na dzień dzisiejszy.

  • 59. Data: 2019-12-07 12:51:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 12:46, cef pisze:

    > Nie chodzi o narzekanie, bo można jeździć tak, żeby wjechać bez problemu,
    > ale o samą zasadę naprzemienności.
    > Ona kuleje wszędzie - tym bardziej im większa jest różnica
    > w długości oczekujących na danym pasie.

    Przeczytałem raz jeszcze i tu jest odpowiedź dlaczego suwak nie zawsze
    działa.
    Będzie działał jak na obu spotykających się pasach będzie jednakowa
    kolejka.

  • 60. Data: 2019-12-07 12:53:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2019 o 12:46, cef pisze:

    > Nie chodzi o narzekanie, bo można jeździć tak, żeby wjechać bez problemu,
    > ale o samą zasadę naprzemienności.
    > Ona kuleje wszędzie

    Nie wszędzie.
    Może błąd polega na tym, że wpychasz się na siłę.
    Ja zawsze włączałem kierunek i grzecznie zwalniałem na końcu swojego
    pasa, działało od zawsze, rzadko trzeba było stanąć.

    Z drugiej strony, wpychających się bez kierunku, też często nie
    dostrzegałem.....