-
1. Data: 2019-12-05 04:00:06
Temat: Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Od: s...@g...com
No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp czy jakichs tam
jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje mierzac ilosc obrotow kol.
"Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
Na co ja odpowiadam ze to bzdura.
I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil powietrza zeby
klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?
Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?
Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi na
przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.
Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i np. zalozenie
bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych 16 calach (406mm) 1mm
roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a nie sadze aby niedopompowana opona
zmienila obwod o duzo wiecej.
I tak dla ciekawosci:
https://youtu.be/_2l5bOhHNxU
Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu zgadza a
upuscili o dobre 5% promienia...
Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i moze nieco
swiatla rzucic?
-
2. Data: 2019-12-05 05:21:33
Temat: Re: Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Od: andal <a...@a...org>
On Wed, 04 Dec 2019 19:00:06 -0800, sczygiel wrote:
> No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
> I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp
> czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje
> mierzac ilosc obrotow kol.
>
> "Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
>
> Na co ja odpowiadam ze to bzdura.
>
> I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil
> powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?
>
> Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?
>
> Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi
> na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.
>
> Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i
> np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych
> 16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a
> nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
> I tak dla ciekawosci:
>
> https://youtu.be/_2l5bOhHNxU
>
> Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu
> zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...
>
> Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i
> moze nieco swiatla rzucic?
Tarcie potoczyste
http://www.if.pw.edu.pl/~anadam/WykLadyFO/FoWWW_05.h
tml
-
3. Data: 2019-12-05 09:40:19
Temat: Re: Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Sczygiel,
Thursday, December 5, 2019, 4:00:06 AM, you wrote:
> No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
> I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow
> abs/esp czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze
> wynik podaje mierzac ilosc obrotow kol.
> "Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
śp. Wojtek Borczyk zrobił kiedyś test 10 obrotów koła z ciśnieniem
normalnym i obniżonym o 1 atm - różnica wyszła bodaj 1 cm. Co daje
mniej niż 0.2% w typowym samochodzie.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
4. Data: 2019-12-05 10:08:13
Temat: Re: Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2019-12-05 09:40, RoMan Mandziejewicz wrote:
> śp. Wojtek Borczyk zrobił kiedyś test 10 obrotów koła z ciśnieniem
> normalnym i obniżonym o 1 atm - różnica wyszła bodaj 1 cm. Co daje
> mniej niż 0.2% w typowym samochodzie.
>
Wojtek Borczyk zmarl? O masz :( nie bylo chyba tu info na grupie?
Dopiero teraz w googlach widze date..
--
memento lorem ipsum
-
5. Data: 2019-12-05 11:49:07
Temat: Re: Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello elmer,
Thursday, December 5, 2019, 10:08:13 AM, you wrote:
>> śp. Wojtek Borczyk zrobił kiedyś test 10 obrotów koła z ciśnieniem
>> normalnym i obniżonym o 1 atm - różnica wyszła bodaj 1 cm. Co daje
>> mniej niż 0.2% w typowym samochodzie.
> Wojtek Borczyk zmarl?
Niestety...
> O masz :( nie bylo chyba tu info na grupie?
Jakoś się tak głupio złożyło, że nawet ci, którym się zdawało, że są
blisko, nie mieli żadnej informacji :(
> Dopiero teraz w googlach widze date..
27 lutego 2019 r. Ledwie 54 lata.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
6. Data: 2019-12-05 13:32:49
Temat: Re: Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-12-05 o 04:00, s...@g...com pisze:
> No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
> I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp czy jakichs
tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje mierzac ilosc obrotow kol.
>
> "Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
>
> Na co ja odpowiadam ze to bzdura.
>
> I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil powietrza zeby
klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?
>
> Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?
>
> Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi na
przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.
>
> Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i np.
zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych 16 calach (406mm)
1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a nie sadze aby niedopompowana
opona zmienila obwod o duzo wiecej.
> I tak dla ciekawosci:
>
> https://youtu.be/_2l5bOhHNxU
>
> Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu zgadza a
upuscili o dobre 5% promienia...
>
> Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i moze nieco
swiatla rzucic?
>
Widać na filmiku że już po jednym obrocie koła ma ok 1 cm różnicy.
T.
-
7. Data: 2019-12-05 15:42:54
Temat: Re: Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Od: s...@g...com
On Wednesday, 4 December 2019 22:21:36 UTC-6, andal wrote:
> On Wed, 04 Dec 2019 19:00:06 -0800, sczygiel wrote:
>
> > No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
> > I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp
> > czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje
> > mierzac ilosc obrotow kol.
> >
> > "Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
> >
> > Na co ja odpowiadam ze to bzdura.
> >
> > I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil
> > powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?
> >
> > Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?
> >
> > Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi
> > na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.
> >
> > Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i
> > np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych
> > 16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a
> > nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
> > I tak dla ciekawosci:
> >
> > https://youtu.be/_2l5bOhHNxU
> >
> > Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu
> > zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...
> >
> > Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i
> > moze nieco swiatla rzucic?
>
>
>
> Tarcie potoczyste
>
> http://www.if.pw.edu.pl/~anadam/WykLadyFO/FoWWW_05.h
tml
Tak, na moje oko to jest lepsze wytlumaczenie.
-
8. Data: 2019-12-05 15:44:48
Temat: Re: Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Od: s...@g...com
On Thursday, 5 December 2019 06:32:52 UTC-6, T. wrote:
> W dniu 2019-12-05 o 04:00, s...@g...com pisze:
> > No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
> > I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp czy jakichs
tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje mierzac ilosc obrotow kol.
> >
> > "Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
> >
> > Na co ja odpowiadam ze to bzdura.
> >
> > I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil powietrza
zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?
> >
> > Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?
> >
> > Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi na
przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.
> >
> > Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i np.
zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych 16 calach (406mm)
1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a nie sadze aby niedopompowana
opona zmienila obwod o duzo wiecej.
> > I tak dla ciekawosci:
> >
> > https://youtu.be/_2l5bOhHNxU
> >
> > Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu zgadza a
upuscili o dobre 5% promienia...
> >
> > Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i moze nieco
swiatla rzucic?
> >
>
> Widać na filmiku że już po jednym obrocie koła ma ok 1 cm różnicy.
> T.
Ale w punkcie startowym po zrobieniu dwu obrotow znowu jest jak bylo.
To ze sie cos gdzies nie bedzie zgadzac to oczywiste, opona sie odksztalca ale obwod
sie zmienia albo niewiele albo wcale, co zreszta Roman zauwazyl.